✿ Kitap Eleştirisi: Od- İskender Pala ( Bir Yunus Romanı) ✿

7.8.13

Herkese merhabalar,

Öncelikle ilk defa bir kitabı okumamın bu kadar uzun sürdüğünü itiraf etmeliyim. Ben bu kitabı zamanını hatırlamadığım kadar önce almıştım ancak diğer kitapların çekiciliğinden ve de biyografi türündeki kitaplara karşı olan ön yargımdan kaynaklanan sebeplerden okuyamadım bir türlü. Nedense bu kitabın sıkıcı olduğuna dair bir düşünce peydahlandı aklımda. Ama kitap alamadığım bir dönemde okumak nasip oldu, gerçi ertesi gün okuyamayacağım kadar çok kitap aldım ama kitaba sıkıcı dediğime pişman ettirecek ölçüde güzel hikayesini bırakamadım.
*
Kitabı okumakla okumamak arasında kalanlara sonsuz tavsiyelerimle okuyun derim pişman olmayacaksınız çünkü. Kitabımız adı üzerinde Yunus Emre'nin hayatını anlatan bir niteliğe sahip. İçerik tamamen basit bir anlatımla Molla Kasım'ın ağzından yazılmış. Yunus Emre ve oğlu İsmail ayrı ayrı ona hayatlarını aktarmışlar, o da yazıya dökmüş. Ancak bu durumda İskender Pala'nın  bu kitabı Molla Kasım'ın notlarından derlediğini düşünüyorum. Doğruluğu hakkında net bir fikrim yok malesef :( Kitabımız şöyle:



Kitabın kapak tasarımı oldukça ilgi çekici bence, ismi gibi. Turuncu ve Sarı-kırmızı gibi renklerin sıcaklığı ve ateşi düşündürmesi açısından direkt içeriğe uygun olarak tercih edilmiş diyebiliriz. Arka kısım ise oldukça mütevazi, Yunus Emre'nin isimlerinden bahseden bir pasaj var, bir de şiir...Gerçekten tasarım beni mest etti...
Kitabın adının manasına gelecek olursak ben şöyle yorumladım: Yunus Od ateşinde pişmiş bir derviş... Od'u Odun taşırken ilk hecesinden tanımlıyor, ben Od'da yandım diyerek... Od aynı zamanda Ateş demektir, açıkçası odun kelimesini hiç bu şekilde düşünmemiştim! Bir diğer yorum ise Çekikgöz'ün, Bizans'ın, ve Tapınakçıların gönderdikleri ateşli toplar, mancınıkla attıklarından insanların üzerlerine düşüyor, savaş dönemi yaşadığından isim bu şekilde de yorumlanabilir, çünkü bu ateşli toplar yüzünden ailesini kaybedip dervişlik makamına yükseliyor...

