Film Yorumu: Ay Krallığının Beyaz Saçlı Cadısı / Sıradışı / Sudaki Kız / Kız ve Kurt

16.5.16

Herkese merhaba !

Bloguma hoşgeldiniz... Bloguma ilk kez uğruyorsanız, bu blogda kitap eleştirilerimi, yemek tariflerimi, çeşitli ve özgün hobilerimi, kozmetik, kitap ve ev alışverişlerimi, kendi gardrobumun kombinlerini, kullandığım kozmetik ve kişisel bakım ürünleriyle bu ürünlere dair yorumlarımı, izlediğim ve yorumladığım filmleri bulabilirsiniz... Blogumda keyifli vakit geçirmenizi dileyerek bugünkü yazıma başlıyorum...

Bugün sizler için harika dört filmim var, bu filmleri aranızda elbette daha önceden izlemiş olanlar vardır, eğer varsa bu filmleri yeniden hatırlamış ve benim düşüncelerime göz atmış olursunuz, eğer bu filmleri izlemediyseniz ise sizlere hafta sonu için güzel bir fikir sunmuş olurum... Hadi başlayalım.



AY KRALLIĞININ BEYAZ SAÇLI CADISI / THE WHİTE HAİRED WİTCH OF LUNAR KİNGDOM

IMDB: 5.2
Tür: Romantik, Savaş, Fantastik
Oyuncular: Bingbing Fan, Xiaoming Huang, Li Xinru
Yapım: 2014, Çin


Filmi internette denk gelip rastgele izlemiştim, hakkında hiçbir fikrim yoktu, sadece açıkçası ismi beni cezbetmişti. Daha önce bu filmi de hiçbir yerde görmemiştim. Filmin kapak resimleri - özellikle İngilizce olanlar - şahane olmuş bence, bir ikisini ekliyorum:



Film tam bir Uzak Doğu filmi, başrolde de kadın olduğunu görünce kaçırmak istemedim, içerisinde bir miktar da aşk barındıran bu film bolca da macera içeriyor, bu arada hala konusundan bahsetmedim: Mançurya İmparatorluğu iktidardan düşerken ülkede bir sürü yolsuzluk, hırsızlık ve eziyet baş göstermiştir. İmparatorluklar arasında savaş kapıdadır, masum insanların imdadına ise büyücü Jade Raksha yetişecektir, peki masum insanları koruyabilecek midir?


Uzak doğu filmlerinde genelde aşkın işlenişi, doğallığı etkiliyor beni, bu filmde de romantizm dozu yüksekti. Bu arada filmi alt yazılı izledim ben, dublajlısı nasıldır bilemiyorum.


Filmde iç ve dış mekanlar bolca kullanılmıştı, özellikle manzaralar ve müzikler bir harikaydı diyebilirim. Ben beğendim ve de tavsiye ediyorum. İzlenebilir bir filmdi.

*

SIRADIŞI / PREMONITION

IMDB: 5.9
Tür: Fantastik, Dram, Gizem
Oyuncular: Sandra Bullock, Peter Stormare, Julian McMahon, Amber Valletta, Nia Long
Yapım: 2007, ABD


Sandra benim hayran olduğum aktrislerden biridir, bu da en sevdiğim filmlerinden, sizlere daha tanıtmadığım bir de The Net / İnternet filmini çok beğenmiştim, ondan daha da güzelini buldum diyebilirim. Yıllar önce izlediğim bir filmdi, ama gerçekten tam bir baş yapıttır kendi dalında. Yani benim için.


Filmimizin ilk afişi bence olay zaten, onun haricinde konusuna gelecek olursak; Linda ve Jim iki çocukları ile beraber mutlu bir aile görüntüsü çizmektedirler. Jim'in iş seyahatine çıktığı ve döneceği bir sabah Linda onun yolda bir kaza nedeni ile öldüğü haberini alır. Ancak bu arada telefondan da Jim'in bir sesli mesajını almıştır. Başta buna bir anlam veremez. Evde onunla birlikte olan annnesi ile ölümü kabullenir. Ertesi sabah kalktığında ise Jim'i kahvaltı ederken bulur. Jim hiçbir şeyin farkında değildir. Linda ne olduğunu kendi kendine sorgular. Daha sonra Linda'nın her uyandığı sabah Jim ya vardır ya da ölmüş ve cenaze hazırlıkları yapılmaktadır. Çocuğunun yüzünde oluşan kesikler, içtiği Lityum hapları, onun daha önce görmediği ama onu tanıyan kişiler ve psikiyatrist Linda'yı iyice şaşırtır. Yaşadığı günlerde neler olduğunu bir kağıda dökerek çözümlemeye çalışır. Nihayetinde Jim'in bir kaçamak amaçlı çıktığı iş gezisini fark eder ve onu engellemeye çalışır. Lakin filmin başında olan Jim'in öldüğü kazaya kendisinin sebep olduğunu sonunda farkeder. Bu arada kasabanın papazından da bol miktarda inanç dersi almayı ve bunları seyircilerle paylaşmayı ihmal etmez.


Konu görebildiğiniz gibi muhteşem ötesi, eh bir de buna Bullock'un şahane performansını ekleyin, ortaya şahane ötesi bir film çıkmış diyebiliriz. Genelde kapalı mekanlarda çekilmiş olsa da gerim gerim geriliyorsunuz ve hiç sıkılmıyorsunuz filmde. Kesinlikle izlemelisiniz diyorum ^^

*

SUDAKİ KIZ / LADY İN THE WATER

IMDB: 5.6
Tür: Fantastik, Macera, Gerilim
Oyuncular: Jeremy Howard, Paul Giamatti, Bryce Dallas Howard, Jeffrey Wright
Yapım: 2006, ABD


Filmi yine uzun zaman önce izlemiştim, merak ettiğim bir filmdi, afişine göre biraz düşük güzellikte kalsa da izlemiştim filmi.


