Aizonoi Antik Kent Macerası

23.9.15

Herkese merhabalar !

Arefe gününden selamlar, şimdiden bayramınız kutlu olsun ! Ne yazık ki bayramın ilk günü değil ikinci ve dördüncü günü yayında olacağım, o nedenle bayramınızı erken kutluyorum ^.^ Bu güzel arefe gününe bayram temizliğinden fazlasını sığdıranlarda bugün ben de varım :) Bugün sizlerle çok güncel bir macera yazımı paylaşacağım, biliyorum bayramla ve de kurbanla hiçbir ilgisi yok ama ben unutmadan hemen paylaşmak istedim, öncelikle uyarıyorum olağanüstü bol görselli bir yazı olacak, o nedenle şimdiden hazır olun !

Başlıktan da anlayacağınız üzere Pazartesi günü Kütahya'nın Çavdarhisar ilçesi yakınlarındaki Aizonoi antik kentine eşimle küçük bir seyahat düzenledik ve çekimler yaptık... Çok güzel bir müze ziyareti oldu açıkçası bizim için, çünkü eşim aslen Kütahyalı olmasına rağmen sadece lisede bir kez gidebilmiş bu güzel ve tarihi yere... Ben ise geçtiğimiz günlerde eşimle televizyon izlerken TRT'nin kanallarından birinde denk geldiğim şahane ötesi belgeselle tanıştım Aizoni ile.. Daha önceden de yakınlarından geçerken tabelasını görüyordum ama ne olduğu hakkında fikrim yoktu, bu güzel gezide görmüş oldum ben de böylece :) Hadi başlayalım mı?

Peki nereleri gezdik?

1- Zeus Tapınağı - Üst Kısım
2- Zeus Tapınağı - Alt Kısım
3- Hamam
4- Tiyatro- Stadyum
5- Borsa
6- Sütunlu Cadde
7- Roma Köprüsü

NOT: Bu arada geziyle ilgili özel notlar ve önerilerim yazımın sonunda yer alıyor, bir bakmanızı öneririm !

AİZONOİ ANTİK KENTİ

Gezimize başlamadan önce Aizonoi ( Ayzonay) hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Büyük ve geniş bir biçimde şuradan bilgi edinebilirsiniz elbette ama gezdiğimiz ve sizin de resimlerle gezeceğiniz yer hakkında ufak bir bilginiz olsun isterim... Aizonoi, Kütahya şehir merkezine 58 km uzaklıkta Çavdarhisar ilçesi yakınlarında bir antik kenttir. Kentte dünyanın en iyi korunmuş Zeus tapınağı, dünyanın ilk örneklerinden Stadyum- Tiyatro kompleksi ve dünyanın ilk borsası bulunmaktadır.

Çavdarhisar Kütahya'nın merkezine en yakın ilçedir, o nedenle Kütahya'ya uğradığınızda mutlaka gelmelisiniz bu güzel yere...

Yoldayız...

Uzaktan Zeus tapınağı... Girişe doğru ilerliyoruz, buradaki gişeden müze bileti alacağız...

Arabayı park ettiğimiz tapınağın tam karşısında iki güzel sütun karşılıyor bizleri...

Girişe geçiyoruz...

Ziyaret saatlerine dikkat ! Biz bilmeden gittik, neyse ki şanslıydık, sorun yaşamadık :)

Girişteki tabelalar...

Girişteki tabelaların detayları...

Gişe...

Gişeden alınanlar : 2 bilet, bir Aizonoi haritası.... Bu harita ve bulunan her bir tarihi eserin yanındaki minik bilgilendirme levhaları sayesinde kendi kendinizin tur rehberi olabiliyorsunuz... Ama ben yine de bir rehber olmasını isterdim elbette, ücretli veya ücretsiz... Kendi çabalarımızın ötesinde bilgilenirdik :(

Eşim biletleri alırken ben de boş durmadım... Gişenin yan tarafında bulunanlar sergileniyor...

ZEUS TAPINAĞI

Tapınak bugüne kadar en iyi korunmuş tapınakmış arkadaşlar... Uzaktan ve yakından görünümleri...

Aizonoi simgelerinden biri de bu...

Eşim :)

Buluntunun arkadan görünümü....

Tapınağa giriyoruz... Tapınağın bir üst bir de alt kısmı var. Öncelikle üstü geziyoruz...

Sütunlar gerçekten de iyi korunmuş ancak bir ya da ikisi yıkılmış...

Görebileceğiniz her yer taştan ibaret...

Yer altı kısmına iniyoruz... Burada bulunan eski mezar taşları, sütunlar ve başlıklar mevcut...