Akabinde içeriğe geçecek olursak... Yunus Emre herkesin bildiği üzere bir şair ve aynı zamanda derviştir. Öncelikle gençliğinde bu meziyetlerin hiç birine sahip olmadığını ve eşi Elif ( ki kitapta ondan sürekli Sitare diye söz ediyor) ve iki oğlu ( İbrahim ve İsmail) ile birlikte bozkırın bir köyünde yaşadığını söylesem? Şaşırır mısınız? Ben şaşırdım çünkü, Çekikgöz gelene kadar güzel bir aile hayatın yaşadığını bilmiyordum. Ucasar ve civarında -ki kitapta hangi il olduğundan söz etmiyor- o yıllarda aslında tüm Anadol'da akın akın savaşlar varmış...Çekikgöz, ki ben bunun Moğollar olduğunu anladım, Tapınakçılar, Bizans'ın soğuk nefesi...Kısaca Anadolu ateş altında biçare ağlamaktaymış.. Sıra Ucasar'a gelince İbrahim vefat etmiş, Yunus, Sitare ve İsmail ile ve birkaç köylüyle Sarıcaköy'e göç etmişler. Yunus o sıralarda kerpiçten evler keser, insanlara ev yaparmış. Köylülere kalacak yerler yaptıktan sonra Hacı Bektaş-ı Veli'nin ocağına gitmiş. Buğday istemiş ancak o ısrarla nefes vermek isteyince buğdayda direten Yunus buğdayları alıp Sarcaköye gitmiş. Gittiğinde Çekikgöz'ün buraları da talan ettiğini görmüş ve Sitare'sini burada kaybetmiş. Yunus Sitare'ye çok aşıkmış, İsmail'i Satı Nineyle oradan başka bir yere götürmüş. Ancak yolda Satı Nine İsmail'i kölecilere kaptırmış ve İsmail'i bir cellat satın almış. Onun yanında yetişen İsmail çapulcu olmuş çıkmış. Oğlunu kaybettiği sırada Hacı Bektaş Veli'nin kapısından Tapduk Emre'ye yollanan Yunus, Tapduk kapısındaymış. Ancak oğlunun halini merak edip döndüğünde kaçırıldığını öğrenmiş. Yıllar yılı Anadolu'yu boydan boya dolaşmış Yunus, oğlunu ve kendi benliğini aramış, Allah'ı aramış...Celladın yanında büyüyen oğlu ise onu terk edip gittiğini düşünmüş, nefret etmiş ondan... Yıllarca Tapduk Emre denen bir zatın yanında odunculuk ve son zamanlarda da birazcık suculuk yapmış Yunus... Bilmem zikrini öğrenmiş, kendini bilmeden dağla taşla odunla konuşmuş, ancak delirmemiş bir derviş makamına ermiş...Sanırım Yunus Emre'ye eklenen bu Emre Tapduk Emre'den gelmektedir. Kitabın son sayfalarında buluşuyor oğluyla...Ancak bu bir çarpışma şeklinde oluyor ve gerçekten de insanın yüreğine dokunuyor...


Kitap beni gerçekten çok etkiledi, bir insan hayatına bu kadar hasret sığmasına şaşırdım, Sitare'nin -Yıldızının hasreti- ahrete göçen oğlu İbrahim'in yası, ve hayatta olan ama bir türlü bulamadığı oğlu İsmail'in hasreti...Yunus'un eşinin asıl adı Elif, ancak Yunus yıldızım manasına gelen Sitare ismiyle hitap edermiş ona, Sitare de ' Can Yunus' diye...Gerçek bir aşk öyküsü okudum ben bu kitapta...
Kitap elbette seyir açısından biraz yavaş ilerliyor ancak gerçekten de güzel ilerliyor... Ne sadece fikirden düşünceden ibaret diyebiliriz, ne de sadece olaydan... İkisi de aynı potada eriyip ruhunuza hitap ediyor... 

Kitapta ırmak ya da göl olmak ve yıldızdan geçip güneşe bakmak gibi deyimler yer alıyor... Gerçekten bunları Yunus'un ruh demlerinde görüyoruz.  Irmak ya da göl olmak aslında 'Hızlı yaşa, genç öl' felsefesine de biraz benziyor... Esasında Yunus'un ruhu bir ırmak gibi akıyor, coşuyor yani derviş olak bir göl olmak ona göre değil gibi geliyor. Ama zamanla Yunus demleniyor ve olgunlaşıp bir göl oluveriyor... Yıldızdan geçip güneşe bakmayı da Leyla ile Mecnun hikayesine benzetiyor. Ancak o sitare'den geçmeyip onunla Allah'a yürüyor... Sitare'nin yıldız nakışlı heybesi hep omzunda, yüreğinin belki de yanı başında...
Kitapta ilk başta okuduğunuzda bir şey anlamadığınız ancak sonralarda geriye dönüp baktığınızda bölümün küçük bir özeti şeklinde olduğunu gördüğünüz kilit kelimeler mevcut.. Bunları çok beğendim ): 

