Mukavvadan Resim Çerçevesi Yapımı

21.9.13

Herkese merhaba :)

Bugünkü yazımda tamamen yani deyim yerindeyse A'dan Z'ye benim tasarımım olan bir çerçevenin yapım öyküsü yer alıyor. Çizimleri ve tasarımı tamamen bana aittir. Yani Made in Ebisah :)

Hadi başlayalım bakalım:)


1- İstenilen boyutta bir mukavvayı alıyoruz.
2- İstediğimiz herhangi bir şekil ( kalp, daire, üçgen vs.) varsa çiziyoruz. Ben birbirine bitişik iki çerçeve şeklinde çizdim. Olabildiğince rastgele çizdim de diyebiliriz:)


3- Çizdiğimiz şekli kesiyoruz.
4- Ardından ister maket bıçağıyla ister makasla ortalarına çizdiğimiz daire şekillerini kesip çıkartıyoruz.
5- İki çerçeveyi de kenarlara zarar vermeden açtık:)
6- İstenilen renkte herhangi bir kumaşı alıyoruz.


7- Kumaşı çerçeveye hizalıyoruz.
8- Kurşun kalemle veya herhangi bir kalemle işaretliyoruz.
9- İstenilen uzunlukta bir kumaş parçası elde edilebilir önemli olan sadece eni bizim için:)
10- Kumaş parçasından iki parmak kalınlığında şeritler kesiyoruz.


11- İlk çerçevemizin yani soldakinin alt kısmına yapıştırıcıyı sürüyoruz.
12- Kumaşı gerdirerek mukavvaya yapıştırıp kurumasını bekliyoruz.
13- Kuruduktan sonra ilk kumaşın biraz üstünden başlayarak yukarı doğru yine yapıştırıcı sürüyoruz.
14- Diğer şeridi de kumaşın hemen üstünden başlayarak gerdirerek yapıştırıyoruz. Fazlalıkları makas yardımıyla kesiyoruz.


15- Kat kat bu şekilde ilerliyoruz.
16- Yukarı doğru çıkıyoruz.
17- En üstü de geniş bir şerit yardımıyla kapattıktan sonra çerçevemiz tamamlanıyor. Şeritlerin düzgünlüğünü ya da ortada gözüken katları pek umursamayın ne de olsa el emeği, olacak o kadar:)
18- Tek çerçevemiz tamamlandı:)


19- Çerçevemizin altta boş kalan kısımlarına da şeritler yapıştırıyoruz ki bütünlük sağlayalım:)
20- Daha önce şurada yapımından bahsettiğim ki tepeden tırnağa el emeğimdir- kumaş çiçeklerimizden istediğimiz renkte bir taneyi sol üst köşeye tutturuyoruz:)
21- Yakından çekim):
22- Çok şeker oldu:)


23- Diğer çerçevemizi de aynı yöntemle tabir-i caizse yamalamaya başlıyoruz.
24- Bir düz kumaşta diğeri desenli kumaşta nasıl duracak görmenizi istedim bir de bu kumaşa bitiyorum gerçekten. Ucuzluktan Bakırköy Pazarından almıştım vakti zamanında:)
25- Yakından yamalama:)
26- Tırmanışa devam...


27-28- Çerçevemizi tamamlıyoruz.
29-30- Bu çerçevenin de sağ üst köşesine kuvvetli yapıştırıcımızdan sürüyoruz.


31- Yine kumaş çiçeklerimizden beğendiğimiz bir rengi tam ortasından yapıştırıyoruz.
32-33-34- Çerçevemiz hazırdır efendim...

İşte Çerçevelerimizin Son Halleri...
Değişik kullanım amaçlarından birini görüntüledim sizler için...
'Dolap Süsüya da Dolap Tokmağı Süsü :) '


Seviyorum böyle şeyler yapmayı...

SEVGİYLE KALIN :)

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler,

Hasibe ♥️ 

                                                       









You Might Also Like

3 yorum oku / yaz

  1. En güzel kaliteli hd wallpaper 2014 muhteşem resimler paslıyoruz. İnternette resim aramasına son.

    YanıtlaSil
  2. İnternette bedava geniş ekran, yüksek kalite HD duvar kağıtları arıyorsanız doğru adrestesiniz. Birbirinden muhteşem hd resim indir linkleri ile seçimde fazlası ile zorlanacağınız kaliteli resimler burada sizleri bekliyor.

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş canım, çok başarılı buldum...

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))

INSTAGRAM