Oktay Ustadan Püflü Ramazan Güllacım

3.8.13

Herkese merhaba :)
Güllaç güzel yapılınca sevmeyen, yemeyen yoktur-eşim hariç tabi. Maalesef tatlı denince suratını buruşturan türünün ilk örneği niteliğinde kendisi. Ne yapsam ne etsem sevdiremiyorum, aksi gibi ben de bayılırım tatlıya. Eşimin özellikle sütlü tatlılara olan bu sevgisizliğinden benim ahçılığım da nasibini alıyor elbette. Bir tepsi güllacı kendi kendime yemek zorunda kaldım bir hafta boyunca :) Neyse ki sütü seven ben, ondan yapılan her şeyi de çok seviyorum. Gelin şimdi de ilk defa yaptığım bu güllacı bir görelim, ustalar görürse- belki nasip olur da bloguma bakarlarsa bir gün, hani imkansız diye bir şey yoktur ya:) bana not versinler:)))


Malzemelerimiz:

1 paket orta boy güllaç ( Tahminen 12 adet çıkıyor içinden)
2 kilo süt
2 su bardağı şeker

Yapımı:

 Öncelikle 2 su bardağı şekerimizle 2 kilo şekerimizi ateşe vuruyoruz. ( Bu tabiri de çok seviyorum:) Şekerimiz eriyince ılık olarak ocaktan alıyoruz.


Ardından güllaçlarımızı hazırlıyoruz.


Güllaçların sığabileceği bir tepside güllacımızı yayıp ılık sütümüzle ıslıyoruz.


Güllaçları sayarak kaç adetse içerisine ilave edeceğimiz malzemelere göre de planlama yapıyoruz. ben ortasına ceviz ilave ettim. Benim güllacım 12 taneydi, böylece ortalamada sorun olmadı. Ancak Oktay Usta'dan edindiğim bir püf var: Tek sayıda güllaç yaprağınız varsa (11-13-15 vs.) alt kısımda daha fazla yaprak olmalı. Örneğin; 11 yaprağınız varsa 6 yaprağı sütle ıslatıp ortaya malzemelerinizi koymalısınız:)


Güllacımız hazır ve nazırdır efendim:) Süsleme artık marifenizden sorulur:))


Afiyet Olsun:))

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️

                                                       





You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))