✿ Kitap Elestirisi : İnsana ve Topluma Ulaşma Yönüyle Peygamber Efendimiz :Peygamber Yolu Arastırma Heyeti ✿

20.3.15

Herkese merhaba ^.^

Haftayı bitirdiğimiz bu şahane Cuma gününde, mesaisini bitirip de hafta sonu tatiline başlamış bir insan evladı olarak karşınızdayım :) Biraz yorgunluk mevcut olsa da yaklaşık üç günde kendimi sıkarak ve yoğun enerji harcayarak bitirdiğim ve Pazar günü sınavına gireceğim bir kitap olan okuduğum son kitabımı sizlerle paylaşacağım. Kütahya'da Pazar günü sona erecek ve Mart başından beri devam eden bir yarışmaya kuzenimiz sayesinde biz de katıldık. Hem eşim hem de ben. Bu yarışmanın adı ' Herkes O'nu Okuyor'. Peygamberimizin Kutlu Doğumu'na yaklaşırken ilkokul, ortaokul, lise ve yetişkin kategorilerinde -bizimkisi tabi ki yetişkin kategorisinde- okunacak birer kitaptan yapılacak çoktan seçmeli bu sınavı büyük bir heyecanla bekliyoruz, Pazar günü için bize şans dileyin arkadaşlar :)
*
Bugün sizlerle paylaşacağım kitap Işık Yayınları'ndan çıkma ve yaklaşık olarak 432 sayfa...


*
Kitabı NT mağazalarından -online alışverişle- çok uygun bir fiyata edindik. 11,36 liraydı, kargoyla falan 15-16 liraya denk geldi, üç- dört gün içinde de elimize sorunsuz ulaştı. Sitenin -yarışmanın kendisi için bir site hazırlanmış, muhtemelen bu yarışmayı gelenekselleştirip her yıl düzenleyebilirler diye düşünüyorum, site için buraya tıklayabilirsiniz, yönlendirdiği internet adresinde kitabın sürekli baskıda olduğu yazıyordu, sanırım orayı bekleseydik hala daha bekliyor olabilirdik, o yüzden bu yönlendirmenin düzeltilip sadece Nt mağazalarından alınabileceğinin yarışmacılara sunulması gerekirdi diye düşünüyorum. Neyse ki biz çok geçmeden sorunsuz bir şekilde edindik.
*

Kitabı alış sebebimiz tabi ki sadece yarışma değildi, böyle bir kitaptan yarışma sayesinde haberdar olduk sadece. Ancak kitap uygun fiyatıyla da içerdiği yoğun muhtevayla da her kitaplıkta bulunması gereken kitaplardan.
*
Kitabın ön ve arka kapaklarına tartışmasız bayıldım. Ön kapak çok zarif tasarlanmış, arka kapaktaki yeşilin tonuna da aşık oldum diyebilirim. Arka kapaktaki alıntılar ise önsözden...
*

Kitabın konusuna bakacak olursak; benim de önceleri sandığım üzere peygamberimizin hayatını aktaran kitaplardan değil... Peygamberimize risalet verilmezden öncesinden -çok kısa bir süre öncesinden- başlayıp risalet süresince en önemli şey olan insana ve topluma ulaşmasını aktaran sürecin özeti de diyebiliriz. Bu süreçte kitap üç bölüme ayrılmış: İlk bölümde risalet öncesine kısa bir değinmeden sonra ilk vahyin geldiği ortamla insana ulaşması anlatılıyor, ikinci bölümde peygamberimizin topluma ulaşması anlatılıyor, son bölümde de ulaşırken kullandığı metodoloji vurgulanıyor.
*

Kitap sınav kitabı olunca yaklaşık bir on sayfa özet çıktığı da doğrudur :) Kalan son iki günde de bu sayfaları yalayıp yutma düşüncesindeyiz eşimle, artık olduğu kadarıyla :) Kitapta ilk bölümde başlayan bir öğrenme süreci de yaşıyorsunuz, zira bugüne kadar ne kadar ben peygamberimizin yaşantısını sular seller gibi biliyorum derseniz diyin, bu kitapta öğreneceğiniz epey bir yenilikler ortaya çıkıyor. Benim açımdan epey kârlı bir okuma süreci oldu da diyebilirim :)
*

Kitapta arka kapakta da bir örneğine rastlayacağınız üzere anlamını halen daha bilmediğim eski kelimeler mevcuttu. Eski kelimelerin günümüz kitaplarında yoğrularak yeniden gündeme getirilmesini seviyorum fakat bunlar orta sıklıkta karşıma çıktığı zaman bu kitapta akıcılığımı biraz engellediğinden pek sevemedim :(
*

Kitabın ilk bölümüyle kıyaslandığında ikinci bölüm en akıcı olanı, üçüncü bölüm biraz daha az akıcı olanıydı. Kitap sayfasının yoğunluğu içerisinde en hızlı okuduğum ikinci bölüm oldu.
*

