Ev Yapımı Domates Çorbası Tarifi

27.9.15

Merhaba !

Kurban bayramının ve dolayısıyla da malesef :( tatilimizin son gününden herkese kocaman selamlar... Güzel bir sonbahar gününe daha uyandık, bugün sizlerle çok yakın bir zamanda deneyip de başarıya ulaştığım güzel bir tarifi paylaşacağım.. Normalde blogumda çok fazla yemek tarifi paylaşamıyorum malesef şu aralar... Ancak böyle aralarda kaçamaklar yapıyorum, sırada bekleyen çekimlenmiş yazılarım var, onları da en kısa sürede paylaşmaya gayret göstereceğim ancak bilmenizi isterim, blogumdaki yemek tarifleri paylaşımının ayda bire ikiye düşmesinden hoşlanmıyorum ve bu düşüşün farkındayım, en kısa sürede telafi etmeyi umuyorum ^^

Bu yazı benim blogumdaki ikinci çorba tarifim olacak, ilki anneciğimin enfes lezzetlerinden anne tarifli özel mercimek çorbası idi, yazısına ve tarifine şuradan ulaşabilirsiniz :) Çok fazla çorba yapan ve seven biri olarak bu ne tezat diyorum ama ^^ Ancak genelde tarhana çorbası fanatiği olduğum için, ki Kütahya usulü güzel bir tarifi de burada paylaşmak isterim en kısa sürede, çok fazla çorba çeşidine açık bir insan değilimdir ama elbette ki domates aşığı biri olarak çorbasına da özel bir ilgim olduğu doğrudur :) Bu tarifi yapana değin hazır domates çorbaları içerdik ancak bundan böyle özellikle kışlık yapacağım domates soslarım sayesinde yaz kış ev yapımı domates çorbası favori tarifim olacak gibi gözüküyor ^^ Hadi o zaman dehşet lezzetli ve bir o kadar da pratik olan bu müthiş tarife bir bakalım !

EV YAPIMI DOMATES ÇORBASI TARİFİ



MALZEMELER

2 - 3 domates
2 kaşık un
1 yemek kaşığı domates salçası
3 su bardağı su
Tuz
1 yemek kaşığı sıvı yağ

Üzeri İçin:
Kaşar

YAPALIM !

Öncelikle ben bu tarifi Nefis Yemek Tarifleri isimli favori sitemden kopya çekerek yaptım,itiraf ediyorum ve bu tarif, oradaki tarifin aynısı değil, ben kendi domateslerime uyarladım. O tarife şuradan ulaşabilirsiniz ve tarife sizler için kefilim de ! İsterseniz bir bakın derim ben :)

Domateslerimizle başlıyoruz, ister rondoda ister rendede çekebilirsiniz, ancak mutlaka kabuklarını soymanızı öneriyorum ve benim sizlere tavsiyem rendede değil rondoda domateslerinizi ezmeniz. Ancak ağzınıza rende domates lezzeti gelmesini istiyorsanız da rendeleyebilirsiniz, ben rende denedim, sonrakinde rondo deneyebilirim ^^ Domatesleriniz büyükse 2, küçükse 4, orta boy ise 3 domates kullanmalısınız.



Sonrasında orta boy bir tencerede bir yemek kaşığı sıvı yağ ile unumuzu kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.


Un kavrulduktan sonra üzerine bir yemek kaşığı domates salçasını ekliyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz. Ancak bu aşamada biraz dikkatli olmalısınız, çok çabuk yanmaya dönüyor, domatesleri geciktirmeden eklemelisiniz.



Domatesleri suyuyla birlikte ekledikten sonra hemen 3 su bardağı suyumuzu da ilave edip, çorbamızı karıştırarak kaynamasını bekliyoruz. Kaynadıktan sonra birkaç dakika daha ocakta tutup alıyoruz ve üzerine kaşar rendeleyip afiyetle sıcacık içiyoruz. Afiyet Olsun !




Bu harika çorbayı bir kez denemenizi öneririm, keyifli haftalar diliyorum herkese şimdiden... Daha güzel yemek tariflerinde de buluşmak dileğiyle....

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️
























You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))