Film Yorumu: Almanac Projesi / Paralel Evren / Hayaletin İntikamı / Yılbaşı Şarkısı

16.2.16

Herkese merhaba !

Yeni bir haftaya daha başladık, keyifli ve huzurlu bir hafta olur umuyorum ! Bu güzel Salı gününde sizlerle uzun süredir paylaşmadığımı fark ettiğim film yorumlarımdan birini paylaşmak üzere blogumdayım. Malumunuz bir sömestr tatili geçirdik ve ben de bu tatilin çoğunda kardeşlerimle filmler izleyip keyifli vakit geçirdim... O filmleri sırasıyla sizlere tanıtıp anlatmak istiyorum ^^


Başlıktan da anlayacaksınız, yeni ve güzel dört filmim var sizler için, izlemeye değer bulduğum ve yorumlamak istediğim, dilerseniz ilk filmimizle başlayalım ^^

İlk filmimiz Almanac Projesi, Türkçeye Sonsuzluk Projesi olarak çevrilmiş bir film... 

ALMANAC PROJESİ / SONSUZLUK PROJESİ

IMDB: 6.3
TÜR: Bilim Kurgu, Fantastik, Gerilim
OYUNCULAR: Amy Landecker, Jonny Weston, Ginny Gardner, Sam Lerner, Allen Evangelista
YAPIM: 2014, ABD


Yine konusuyla dikkatimizi çeken bir filmdi, zaten bilim kurgu türündeki filmlere acayip bir ilgim alakam var, bu filmi de keyifle seyrettim. Afişi bana göre çok şey vaat etmese de konuyu okuyan herkesin mutlaka ilgisini çekecek, kapağa afişe falan bakmadan izlettirecektir. 


Filmin konusuna geçiyorum hemen: Lise öğrencisi üç genç ve içlerinden birinin kız kardeşi, birlikte takılmaktadır, bu takılma zamanlarında da bilim kurguyla ilgilenmekte, kendileri birer icat tasarlamaktadır. İçlerinden Todd adlı olanı yaptığı icatla hatta bir üniversiteye burslu olarak başvurur ancak bursun tamamı icadının %30'unu karşılamaktadır. Para bulmak isteyen annesi evi satmaya kalkışınca Todd eski ardiyede babasına ait bir video kamera bulur, izlemeye başladıklarında bir doğum günü videosu olduğunu görürler. Todd'un yedinci yaş günüdür ve videoda daha önce orada olduğunu görmediklerini birini görürler ancak bu kişinin sadece vücudu gözükmektedir. Garajda yaptıkları aramada babasının ordudaki projelerinden birine ulaşırlar, ve bu esnada kendileri deneyler yaparak bir makine elde ederler... Bu bir zaman makinesidir ve gerçekten çalışıyordur... Todd'un sevdiği kızın da işin içine karışmasıyla geçmişe dönüp notları düzeltirler ve lotodan para kazanırlar... Zamanla geri dönüşler yerini problemlere ve değişik sonuçlara bırakacaktır, işlerin karışması fazla zaman almaz... Peki geçmişte geri dönüşler şimdiki zamanda ne gibi sonuçlar ortaya çıkaracaktır?


Filmin en büyük özelliği profesonel bir kamera kullanılmadan gençlerin elindeki kamerayla çekilmiş olması ve olağanüstü doğal durması. Her şey sanki bir film değil de gerçek gibi, yan odada çekiliyormuş gibi. Tabi özel efektleri saymazsak ! Zaman makinesi fikri gerçekten ilham verici bir fikir ve çok değişik film yorumlamalarına da açık bir konu... Bilim kurgunun bence en fantastik yanlarından biri... Bu filmde de kendisi baş rolde. Özellikle gençler deney yaparken çok eğlendim ve gerildim. Fazla komedi yok ve daha çok bir gençlik filmi. Filmdeki sorunlar başlamadan önce, çok eğlendik hem karakterler hem de biz, ancak sorunlar başladıktan sonra film biraz karıştı. Yine her sahneyi gençler çektiğinden çok güzel bir kamera açısı beklemeyin, Youtube'daki vloglar tadında bir film, ama mutlaka bakmanızı tavsiye ediyorum ^^  Fazla aksiyon beklemeden tabi ! Bu arada bilimle bu kadar alakalı bir genç olan Todd'dan aşk yüzünden böyle bir toyluk beklemezdim, kendi koyduğu kuralları kendisi yıktı ve sorunların doğmasına yol açtı, filmin sonu ise gerçekten büyüleyiciydi ! Lütfen izleyin bilim kurgu severler !


İkinci filmimizse yine bir bilim kurgu, dedim ya ortak noktamız bilim ! Paralel evrenler de yine ilgimizi çekiyor, ancak bu seferki film biraz hayal kırıklığıydı, hadi bir bakalım !

COHERENCE / PARALEL EVREN 

IMDB: 7.1
TÜR: Bilim Kurgu, Gerilim
OYUNCULAR: Nicholas Brendon, Hugo Armstrong, Emily Baldoni
YAPIM: 2013, ABD, İngiltere


Filme nasıl 7.1 verdiklerini anlamak zor ama yine de saygı duymak lazım. Afişine değil yine konusuna aldandığımız bir film oldu. Yalnız başroldeki kadın oyuncuyu fena sevdim !


Filmin konusuna geçelim: Bir grup arkadaş akşam yemeği için bir araya gelir. Yemeğin çok keyifli geçmesi planlanmaktadır, o gece de dünyanın çok yakınından bir kuyruklu yıldız geçecektir. Her şeyin normal geçmesi beklenmektedir ancak geçen yıllarda kuyruklu yıldız dünyada farklı etkiler yaratmıştır. Şimdi de ne gibi etkileri olacağı kestirilememektedir. Yemek esnasında elektrikler kesilir, ve bir evde elektriklerin  yandığını görürler. İçlerinden birkaçı o eve giderek olayları anlamaya çalışır, ancak sokakta kendilerini gördüklerinde olaylar, gerçekler ve hayaller birbirine karışır...


