Kabak Mücver Tarifi

19.6.15

Herkese selam !

Hayırlı ve bereketli Ramazanlar :) Gerçekten de on bir ayın sultanı, çok şükür erişmek nasip oldu :) Dualarınız ve oruçlarınız kabul olur inşaallah... Eh malum Ramazan gelince, iftara yapılacak yemek konusunda öneriler gelmeye de başladı.. Bugün ben de sizlerle güzel bir ana yemek olan Kabak Mücveri paylaşacağım. Dilerseniz başlayalım :)
*
Kabak mücver eşimin de benim de çok sevdiğimiz bir tariftir, ancak bu tarifle son denememe kadar benim başım dertteydi :) Zira hiçbir zaman mücver hamurunu köfteye çeviremedim, muhtemelen kabağı ya çok sulu bırakıyordum ya da ununu az ekliyordum ta ki Oktay Usta'nın sitesinde şahane olan o tarifi bulana kadar ^.^ Tarifin orijinaline Oktay Usta'nın sitesinden şuradan ulaşabilirsiniz.
Hadi başlayalım !

KABAK MÜCVER TARİFİ

Mücver, kabak yemekleri, yemek tariflerim,
Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi

Malzemeler:

4 kabak
4 yumurta
1 tutam maydanoz
Tuz, Karabiber,
5 yemek kaşığı un

Kızartmak İçin :

Sıvıyağ

Servisi İçin:

Yoğurt

Yapalım !

Öncelikle 4 kabağı soyarak rendeliyoruz. Bir süre suyunu salması için bekliyoruz ve elimizde suyunu iyice sıkarak -burası önemli iyice sıkmalıyız- genişçe bir kaba alıyoruz. Üzerine bir demet maydanozu incecik doğrayıp ekliyoruz, Üzerine 4 yumurta ekledim ben, aslında ilk olarak üç yumurta eklemiştim ama yine köfte olmayacak diye korktuğumdan sonradan bir yumurta daha ekledim. Yeter miktar tuz ve karabiber ekliyorum ve unu da ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Burada undan biraz bahsetmek istiyorum, bu un miktarı Oktay Usta'dan özel bir tarif. O nedenle eklediğiniz unun miktarına dikkat etmelisiniz ^.^  


Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi

NOT: Aşağıdaki dağınık görüntüler için kusura bakmayın lütfen!



İyice karıştırdığımız harcımızı hiç bekletmeden- zira yine kabaklar durdukça su salabilir- tavamıza bol yağımızı ekleyip harcımızdan kaşık yardımıyla yağa öbekler bırakıyoruz ve kızarana dek bekeyip çeviriyoruz.

Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi


Kızaran köftelerimizi yayvan bir kaba alıyoruz. 


Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi

Harcın tamamını kaşık yardımıyla yağa bırakıp hepsini kızartıyoruz. Ve yoğurtla servis ediyoruz. Afiyet Olsun !!! 

Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi

Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi

Hasibe Cengiz: Kabak Mücver Tarifi

Evet arkadaşlar, oldukça basit ve şahane güzellikteki bu tarifi umarım dener ve afiyetle yersiniz... Tarifin orijinali benim yaptığımdan daha farklı ona da bir göz atmanızı öneririm... Daha güzel tariflerde de görüşmek dileğiyle...

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

HC.














You Might Also Like

4 yorum oku / yaz

  1. Çok severim kabak mücveri adım adım da resimlemişsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ben adım adım resimlemeden yazı eklemek istemiyorum bloguma, ben de çok severim mücveri...

      Sil
  2. çok severim hafta sonu yapayım bari...

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))