Film Yorumu: Kite / Kingsman Gizli Servis / Uyuyana Kadar / Yasam Sifresi

15.6.15

Selam !

Yeni bir haftanın ilk gününden herkese kocaman merhaba ^.^  Bugün sizlerle izlediğim dört güzel filmin yorumlarını paylaşacağım. Yaz tatilinin başlamasıyla beraber film yorumları da artacak sanırım blogumda, eh bunlara bir de daha önceden izleyip yorumlamadıklarım eklenince listem kabardı gitti :) Son zamanlarda özellikle Cumartesi- Pazar günlerini sürekli film izleyerek geçirmeye başladım, bu da günde üç ya da dört film -tabi konusunu beğenebilirsem- demek oluyor...

Film yorumlarımda dikkat ettiyseniz ben öyle romantik, dram, savaş vs.  türdeki filmleri pek sevmiyorum... Filmlerde de kitap seçimlerimde olduğu gibi öncelik polisiyenin... Ancak çoğu sitede beş on filmi geçmeyince seçenekler devreye diğer ilgi alanlarım giriyor.... Polisiye haricinde, gerilim, aksiyon, macera, gizem, bilim kurgu, fantastik gibi türlerdeki filmleri seviyorum... Genelde film yorumlarımda da bu tarz filmleri görmeniz bundan sebep :))

İlk filmimizle bugünkü bahsedeceğim dört filme giriş yapalım o halde. İlk filmimiz internetten izlediğim ve afişini acayip cafcaflı bulduğum şahane bir aksiyon filmi; KİTE...

KİTE

IMDB: 4.3
Tür: Aksiyon, Dram
Oyuncular: Samuel L. Jackson, Callan McAuliffe, India Eisley, Russel Savadier, DeVille Vannick
Yapım: 2014, ABD-Meksika


Filmin en çok bu kıpkırmızı saçlarıyla afişi dikkatimi çekmişti ve ben de kendisine bir şans vermek istedim. İyi ki de vermişim diyorum şimdi ben, ancak bir şey dikkatimi çekti : IMDB puanı çok düşük, daha fazlasını hak ediyor bence !


Filmde hiç tanımadığım oyuncular olsa da Samuel Jackson'ı gözüm bir yerlerden ısırıyordu :) Filmin en dikkat çekici özelliği afişleri olduğu kadar karanlık yapılan çekimleriydi. Gerçekten de filmi ben biraz fazla karanlık buldum, gerçi işgal edilmiş ve yakılıp yıkılmış bir ülkede geçtiği için pek fazla takılmadım.


Filmle ilgili şimdi okuduğum bilgilere göre kendisi bir Japon animesinin uyarlamasıymış. 1998 yılına ait Kite animesinden aynı isimle filme uyarlamışlar. Ama filmdeki Sawa çok daha tatlı :) İsmin neden Sawa olduğunu şimdi daha iyi anladım diyebilirim. Filmin konusuna geçecek olursak; sokaklar yakılıp yıkılmış hükümet devrilmiş ve yönetim tek bir kişinin eline geçmiştir. Sawa isimli bir kız da bu kaos içerisinde ailesini kaybetmenin üzüntüsünü atlatıp depresyondan çıkmaya çalışmaktadır. Bu süreçte yanında sadece babasının arkadaşı ve haplar yer alır. Ailesinin ölümünü gören ve öldürenleri bilen Sawa bir intikam meleğine dönüşür. Babasının arkadaşının da yardımlarıyla iyi bir tetikçi olur. Artık intikamı için yaşayacaktır, adım adım en büyük katile ulaşır. 


Filmde aksiyon sahneleri çok etkileyiciydi, özellikle de böyle küçük bir kızın verdiği mücadeleyi izlemek keyifliydi, hani her zaman siyah takım elbiseli adamları görürüz ya aksiyon sahnelerinde, bu kez hem güzel hem de akıllı bir kızı, Sawa'yı görmek güzeldi. Müziklere pek dikkat etmedim açıkçası koşturmaktan....


Bu filmle ilgili söyleyebileceğim tek şey puanının çok üzerinde olması gerektiği ve mutlaka izlenmesi gerektiği. Ben India Eisley'in performansını da başarılı buldum, zaten filmde bir sürü kimliğe bürünüp renklendiriyor filmi. Animeyi okumadım ya da hakkında pek fikir sahibi değilim bu sebeple anime filme ne kadar uyarlanmış bilemiyorum ama ben film haliyle çok sevdim, anime olarak da izlemek isterim.


Filmi mutlaka izleyin derim ben, hatta ailecek bile izlenebilir sadece bir tanecik açık sahnesi var. Bu sebeple ailecek de keyifle izlenebilecek kadar güzel bir film bu. Bu arada sonunu az çok tahmin ettim, film süresince tahmin edebilirsiniz, sonunu pek beğenmesem de en sondaki o masum sahneye bayıldım. Sawa gibi kim bilir kaç çocuğun ailesi, çocukluğu ve masumiyeti elinden alındı, o sahne beni çok etkiledi... Filmin adının da buraya işaret ettiğini düşünüyorum yani, uçurtmadan yola çıkarak çocukların masumiyetini, Sawa'nın hayatını anlattığından dolayı filme 'Kite' ismi verilmiş olabilir. Sırf filmdeki Sawa'yı sevdiğim ve kırmızı saçlarına vurulduğum için izlemiş olabilirim :) Herkese tavsiye ediyorum bu şahane filmi.