Kitapta okuyup da yorumladığım bir soru var zihnimde: Bence Sitare'nin ölümü, İbrahim'in ölümü, İsmail'in yok olması, yani acılar Yunus'un önündeki dervişlik yolunu açıyor... Hele Sitare'nin ölümü, ben eminim o yaşasa Yunus Emre onun yanından ayrılmaz, ünlü şeyhlerin yanına da varmazdı?
Kitapta ilgimi çeken bir diğer nokta ise Yunus Emre'nin tarihe tanıklık ediyor olması... Mevlana Hazretleri ile Hacı Bektaş Veli ile Tapduk Emre ile Geyikli Baba ile Zahir Baba ile aynı dönem yaşamış olması... Temür Alp Ata denilen şahıs da tarihten kesitler veriyor kısa bir zaman...
Söyledim mi bilmiyorum ama İsmail'i cellat satın alınca ona Samuel diyor ve hayatına yön veriyor... Şunu yine görüyoruz ki: bir çocuk kimin yanında yetişir ve büyürse onun fikirlerini kendi fikri kabul eyler, hayatında uygular... Kitapta yer alan celladın hayat hikayesindeki kötü şeyler yüzünden cellat Allah'a inanmıyor ve Samuel'in de düşünceleri bu yönde gelişiyor (:
Kitapta ilgimi çeken bir diğer şey: Samuel yani İsmail celladın yanında ya da orada Çelebilerce kaçırıldıktan sonra neden hiç babasının öldüğünü veyahut öldürüldüğünü düşünmüyor da hep kendisini terk ettiğini düşünüyor???
Çelebiler dedik... Bu insanlar dergahı koruyan ve çoğunlukla sivil takılan kimseler...Kılıç kullanmakta ve gizlenmekte ustalar, İsmail'i zindandan yani celladın yanından onlar kurtarıyorlar :)

Kitapta bir sürü isim var, çelebiler, Alamutlular, Samuel ve Çocuk Çetesi, Çekikgözün askerleri, İsmaililer, Dervişler, abdallar...Karıştırmamak için yavaş ve anlayarak okumak gerekiyor :)
                                             
Samuel yani İsmail celladın yanından kaçırıldıktan sonra kendi gibi olmasınlar diye 20 kişilik bir çocuk köle grubunu kurtarıyor ama onları da eşkıyalıktan kurtaramıyor...İsmail aslında hala iyi biri...
Kitapta Tapduk Sultan'ı, Abakay Dervişi, İsmaili, Sitareyi, Yunus'u, Ana Bacı'yı, Satı Nine ve Temür Alp Ata'yı, İbrahim'i, Çelebiler'i ve diğer tüm iyi insanları çok sevdim:)
Yalnız bir hususta önerim var: Sabırlı olmayan insanlar okumasın, hem kitaba yazık olur hem de zamana:)






Bir Notum Var Sizlere:

Taze Toprak Kokusunun Hüznünü Kim Kabullenebilir ki?

Kitaba puanım: 5


Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️

                                                       



You Might Also Like

56 yorum oku / yaz

  1. Adsız1.1.14

    bu kitabın özeti benim ödevim ve okumadım

    YanıtlaSil
  2. bence okumalısın ama az biraz sabırla:))

    YanıtlaSil
  3. Bende okuyamadım nedeni ise ciddi ciddi çok sıkıyor insanı ilk 40 sayfasına nerden baksanız 1.5 saatte geldim bu kadar mı sıkıcı olabilir bi kitap ,evet olabilir !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız13.12.18

      Aldığım gün bitirdim.Çok güzeldi.

      Sil
  4. Benimde sınavımda çıkacak fakat okuyamadım 40 sayfa okudum 1.5 saatte yani bu kadar sıkıcı bir kitap görmedim hayatımda .

    YanıtlaSil
  5. aslında bence sıkıcı değildi ama yavaş akıyor ona katılıyorum. Benim de kütüphanemdeydi elim zor gitti neyse ki okuyup bitirdim. Bence biraz sabırla belki her gün on sayfa ya da on beş sayfa falan okusanız bu kadar sıkıcı gelmeyebilirdi ve en nihayetinde de bitebilirdi...Ama zevk meselesi tabi (: Okuyamamanıza üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız18.5.14

      Size katılıyorum :)) bu arada eleştiriniz çok mánalıydı:)

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Adsız5.1.14

    final sınavında çıkıcak nasıl sorular gelcek önüme çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız6.1.14

      bartın üniversitesinden mi ?