Filmin afişine bayıldım gerçekten de, konusu ise şöyle: Cleveland, Cove Apartmanı’nın bir türlü bitmek bilmeyen su ve elektrik tesisatı sorunlarından bıkıp usanmıştır. Bir gece, ansızın keşfettiği bir gerçekle hayatının sonsuza dek değişeceğinin farkında değildir. Story adındaki gizemli bir genç kadın, binanın yüzme havuzunun altındaki bölmelerde, bütün gözlerden uzak bir yaşam sürmektedir. Cleveland, kısa bir sürede, kızın aslında bir su perisi olduğunu anlar. Geleceği görme yeteneği sayesinde, Cleveland’in ve bütün apartman sakinlerinin gelecek yaşamlarının bağlandığı ortak noktayı görecektir ve bu gelecek, kendisininkiyle de sıkı sıkıya bağlantılıdır. Efsaneye göre, su perilerinin bu dünya ile kendi dünyaları arasında yapacakları tehlikeli yolculuk, kötü niyetli bir takım yaratıklar tarafından engellenmektedir. Şimdi bütün apartman sakinleri ve Cleveland için yapılması gereken tek şey, Story’nin bu yolculuğu başarılı bir şekilde tamamlamasını sağlamaktır. Aksi takdirde, kendi yaşamları da büyük bir tehlike altında olacaktır.


Konusu gerçekten fantastik üstü, filmin kurgusu alabildiğine yavaş olsa da yine de merakınız izlettiriyor size filmi. İlk başlarda sıkılabilirsiniz, uyarıyorum ama sonradan gizem yavaş yavaş çözülmeye başlayınca dikkat kesiliyorsunuz ^^


Sonu biraz saçma olsa da ve afişteki kızla filmdeki kızı bağdaştıramasam da izlediğim bir filmdi, değişik konusu ve kurgusu için bakılabilir, ancak izlemezseniz de bir şey kaybetmezsiniz, sonuçta içerisinde biraz fantastizm katılmış deniz kızı - peri hikayesi yani ^^ Bu da spoi oldu ya neyse. Ayrıca fantastik bir kurguya normal mekanlar hiç olmuyor benden söylemesi. Bizim dünyamızda fantastik konular da kişiler de sönükleşiyor, keşke kızın dünyasını biraz görebilseydik, görsel efekt falan olarak, sıfır kalmış malesef.

*

KIZ VE KURT / RED RİDİNG HOOD

IMDB: 5.4
Tür: Fantastik, Gerilim, Macera
Oyuncular: Gary Oldman, Amanda Seyfried, Billy Burke, Virginia Madsen, Shiloh Fernandez
Yapım: 2011, ABD - KANADA


Klasik olarak modern bir kırmızı başlıklı kız uyarlaması diyebiliriz bu filme. Amanda olmasa sanırım bu kadar bile ünlenmezdi, yine Harry Potter'dan yakinen tanıdığımız Gary Oldman'ın da filmde olması ayrı bir güzellikti yani.


Konuya gelecek olursak; Valerie (Amanda Seyfried) iki erkek arasında kalmış genç ve güzel bir kızdır. Köyün en güzel kızı Valerie, gönlünü yoksul Peter’ a (Shiloh Fernandez) kaptırmıştır. Ancak ailesi onu varlıklı Henry (Max Irons) ile evlendirmek istemektedir. Birbirini kaybetmek istemeyen âşıklar, birlikte kasabadan kaçma planları yaptığı sırada korkunç bir olay yaşanır. Valerie’ nin kız kardeşi köyün çevresinde, karanlık ormanda sinsice dolaşan bir kurt adam tarafından vahşice öldürülmüştür.Yıllarca, insanlar bu yaratığa ayda bir kez hayvan kurban vererek kendilerine zarar vermesini engellemişlerdir. Ta ki, bir dolunay gecesi, kurdun aralarından birini öldürmesine dek.Köy halkı intikam almak için, ünlü bir kurt adam avcısı olan Peder Salomon (Gary Oldman)’dan yardım isterler. Lakin pederin gelişiyle hiç beklemedikleri bir gerçeği öğrenirler. Kurt gündüzleri insan kılığında dolaşıyordur ve içlerinden herhangi birisi olabilir.Her dolunayda ölü sayısı arttıkça, Valerie kurt adamın sevdiği biri olabileceğinden şüphe duymaya başlar. Tüm köyü panik sarmıştır ancak Valerie yaratıkla arasında çok özel bir bağ olduğunu keşfeder. Fakat bu onları engellenemez bir sona doğru sürükleyecektir. Valerie şüpheli ve yem olmuştur.


Konusu bildiğimiz vampir hikayelerindeki kurtlarla normal masaldaki kurdun birleştirilmiş hali gibiydi. Fazla aksiyonu olmayan güzel bir film, başrol Amanda Seyfried'in güzelliğiyle daha da güzelleşmişti. Çok başarılı bulduğum ve sevdiğim bir oyuncu kendisi. Bence filmin devamı da gelmeli diye düşünüyorum.


Evet arkadaşlar, dört güzel filmi ve yorumlarını paylaştım sizlerle, umarım içinde beğendikleriniz ve izlemek istedikleriniz olmuştur, yeni yazılarda ve film yorumlarında da görüşelim lütfen! Blogumu GFC'den ( Google Friend Connect'den) - blogumun en altında yer alıyor- takip etmeyi ve Instagram dahil tüm sosyal medya hesaplarımı takip etmeyi unutmayın ^^


Yeni yazılarda görüşürüz :))

Sevgiler...

Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️




You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))