Mutfakta Kıs Hazırlıkları # 3

14.10.14

Herkese merhabalar...

Güzel bir Salı gününde sizlerle yeni bir kış hazırlığı daha paylaşmak üzere blogumun başına geçtim :) Yoğun ve zorlu bir iş gününden sonra bu iş bir nevi dinlendiriyor beni... Hem dinleniyorum hem de sizler için hazırladığım yazımı paylaşıyorum :) Bugün mutfak hazırlıklarımızın üçüncüsünü yapıyoruz, kış için karnıyarık patlıcanı hazırlayacağız... Gerçekten de geçen sene annemin zoruyla yaptığım bu hazırlık beni bir müddet idare etti ve harika karnıyarık ziyafetleri çekerken imdadıma yetişti... Geçen sene zorla yaptığım bu hazırlığı bu sene kendi isteğimle 4-5 kilo patlıcan kullanarak hazırladım... Dilerseniz şimdi de sizlerle paylaşayım...

MUTFAKTA KIŞ HAZIRLIKLARI # 3

Öncelikle ben kilogramını tam bilmiyorum ama şöyle büyükçe bir poşet patlıcandan hazırladım kışlığımı... Siz istediğiniz kadar yapabilirsiniz tabi :)



Patlıcanları özellikle ufak boy seçmeye özen gösterdim...


Buzdolabı poşetlerine de ihtiyacımız var...


İki adet genişçe kaplara tuzlu sular hazırlıyoruz.


Bütün patlıcanları soyduktan sonra tuzlu suda yaklaşık 30-45 dk. bekletiyoruz.



Bekleme sonrasında bir sofra bezi üzerinde patlıcanları kuruluyoruz.


Kuruduktan sonra böyle bir tepsiye alıp daha rahat ocağın üzerinde tutabiliriz.


Kuruladığımız patlıcanları kızgın bol yağda bütün olarak kızartıyoruz. Kızarttıklarımızı büyükçe bir kaba alıyoruz.





Bütün patlıcanlarımızı kızarttıktan sonra soğumaları için birkaç saat bekleyip istediğimiz adet olarak poşetliyoruz. Ben ik kişi olduğumuzdan ve bir akşam karnıyarığını altı patlıcandan yaptığımdan bir poşete üç tane koydum.


Ağızlarını çok sıkmadan bağlayıp soğumaya bırakıyoruz. İyice soğuduktan sonra da buzluğa atıp istediğimizde kullanmak üzere hazırlıyoruz.






Evet arkadaşlar, ben size gösterme amaçlı olarak yarısını hazırlamıştım, kalanını da daha sonra hazırladım. Karnıyarık patlıcanlarımız hazır ve nazırlar... Afiyetle yenmek çin buzlukta bekliyor olacaklar... 

Mutfakta Kış Hazırlıkları # 1 için lütfen tık tık :)
Mutfakta Kış Hazırlıkları # 2 için lütfen tık tık :)

Daha fazla yemek tarifi ve kışlık hazırlık yapımında görüşmek dileğiyle...

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 


You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))