✿ Kitap Eleştirisi: Ruhi Mücerret : Murat Menteş ✿

29.6.16

Merhabalar...

Yeni bir yazı ve haftanın ortanca gününden herkese selamlar, umarım gününüz güzel geçiyordur... Bu güzel günde sizlerle okuduğum son kitabın yorumlarını paylaşmak istiyorum... Hadi hemen başlayalım...

Bugün sizlerle paylaşacağım kitap, başlıktan da anlayacağınız üzere Murat Menteş'in kaleminden 'Ruhi Mücerret'. Benim yine yeni yeniden A101 ganimetlerimden biri oluyor kendisi, üstelik de gerçekten çok uygun bir fiyata aldığım için çok sevdiğim ve hemen okuduğum bir kitap oldu. Yeni almama rağmen çok merak ettiğimden okuma listemde üst sıralara almıştım kendisini, hemen okudum ve de sizlerle paylaşıyorum.

Kitabımız, April Yayınları'ndan çıkma ve yaklaşık olarak 318 sayfa...


Kitabımı alış hikayemden yukarıda söz etmiştim, kendi kütüphaneme ait olan bir kitap ve de iyi ki almışım diyorum. Kitabı muhtemelen her gören okur yaklaşık bir beş metre öteden fark etmiştir herhalde, çünkü o kadar güzel bir kapak tasarımı var ki, çevresindeki her şeyi sönükleştirip sadece kendisini yıldızlaşıyor. Ben raftan aldığımda da sadece bir tane kalmıştı, en sonuncusunu ben aldım diyebilirim. Kapak tasarımlarına gerçekten bayıldım, turkuaz mavi, çiğ sarı, kırmızı ve siyahın muhteşem bileşimi olmuş, özellikle de üst kapaktaki Cüneyt Arkın ve Orhan Gencebay'ın yer aldığı değişen karta ba-yıl-dım ! Aslına bakarsanız gören herkes bayılıyor!
*
Kitabın biraz değişik! olduğu zaten ön kapağından oldukça belli ama arka kapak da bunu perçinler nitelikte. Arka kapaktaki soruların cevapları kitabın içerisinde :))


Kitabımızın biçimsel özelliklerine geçelim: Kırmızı iki sayfalık bir girişten sonra ilk sayfada yayın evi ismi, devamında editör bilgileri, kitap ismi, özlü söz, içindekiler kısmından sonra dört büyük bölüm ve alt başlıklarla donatılmış kitabımıza geçiyoruz. Büyük bölüm isimleri : Avni Vav, Ruhi Mücerret, Civan Kazanova, Ruhi Mücerret. Alt bölüm başlıkları yine muhteşem incelikte espiriler, bölüm içerisinden alınan cümlelerden oluşuyor. Bazı alt başlıkların altında da bölümle alakalı yine çeşitli kitaplardan alıntılar, özlü sözler yer alıyor. Alt başlıklar, birer ikişer sayfadan oluşuyor. Yine iki kırmızı sayfayla da kitap sonlanıyor.
*
Kitabımızın konusuna ve isim babasına gelecek olursak; Ruhi Mücerret 100 yaşında İstiklal Harbi'nin yaşayan son gazisidir. Ve bu sıra dışı kahramanın başına hayatına Civan Kazanova adında bir delikanlının girmesiyle birlikte çok daha sıra dışı şeyler gelmeye başlıyor...


Kitabın türü, absürd komedi diyebiliriz, daha önceden bu tür hakkında fikir sahibi olmayanlara kitap sıkıcı ve boş gelebilir. Ancak benim sevdiğim ve eğlenerek okuduğum bir tür bu tür ve bu kitabı da aynı şekilde çok eğlenerek okudum.

Kitaptaki isimler efsane, muhtemelen en göze çarpan şey bu olacaktır kitapta, birkaçı hatta arka kapakta da geçiyor zaten : Ruhi Mücerret, Civan Kazanova, Timur Tümör, Serpil Silahlıperi, Fujer Fuji, Avni Vav gibi. Yazarımızın özellikle kafiye uyumuna ayrı bir özen gösterdiği gözümden kaçmadı :) Tabii ki favorim; Ruhi Mücerret.
*
Kitabı alırken hakkında aslında pek fikrim yoktu, ancak son zamanlarda Emrah Serbes ve Murat Menteş gibi yazarların yükseldiğinin farkındaydım, kitaplarından bazıları da gözüme çarpmıştı, birini nihayet okuyabildiğim için mutluyum.