      Sil
  7. kitap hiç sıkıcı gelmedi bana bir çırpıda okuyup bitiriverdim ve niye bu kadar çabuk bitti diye üzüldüm sonra, bence yaşla bir ilgisi var diye düşünüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız2.6.15

      bende direk bitirdim kitap okumayi cok cok sevmeyen biri olarak garip bir durum benim icin

      Sil
  8. Aslında, biraz da ödev sınav falan araya sokulunca iyice itici gelmiş olabilir arkadaşlara:)) Bence de yaşla ve olgunlukla ilgili olabilir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız2.6.15

      hasibe hanim bu kitap hakkinda inglizce cevirisi var mi diye bakarken sizin sayfaniza denkgeldim acaba kitabin inglizce cevirisi mevcut mudur bu konuda bilginiz var mi? yabanci bir arkadasim her nasil oldu ise yunus emre hakkinda birseyler okumus dikkatini cekmis ona vermek isterim bu kitabi.

      Sil
    2. Bildiği kadarıyla İngilizce çevirisi yok :(

      Sil
  9. :) kesinlikle çok güzel bir kitap başta sıkıcı geliyor doğru fakat sakin kafa ile anlamaya ve hissederek okunmaya çalışıldığında onları bir köşeden izleyen biri haline geliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  10. bizim de sınavda sorumlu olduğumuz bir kitap geçen sene okumadığıma pişmanım :( derste işlediğimiz Yunus Emre'yi kitapta anlatılan ile karşılaştırıyoruz. Zamanı kimlerin yanında ne öğrendiğini Allah'a ulaşmak için geçilen makamları bir bir örnekler ile gösteriyor sınavda da bunlardan soru geliyor.

    YanıtlaSil
  11. merhaba kitabı bende 1 sene gibi bekletenlerdenim sizin gibi aynen ama bazı kitaplarda vakitlerini beklerler değilmi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, her kitabın bir zamanı vardır, eğer okumak istemiyorsanız o kitabı elinizden bırakın ve başka bir kitaba geçin, daha çok merak ettiğiniz ve okumak istediğiniz başka bir kitaba, sonrasında diğer kitaba geri dönersiniz :) Okumak zorla yapılacak bir şey değildir, istek ister ve sevgi...

      Sil
  12. birde zaten herkese hitab etmiyor bu nevi konular hemde Tasavvuf olunca mesele dahada zorlaşıyor lakin durum Fakirin tavsiyesi herkes kendi alanında başarılı olmaya gayret etmelidir tasavvuf meselesine herkes dahil edilmemelidirçünkü zata özel yani mahremdir efendim saygılar...

    YanıtlaSil
  13. kesinlikle öyle :)) Bazı kitapları okumak için vakit lazımdır, kendi vakitleri geldiğinde okunurlar...Bence de öğrenciler zorlanmamalı ve herkes eğer okumak isterse okumalıdır, öğretmen arkadaş bu konuda biraz sıkıntı yaratmış:( Hiçbir kitap zorla okunmayı hak etmez:)

    YanıtlaSil
  14. Adsız14.3.14

    Bencede iskender pala çok özel ve okumanmaya değer bir yunus romanı yazmış. Lakin benimde okumak isteyeceği aklımın ucundan geçmedi bende sınav da çıkacağı için okumuştum. Fakat şimdi iyiki de okumuştum yaa diyorum. Herkese tavsiye ederim gençler :))

    YanıtlaSil
  15. bu kitabın özetini yazdığın için şuanda sana ne kadar teşekkür etsem az yarın sınavım var ve ben kitabı okumamıştım sayende kitap ile ilgili bir şeyler biliyorum artık çok saol :) özetine bakılırsa kitap gerçektem güzele benziyo her zaman yaptığım gibi sınavdan sonra okuru artık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, umarım seni sınavlık kurtarır :) Ben böyle bir kitaptan sınav yapılmasını pek uygun bulmadım açıkçası, kısa sürede okunabilecek bir kitap değil ki bu :((((