Bizim gibi başka misafirler de var... Yer altına iki uzun merdivenden geçerek iniyoruz. Yer altında ortam loş ama bu loşluğu mistik müziklerle çok daha keyifli bir hale getirmişler... Bayıldım müziğe... Ama eşimin anlattığı mahzen hikayeleri ve safsataları ( artık gerçek mi bilemiyorum), yüzünden tek başıma asla aşağıya inmeye cesaret edemezdim :( Eşimle gitmem iyi oldu ^^

Her yerde bulunan bilgilendirme metinleri...

Yer altının genel görünümü...

Alt bölümde on küçük pencere var, sanırım burası önceden mahzen olarak kullanılıyormuş.

Her yerde rastladığımız kartal çizimi...

Roma'da savaşmış bir gladyatörün mezar taşı.

Yine bir savaşçı mezar başlığı.

Bir karı kocanın mezar başlığı.

Çıkıyoruz...

Zeus tapınağı aydınlatması.

Tapınağın etrafına serpiştirilmiş bulunanlar...

Etraftaki kazı alanları...

HAMAM

Hamamdan geriye pek bir şey kalmamış ama yine de çekimledik.

Tiyatro - Stadyuma doğru yoldayız.

Yoldaki minik kulübe, çok sevimli ^^

TİYATRO - STADYUM KOMPLEKSİ

Stadyum, amfi tiyatro gibi.

Tiyatro sahnesi... Hemen stadyuma bitişik...

Tiyatro sahnesinden stadyuma geçilen kapı...

BORSA

Dünyanın ilk borsa yerleşkesi..

Bayıldım bu köşeye...

Bu küçük kulenin içine çıkılabiliyor :)

SÜTUNLU CADDE

ROMA KÖPRÜSÜ

Kullanılabilen iki köprüden borsanın hemen yanındakinden geçtik... Güzel bir köprü olsa da bakıma ihtiyacı var bence :(

Son olarak yoldan geçerken Zeus tapınağının hemen arkasındaki caddede yer alan Lezzet Gözlemecisine uğramadan geçmeyin, oldukça renkli ve de otantik bir masada yiyorsunuz yemeğinizi... Ne yazık ki otantik masa örtülerini yağmur nedeniyle kaldırmışlar, çekemedim :( Ayrıca da Kibele Fırını'na uğramayı da unutmayın, oranın dizaynı da bir harika olmuş...

ÖZEL NOTLAR ve ÖNERİLER

1- Söz konusu olan bir kent olduğu için kesinlikle kendi aracınızla gitmenizi öneriyorum. Yürüyerek gezmek çok zor ve yorucu. Biz tiyatro-stadion da yürürken çok zorlandık, yokuşlar ve tarlalık alanlar çok zorluyor.

2- Ören yeri olarak geçen alan, yukarıda da görebildiğiniz üzere kazılan yerlerle dolu. Her ne kadar kazılan alanlar kordonlarla belirtilse bile çocuklarla gittiğinizde çok dikkatli olmalısınız !!! Çocuklar o kazı alanlarına düşebilirler, güvenlik önlemleri de çok yetersiz. Tek güvenlik görevlisi olarak çağırabileceğiniz kişi Zeus tapınağının gişesinde ama sesinizi duyurmanız zor. Ancak çevredekilerden yardım alabilirsiniz, önerim çocuklarınıza çok fazla dikkat etmeniz.

3- Giderken mutlaka yanınızda yiyecek, içecek atıştırmalık ve bol su götürmelisiniz. Biz hazırlıksız yakalandık ama siz yakalanmayın :) Çünkü bir büfe vs. yok bunun için Çavdarhisar merkezine gitmeniz gerekiyor :(

4- Kütahya sert bir iklime sahip, bu sebeple ne olacağı belli olmuyor, yanınızda ceket, şemsiye vs. götürmenizi tavsiye ederim.

5- Antik kentin alanı şuan Çavdarhisar sınırları içerisinde, oldukça tarlalık ve boş bir alanda. Kesinlikle açık bir ayakkabıyla gitmemenizi tavsiye ederim, düz veya spor bir ayakkabı ideal. Etrafta çok fazla diken var, aman dikkat !

6- Tarlalık alanlarda sinek böcek vs. fazla oluyor, biz tam öğle vakti gittiğimiz için çok sıkıntı yarattı bana. Sinek kovucu sprey ya da vücuda sıkılan cinslerinden yanınıza alırsanız güzel olur ^.*

7- Verilen haritalar vs. her şey neredeyse İngilizce, pek bir şey anlamıyorsunuz. O nedenle iyice anlayabilmek için sözlükle gidebilirsiniz, hahaha ( kahkaha efekti ...)

8- Benim gibi lütfen sadece telefonunuzun kamerasına güvenmeyin, özellikle Zeus tapınağının alt kısmında ışık yetersizliğinden kameralar afallıyor... Mutlaka kamera ile gidin ^.*

Evet arkadaşlar, uzun gezimiz böyleydi... Umarım hoşunuza gitmiştir.... Daha güzel gezi ve maceralarda görüşmek dileğiyle...