*
İkinci filmimiz ise bugün izlediğim ve aşık olduğum şahane filmlerden, zira başrollerde Colin Firth ve Samuel L. Jackson var... Ayrıca Michael Caine'i de unutmayalım !

KİNGSMAN THE SECRET SERVİCE / KİNGSMAN GİZLİ SERVİS

IMDB: 8.3
Tür: Aksiyon, Gerilim, Polisiye, Bilim Kurgu
Oyuncular: Colin Firth, Samuel L. Jackson, Michael Caine, Taron Egerton, Mark Strong, Sofia Boutella
Yapım: 2014, ABD, İngiltere


Film benim izlediğim siteye yeni eklenmişti o yüzden daha önceden böyle güzel bir filmden haberim olamadı. Neyse ki bugün yapılan bir yorumu merak edip tıkladım ve film hakkındaki neredeyse herkesin olumlu yorumlarını görerek izleme kararı aldım, iyi ki de almışım!


Film tamamen İngiliz esintileriyle başlıyor, neredeyse tüm film boyunca görebiliyorsunuz bunu. İngiliz beyefendi casus anlayışı hakim filmde, ben bu kadar sevebileceğimi ve eğlenebileceğimi düşünmemiştim açıkçası :)


Filmin konusuna gelelim: Eggsy çocukken babasını kaybetmiştir. Babası Kingsman Gizli Servis adında bir İngiliz özel casusluk firmasına kayıtlıdır ve bir görev esnasında arkadaşını korurken ölmüştür. Harry Hart arkadaşının ailesini ziyarete gider ve bu durumu onlara anlatır, bu esnada bundan sonraki hayatlarında bir defa kullanılmak üzere bir de çok özel bir madalyon verir. Başları sıkıştığında madalyonun arkasındaki numarayı arayıp bir defalık yardım isteyebilecekler ve bu yardım onlara sunulacaktır. Eggsy 17 yaşına gelir ve bu süreçte annesi berbat bir adamla evlenir ve güzel bir kız kardeşi olur. Eggsy için hayat zorlaşmıştır, bununla birlikte ufak suçlara da bulaşmaya başlamıştır. Üvey babasının yanında çalışan birine bir şaka yapmaya çalışırken trafikte başı polisle belaya girer ve madalyondan yardım ister. Harry Hart adlı ajan da Eggsy'nin yardımına koşar ve onunla tanışır. Bu esnada serviste ölen arkadaşlarından birinin yerine her bir üye bir kişi önerecektir. Harry Hart da arkadaşına olan hayat borcunu ödemek için oğlunu yani Eggsy'i önerir. Eggsy bu teklifi kabul eder ve hayatının macerasına atılır...


Filmin konusunu epey teferruatlı anlattım ):) Çünkü gerçekten çok afilli bir konusu var. Çok da afilli çekilmiş, yorumları mutlaka okumalısınız sitelerde, gerçekten de muhteşem yorumlar var. Filmin casusluk üzerine olması elbette benim bunu mutlaka izlemem demekti :) Özellikle de yukarıda belirttiğim gibi muhteşem aktörler yer alıyorken. Bu arada filmdeki kadın rollerinden o bıçak bacaklıyı hiç sevmedim, film birçok açıdan özellikle ultra teknoloji yönünden bilim kurgu da içeriyor, kötü adamın konusu klasik geldi bana ama yine de işlenişi muhteşemdi. Aksiyon sahnelerine, özellikle Eggsy ve Harry Hart sahnelerine ve casusluk eğitim sahnelerine aşık oldum. 


Film başından sonuna kadar sizi hakimiyetine geçiriyor resmen. Hiç boş sahnesi yok, zaten IMDB puanından da belli görebildiğiniz gibi :) Oldukça keyifli vakit geçirebildiğiniz ve ailecek de izleyebileceğiniz bir film bu. Afişlerinden belli zaten, izlemezseniz çok şey kaçırırsınız net.


*

Üçüncü filmimizse acayip methini duyduğum ve benim de çok sevdiğim aktirislerden olan Nicole Kidman'ın yer aldığı Uyuyana Kadar filmi...

BEFORE I GO TO SLEEP / UYUYANA KADAR

IMDB: 6.2
Tür: Psikolojik, Gerilim, Dram
Oyuncular: Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong, Anne-Marie Duff, Charlie Gardner
Yapım: 2014, İngiltere, Fransa, İsveç


Filmi gerçekten inanılmaz övmüşlerdi, blogger arkadaşlar. Ben de tabi izleyecektim bir gün zira Nicole Kidman var, ancak bu süreyi öne çektim. Hemen izledim ve iyi ki de izlemişim. Bu filmin kadrosunda da dev isimler var, psikoloji zaten ilgi alanım olduğundan bayılarak izledim diyebilirim.