      Sil
  16. Adsız3.5.14

    bu kitabi daha okumadım yalnız sayfalarına bir göz attım sanırsam molla yunus emredenin şiirleri yakmış çok pişman ondan özür dilemek istiyor . bu kitap benim bu ayın sonun da olan edebiyat kitap sınavım. fakat okuyasım hiç yok çok iğrenç ve konuları anlamakta zorlanıyorum sanırsan yaşlıların zevkine ait bir kitap. ben daha çok korku, komik, heyecanlı bir okadarda çekici kitapları seviyorum. bu sayfayıda açtım çünkü kitaptan bir şey anlamıyorum. sanırım sınavdan 0 alıcam :D :FD:G

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar sıkıcı değil zaten akıcı bir roman...Bence bir şans vermelisin kitaba...

      Sil
  17. Adsız3.5.14

    nezaman çıkar benim bu yorumum ya poff S:D:

    YanıtlaSil
  18. Herkesin de bu kitaptan sınavı varmış ya :):) Ben de uzun zaman önce okudum, nerdeyse unuttum belli başlı şeyler var aklımda... Daha fazla yardımcı olmak isterdim sınavı olan arkadaşlara... Ama @adsız sana şu kadarını söyleyeyim o kadar sıkıcı değil :) Okumayı denemek lazım bence, sınava kadar gayret edersen bitirebilirsin :)

    YanıtlaSil
  19. Adsız10.5.14

    bakalım artık :D belki okurum :DS: birtane daha okumam gereken kitap var 2 sınav olucaz. offf ben napimm nerelere gidiimmm :D :D :DS::F

    YanıtlaSil
  20. Adsız29.5.14

    Merhabalar.

    YanıtlaSil
  21. Adsız29.5.14

    Merhabalar. Selamun aleyküm. Hasibe Hanım, şu an lise 2. sınıf öğrencisiyim ve okulca bir dergi çıkarıyoruz. Benden Od kitabı hakkında bir yorum yazısı yazmam istendi. Ben de internette gezerken sizin siteyi buldum. Yorumunuzu beğendim. Yazdığım yazımda benim kendi yorumlarım da var. Sizin yazınızdan sadece bir bölüm aldım. Çok değil... Daha dergiye bu yazıyı yazmadık. Sizden izin almak istedim. Adınızı kullandım, fakat çoğaltılacak birşey olduğu için sizden izin almak istedim :)) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar... Öncelikle inceliğiniz için teşekkür etmek istiyorum... Beni çok mutlu ettiniz... Umarım işinize yarar... Kesinlikle çok mutlu oldum, adımı kullandığınız sürece istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz :))

      Sil
  22. Adsız2.11.14

    fuzuli fuzuli odevler sanki okudugumuz var burdan bakip yaziyoruz

    YanıtlaSil
  23. Adsız16.12.14

    ya gercekten yarın sınavım vr bu kitapla ilgili ama sadece 50 sayfa okudum ve kim anlattı kimin hayatındayken nereye gectik anlamadım.bolüm bittikçe hikaye farklı farklı kişileri anlattı sanki. yani sınıfca anlamadık kitabı ve edebiyatcıya dert yandık ama hoca kitabı degiştirmedi ve tekrar söylüyorum yarın bu kitaptan sınavımız vr.bna yardımcı olun Allah rızası için :)

    YanıtlaSil
  24. Adsız1.1.15

    Su anda bende okiyorum bu kitabi ne yazikki performans odevim ama kitabi ilk okumaya basladigimda tam benlik bi kitap dedim ayrica oyle guzel bir zamana denk geldiki kitap tamda okulda yunus emreyi isledigiz zamana denk gelince onu daha yakindan tanima firsatim oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, odaklanarak okuduğunuzda kitap gayet akıcı bir kitap hiç de sıkıcı değil. Lütfen kitaba şans vermeyi unutmayın !

      Sil
  25. kitabın ana fikrini çok acil yazabilir misiniz arkadaşlar?