Tamamen vakit kaybı gibi gözükse de roman, yani okuyanların yorumlarını tam bilmiyorum ama bence kesinlikle hiçbir kitap dikkat edin sevgili okur, hiçbir kitap bence vakit kaybı değildir, her kitabın ulvi ya da değil mutlaka bir amacı vardır :) Bu kitapta da günümüzün modernitesine alttan alttan bir giydirme vardı, kader, insan ilişkileri, tesadüfler, imkansızlıklar da değinilen konulardandı.
*
Kitap bence baştan sona kaba tabirle değişikti! Buna en çok üslubu katabiliriz. Muhteşem bir üslup görüyoruz bu kitapta. Evet, uzun ve derin anlamlı felsefik cümleler çoğunluktaydı ve akıcılığı derinden baltalamıştı ama yine de çok güzel ve anlamlılardı.
*
Kitapla ilgili eleştirebileceğim birkaç şey şunlar olabilir: Kitapta Ruhi dede çok pesimistti, yani kötümserdi. Biraz karamsar gördüm kendisini, bu kadar tonton bir dedeye hiç yakıştıramadım :)) İkinci olarak da Ruhi dedeyle ilgili yani özellikle de geçmişiyle ilgili neredeyse hiç bilgi bulunmamasıydı, halbuki Civan Kazanova'nın tüm hayatını ezberledik. Ruhi dedenin anılarından daha fazla şey okumak isterdim. Bir de dikkatimi çekti de; kitaptaki tüm afetler neden sarışındı? Yazarımızın torpili olsa gerek demedim değil.


İlk bakışta kapaklar olsun, arka kapak yazısı olsun baktığınızda kolay okunacak çerez bir kitap diyebilirsiniz ancak bence kolay okunmayan bir kitaptı ve çerez de değildi. Çok anlamlı, hayatınıza yön verecek derin kitaplardan diyemem ama çerez de değildi. Eğlenceli vakit geçirten güzel bir kitaptı bence.
*
Kitapta punto orta büyüklükte, sadece bir tane yazım yanlışına rastladım. Kitap içerisinde kendinize bir playlist oluşturabilecek kadar çok fazla şarkı ismi yer alıyor. Dikkatimi çekti. Aslında isimleri alınıp teker teker dinlenesi.
*
Sayfa sayısı olarak da tarz olarak da özellikle gençlere hitap ettiği kesin, yani gençler daha fazla tahammülkar olabildiklerinden bu kitabı sonuna kadar okuyabilirler. İstiklal Harbi konusu geçmesine rağmen ise yine konuyla alakalı pek bilgi bulunmaması dikkatimden kaçmadı !


Arka kapakta yine yukarıda söylemeyi unutmuşum ama burada değineyim; kitapta adı geçen birkaç önemli nesnenin kabartma resimleri var; bunlar matkap, beyin ve uçak kabartmaları. Ayrıca yine Emrah Serbes'in bir sözü de kabartma şeklinde yer alıyor.
*
Kitabı genel olarak çok beğendiğimi söylemeliyim, kafa dağıtmak için bazen saçmalamanız gerekiyor ve bu kitap da bu anlamda size yardımcı olabilir. Ruhi dede bir kere çok tatlı, bize kendi kalbini açıp düşüncelerini söylüyor, onunla çok güzel anılarda bir araya geliyorsunuz. Civan da aynı şekilde, kitapta üç ya da dört ana karakter olmasına rağmen hiç sıkıcı değil ve karakterlerle bağ kuruyorsunuz. Kitabı okurken sıkıldığım olmadı hiç.


Kitabı herkese tavsiye ediyorum, biraz farklılık fena olmaz, değil mi? Daha güzel kitaplarda da görüşelim lütfen ! Blogumu GFC'den ( Google Friend Connect'den) - blogumun en altında yer alıyor- takip etmeyi ve Instagram dahil tüm sosyal medya hesaplarımı takip etmeyi unutmayın ^^


Yeni yazılarda görüşürüz :))

Sevgiler...

Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

H. ♥️


















You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))