Filmin afişleri çok dikkat çekici gördüğünüz gibi. Bu kadar güzel bir kadın elbette ki ön planda olmalı ! Filmin konusuna gelecek olursak; Christine amnezi hastasıdır ve her sabah hayatına hiçbir şey hatırlamadan başlamaktadır. Bu konuda kimse ona yardımcı olamamakta, sadece özel bir psikolog onunla her gün iletişim kurarak ilgilenmektedir. Christine yavaş yavaş hafızasını nasıl kaybettiğini, kendisine kimin ya da kimlerin saldırdığını, hayatının nasıl bu hale geldiğini bulmaya çalışırken bir yandan da geçmişini hatırlamaya çalışacaktır. Kimin şüpheli kimin dürüst olduğu ise belli değildir...


Filmin konusu gerçekten iyi ve işlenişi de mükemmel.. Ben sonunda epey şaşırdım. Bu arada bu film de nefes aldırmayanlardan... Amnezi hastası birini Nicole Kidman yine canlandırmakta oldukça başarılı. Filmde yer alan küçücük açık sahne keşke olmasaydı. Filmde 'Ne ekersen onu biçersin' düsturu işlenmiş de diyebiliriz.


Bu kamera tekniğine bayıldım, çok iyi fikir :) Christine'in de çok işine yaradı bu kamera olayı. Bu arada film Doğan Kitaptan çıkan 'Uyuyana Kadar' isimli S. J. Watson'ın kitabından uyarlanmış, Türkçe afişinde de görebiliyoruz.


Filmi izlemenizi kesinlikle tavsiye ederim ancak sessiz ve sakin bir ortamda izlemelisiniz, olayların akışını anlayabilmek için. Film çok sıkıcı olmasın diye birkaç aksiyon sahnesi yer alıyor filmde. Bunlar da çok başarılı, film bu övgüleri vs. hak ediyormuş ancak IMDB puanı neden bu kadar düşük anlayamadım :(


*
Dördüncü ve son filmimizse yine bugün izlediğim şahanelerden biri... Bugün o kadar çok film izledim ki yazma konusunda seçerken epey zorlandım :) Son filmimiz; Source Code/ Yaşam Şifresi...

SOURCE CODE / YAŞAM ŞİFRESİ

IMDB: 7.5
Tür: Bilim Kurgu, Gerilim, Gizem, Dram, Aksiyon
Oyuncular: Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright
Yapım: 2011, ABD


Filmi bir sitede en iyi filmler kategorisinde görüp de izlemiştim. Afişi de gayet afilli, başrol de tanıdık olunca hiç tereddüt etmedim, izledim :))


Filmin IMDB puanını görüyorsunuz, gerçekten de hak ediyor ama.... Konusuna gelecek olursak; hızlı trende uyanan ve burada neden bulunduğuna dair fikri olmayan üstelik de cebinde başka birinin kimliğini bulan hava askeri Colter Stevens, karşısında bir kadını bulur. Onu da tanımayan Colter yavaş yavaş etrafı tanımaya çalışırken tren aniden patlar ve ölen Stevenson kendini başka bir tüpte bulur. Burası özel teknolojiyle donatılmıştır ve minik ekranlar aracılığıyla hava kuvvetlerinden bir yüzbaşıyla görüşebilmektedir. Yavaş yavaş özel bir programın yarı ölü deneği olduğunu anlamasıyla olaylar geçmiş, gelecek ve şimdi olarak parçalara ayrılır.


Filmi gerçekten çok başarılı buldum, konusu zaten hayal ötesi. Böyle filmler nadiren geliyor. Özellikle trendeki patlama sahnesi gerçek ötesiydi, defalarca izlememe rağmen sıkılmadım. Defalarca izletilen kısımlarda sıkıcı olmasın diye küçük değişiklikler yapılmıştı. Gerçekten sadece tebrik ediyorum, oyunculuklar vs. her şey mükemmeldi, bayıldım bu filme ve sonunu da çok sevdim.


Filmdeki kadın baş rolünü daha önceden tanımama rağmen gülüşünü çok sevdim, rolünde de çok başarılıydı. Kapsül kısımları filme biraz durağanlık katsa da kahramanımız babasını son kez aradığında epey duygulandım. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ettiğim şahane güzellikteki bir filmdi...


Evet arkadaşlar, bugün sizlere izleyebileceğiniz şahane güzellikte dört film birden paylaştım, umarım yorumlarımı okuyarak izlersiniz hepsini. Sırada yorumlanacak o kadar çok film var ki;bu aralar sıklıkla film yorumları gelecektir.... Takipte kalmayı unutmayın :)

Sevgiler...

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

HC.

































You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. Merhaba
    Gizli servis ve yaşam şifresini izlemiştim, güzel filmler.
    Uyuyana kadar ve Kıte listeme eklendi.

    Bu arada blog çekilişime beklerim :)
    http://lezzetkesfi.blogspot.com.tr/2015/06/bebak-ile-ac-badem-urunleri-cekilisi.html

    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))