    YanıtlaSil
  26. Adsız11.1.15

    ben de halen okuyorum ve bu güzel romandan sınav olacağım anlatıklarınız çok işime yaraadı çok güzel bir kitap :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ama hem bu yazıyı okuyun hem de kitabı sonuna kadar okuyun emi sevgili küçük yaştaki okurlar :))

      Sil
  27. Adsız14.1.15

    Yunus emre molla.kasıma anlatmis molla kasım da kendi agziyla kitaba mi dökmüş anlamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Molla Kasım'ın anlatışıyla başlıyor, daha sonra aralarda bizzat Yunus Emre ile yaşıyoruz diye hatırlıyorum. Sırf bu yorumlardan dolayı kitaba bir daha okutacaksınız bana yahu :D

      Sil
  28. Adsız11.2.15

    çok güzel anlatmışsın ama ismaili kaçıranlar çelebiler değil alamut haşhaşileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes bu konuda hemfikir olduğuna göre sanırım yanlış hatırladığımı kabul etmem gerekiyor :)) Sizlerin sayesinde bilgilendik, teşekkürler...

      Sil
  29. Kitaptan benim kizimin da yazilisi var
    Gencler bu tarz uzun ve sikici...onlara göre....
    Kitaplardan sıkılıyor lar
    Ben kitabi cok sevdim ve yaş konusuna katılıyorum oyleki ben onca isim arasında elimden bırakamadim sabahlari herkesi yolcu edip 2 gunde bitirdim ve en cok o dönem yunus ve çevresinin vede Anadolu insaninin cektiklerine cok uzuldum
    Simdiki zamane insanin bu kadar varlik icinde nimete sukretmemesinee vede madde deyimiyle elindekilerin degerini bilmemesine kendimi icine katarak şaşırdım...
    Keşke daha once okuma sartlari olmasaydı yani nasip olsaymis dedim
    Herkesin okumasi gereken bir kitap ozellikke gençler
    öğretmenlerin bu ödevi verdigine bende kizim adina kizmistim onca ders arasinda devamli kitap yazılı odevi vermelerine simdi iyi ki verilmis diyorum gençler sonucta islerine yaramayan sosyal mecralarda ne kadar vakit kaybediyor
    Birde bir onceki yoruma bende katiliyorum yeni okudum ismaili kaciran hashasiler olacak Gündemdeki ler ve söylenenden tarihte haşhaş ilerin uyusturucu verip istediklerini yaptirdiklarini okumustum Acaba arn usra ve samuelede veripmi kaçırdılar diye
    düşünürken yazini okudum dikkatimi cekti
    Kitabi kisa ama cok güzel ozetlemissin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel özenli ve harika yorumunuza teşekkür ederim, bu yorumu ben blogumu ilk açtığım zamanlarda yazmıştım, o dönemlerde bu kadar okunacağını hiç tahmin etmiyordum eğer etseydim biraz daha özenli ve ayrıntılı yazardım :( Ama olsun yine de güzel yorum yapanların hepsine teşekkürler, umarım kızınız yüksek not almıştır :))

      Sil
  30. Adsız9.11.15

    ödev maksatlı 150 sayfa okudum ve bıktım cok saolun cok işime yaradı

    YanıtlaSil
  31. Bu kitabın siparişini yeni verdim inşallah beğenirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinizden eminim, biraz sabırla ve odaklanarak okuduktan sonra kitabı seveceksiniz :)

      Sil
  32. Adsız10.3.17

    Guzel analizler elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için teşekkürler ^^ Umarım keyifle okumuşsunuzdur...

      Sil
  33. Adsız2.5.17

    Kitabı pek okuyamadım ana fikrini bulmam gerek sizce ne yazabilirim acil yardım lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın ana fikrini malesef kitabı okuduktan sonra edinebilirsiniz ancak genel olarak Yunus Emre'nin hayatındaki tasavvuf ve Allah aşkı ile Yunus'un dervişliğini konu ediniyor diyebiliriz :)

      Sil
  34. Adsız28.7.17

    Ben kitabı iki günde iki oturusta 200 er sayfa olarak okudum adeta icine cekiyor insani hele son cumlesi beni benden aldi benden iceri bir ben gerek dedirttirdi bana kitapta elestirdigim seyler elbet var fakat akil suzgecinden gecirerek okuyan herkese yol gosterir olmeden once okuyun

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))