Afiş olarak şu yukarıdaki afişi çok beğendim, diğeri de gerçi fena değil. Konu gerçekten çok ilgimi çekmişti ancak aksiyon düzeyi yerlerde olan bir filmdi. Zaman zaman konuşmalar ve dublajlar çok üst üste bindi, kimi zaman kimin ne dediğini bile anlamadım, o kadar çok karakter vardı ki, bir de üst üste konuşunca sadece anlamaya odaklanıyorsunuz. O esnada da hiç aksiyon yaşanmaması filmin sonuna kadar da sabit durup beklemeniz vs. açıkçası beni çok sıktı, sonuna kadar zorla izledim, hatta erkek kardeşim çoğunda uyudu ! Bu arada o semboller vs. değişik evrenlerden gelen karakterler her şey öyle karışıktı ki eh buna bir de gece çekimini ekleyin neler çektiğimizi anlayın :))) Dublaj zaten her şeyi bitirmişi bence !


Tavsiye edemeyeceğim bir film oldu malesef, ama ana karakter için izlerim derseniz o başka ! 


*
Üçüncü filmimiz sevgili Nicholas Cage hatırına zorla izlediğim ve günlerce kabuslarıma giren bir korku filmi oldu, Hayaletin İntikamı...

PAY THE GHOST / HAYALETİN İNTİKAMI

IMDB: 5.2
TÜR: Korku, Gerilim
OYUNCULAR: Nicholas Cage, Sarah Wayne Callies, Alex Mallari Jr.
YAPIM: 2016, ABD


Yine konusunun ve başrolünün bize izlettiği bir filmdi, izlenmeye değer bulduğumuz bir filmdi. Nicholas Cage için izledik desem yeridir, bu arada da bu adam amma çok hayaletli filmde oynuyor...


Konusuna geçecek olursak; Cadılar bayramı gecesi Mike oğlunu caddede düzenlenen etkinliğe götürür ancak çocukları ortadan kaybolur ve aile çocuklarını aramaya başlarlar. Bir yıl boyunca aramaları sonuçsuz kalır, ancak bir yıl sonra doğa üstü işaretler almaya başlarlar ve esrarengiz ve gizemli korku dolu bir macera başlar...


Dan Key'in Tom Robinîn hikayesinden uyarladığı filmde konu çok basit gibi gözükse de işlenişi epey esrarengiz... Gizemin ve aksiyonun hiç bitmediği bir film, ancak hayaletlerden korkuyorsanız izlemenizi tavsiye etmem, üç dört gün aklımdan çıkmadı yani  hayalet :(( İzlenebilecek, geçmişteki kötülüklere dikkat çeken bir film... Nicholas Cage hayranları buyrun burdan !

*

Son filmimiz ise bir animasyon filmi... Yılbaşı Şarkısı...

A CHRİSTMAS CAROL / YILBAŞI ŞARKISI

IMDB: 6.8
TÜR: ANİMASYON, AİLE, ÇOCUK
YAPIM: 2009, ABD


Animasyon filmleri her zaman favorimdir, hiç büyümüyorum evet ^^ Ancak ben Noel temalı filmlerin çok fazla çocuklara izletilmesi taraftarı olmasam da önce kendim izleyip dozuna göre çocuklara izletme taraftarıyım açıkçası...


Afişler oldukça renkli, gerçi Disney'in her zamanki hali ! Konuya geçelim hemen: Charles Dickens'in romanından uyarlanan bir film. Scrooge inatçı, cimri ve huysuz bir ihtiyardır. Çok zengin olmasına rağmen ihtiyaç sahiplerine bile yardım etmez. İyice yaşlandığında bir Noel akşamı üç hayalet onu ziyaret eder ve hayatında yaptığı yanlışları ona gösterirler, geçmişinde nasıl bir adam olduğunu, şimdiki hayatını ve eğer değişmezse başına gelecekleri ve öleceği günü de... Scrooge'dan seçim yapmasını yoksa başına geleceklere katlanmasını isterler, çok korkan Scrooge seçim yapabilecek midir?


Filmin konusu çocuklardan çok yetişkinlere hitap ediyor, evet ama bence izlenebilecek filmlerden... Sadece şimdiki zaman hayaletinde çok sıkıldım ben, devamlı kahkaha atması falan sinir etti beni :( İzlenebilecek güzel bir animasyon olmuş, filmin sonunda biraz çabuk geçildiğini düşünüyorum ama bir iki günü daha görebilirdik mesela?


Evet arkadaşlar, dört güzel film yorumu paylaştık bugün yine... Umarım keyif almış ve birkaçını izlemeye bile başlamışsınızdır ^^ Daha güzel filmlerde ve yorumlarında da görüşelim mi? Blogumu GFC'den ( Google Friend Connect'den) - blogumun en altında 'Bu Siteye Katılın' yazısına tıklayarak- takip etmeyi ve beni Instagram, Pinterest gibi sosyal medya hesaplarımdan takip etmeyi unutmayın ^.^ Tüm hesaplarıma yazımın sonundan ulaşabilirsiniz ^^

Görüşmek üzere !

Sevgiler...

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️  

























You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. konu itibariyle en çok paralel evren çekti ilgimi övmemişsin ama bir şans vereceğim bakayım nasılmış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paralel evren filmlerine bayılan biri olarak iyi kötü hepsini izleyebilirim, bir şans verebilirsiniz tabi...

      Sil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))

INSTAGRAM