Pratik Kısır

28.8.13

Herkese merhaba :)

Kısır bir güzide salatamızdır, herkesin sevdiği...Genelde altın günlerine eşlik eder, poğaça böreğin yanında...Aynı zamanda enfestir de...Bilmiyorum ben çok seviyorum ama kendi yaptığım stilde...Yani herkes içine bir sürü malzeme katarken ben kısır hariç sadece 5 malzeme kullanıyorum. Böylesi daha pratik ve daha güzel oluyor bence...Lafı çok uzatmadan Hasibe usulü kısıra geçelim:))


Malzemelerimiz:

Bir su bardağı bulgurluk kısır
1 adet soğan
Bir yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı domates salçası
Yarım limon
Marul
Domates


Yapılışı:


1- Bir su bardağı kısırımızı kaynamış suyla ıslayıp yarım saat üstü kapalı bir kapta içini çekmesini bekliyoruz.
2- Bulgurumuz suyunu çekince karıştırıp suyunu çekip çekmediğini kontrol ediyoruz.
3- Bir tavada bir soğanı ince ince doğruyoruz ve kavuruyoruz.
4- Üzerine bir yemek kaşığı salçayı ekliyoruz.


5- Salçalı soğanı kısırımıza ekliyoruz.
6- Karıştırıyoruz.
7- Salçayı tüm kısıra yedirip rengini değiştiriyoruz.
8- Kısırımızın yarısı hazır.


9- Küçük küçük doğradığımız domatesleri ekliyoruz.
10- Yine küçük ve ince doğradığımız marulları ekliyoruz.
11- Kısırımızı iyice karıştırıp limonunu ekliyoruz.
12- Kısır hazırdır, afiyet olsun:))


Evet benim yaptığım kısır  bu kadardı, umarım beğenmişsinizdir, ben kısırın içinde yeşil biber, salatalık vs. sevmiyorum. Arzuya göre eklenebilir elbette:))

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️

                                                       





You Might Also Like

1 yorum oku / yaz

  1. gerçekten de çok pratikmiş... Elbette ekstra malzemeler eklenebilir, mesela bence nar ekşisi züpper oluyor :)

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))