Kitabı yazan tek bir yazar yok. Bu yüzden yukarıda isim sığmayacağını düşünüp-daha doğrusu çok uzun bir başlık olacaktı- bu şahısların isimlerini burada zikretmeyi uygun buldum. Kitabımızı, Peygamber Yolu Araştırma Heyeti, Reşit Haylamaz, Ali Demirel, Akif Atay, Yusuf Körpe, Yücel Men hazırlamış ve yayına sunmuş. Ben bu aşamada kitabı bölümlere ayırıp herkese birer bölüm(ler) verildiğini düşünüyorum ancak kitap tamamlandıktan sonra sanırım editör onayından geçmemiş ya da editör arkadaş böyle uygun görmüş. Çünkü kitapta farklı bölümlerde aynı örneği ( örnekleri ) tekrar tekrar görüyoruz. Verilen örnekler beynime kazındı da diyebilirim :) 

Kitapta sayısal olarak da çok fazla veri var, bu açıdan başarılı bir araştırma örneği teşkil ediyor. Aynı zamanda da her sayfada mutlaka verilen hadis, örnek yaşantı vs. ile ilgili dipnotlar görüyoruz. Bu dipnotlarda açıklayıcı ifadeler de çok yer alıyor.
*


Kitap içerisinde peygamberimizin neden çoklu evlilik yaptığı, bu evliliklerle ne amaçladığı, savaşlardaki tavrı, örnek ahlakı, olaylara ve insanlara yaklaşımı, tebliğ süresince yaşadığı sıkıntılar ve çözüm önerileri, peygamberimizin insani ve peygamberi vasıfları, Yahudilerle ve diğer kavimlerle olan ilişkileri, bu ilişkileri düzeltme yöntemleri, müşriklere olan şefkati, insanları kurtarmaya olan azmi, gayreti vs. gibi pek çok konuya değiniliyor. 
*
Kitapta bazı örnekler, italik olarak yazılmış, bunları sevdim.
*

Kitabın dili günlük konuşma dili, herkese hitap eden bir tarzda yazılmış. Ben yazar olarak yukarıda birçok kişinin ismini saysam da bölümler arasında bir üslup farkı göremedim. Belki de çok fazla dikkat etmediğimdendir, çünkü o sırada bir yandan da özet çıkarıyordum. Bu arada özet çıkararak kitap okumak hiç de zevkli olmuyor, zira en heyecanlı yerinde bir şeyi not etmeniz gerekebiliyor. Kitabı okuma hızınızı da oldukça yavaşlatıyor.
*
Kitap içerisinde peygamberimizin kullandığı eğitim mekanları, eğitim sistemleri de yer alıyor. Bilmiyordum, öğrenmek keyif verdi.
*

Aslında çıkardığım özeti burada yazmayı epey düşündüm ancak, bu kolaya kaçmak olacaktı. Ben herkesin bu kitabı okumasını ve kütüphanesinde şeref rafında onurlandırmasını isterim.
*
Yazıların puntosu epey büyüktü, her kesime hitap edebilsin diye sanırım, bu sayfa sayısını biraz çoğaltsa da başarılı bir tercih olduğu görüşündeyim. Sadece bazen yoğun yazılan dipnotlarda -10 satır falan- küçüklükten dolayı benim gözlerim bile yoruldu.
*
Kitap içerisinde tabi ki de hiç resim yok, yoğun bir okuma var sadece. Bu da bazılarını sıkabilir diye düşünüyorum ama olaylar öyle akıcı, bölümler öyle hızlı geçiyor ki sadece birkaç bölümde bu problem yaşanabilir.
*

Aslında ben tabi ki sınavdan dolayı ve de elimde okunmayı bekleyen elli küsur kitaptan dolayı bu kadar hızlı okumak durumunda kaldım, yoksa bu kitabın hakkı, yavaş yavaş ve sindire sindire okunan baş ucu kitabı olmaktır. Hakkını vermek lazım.
*
Sayfa 59'daki sahabiler listesi hoşuma gitti.
*
Kitapta peygamberimize değişik güzel isimlerle hitap ediliyordu. Nebiler Serveri, Nebiler Nebisi, Muallim-i Ekber, İnsanlığın İftihar Tablosu bunlardan sadece birkaçı.
*

Kısacası, peygamberimizle ilgili bir eser okumak niyetindeyseniz, peygamberimizle ilgili kitap koleksiyonu yapıyorsanız, efendimizin insana ve topluma ulaşırken kullandığı metotlar hakkında fikir sahibi değilseniz ve merak ediyorsanız, hafızanızı tazelemek istiyorsanız, peygamberimizle o dönemde yaşıyormuş gibi o atmosferi solumak istiyorsanız, uzun sayfalı kitaplardan hoşlanıyorsanız, kütüphanenizde değerli bir eser bulunsun istiyorsanız bu kitap tam size göre. Ancak uzun sayfalı kitaplar okumayı sevmiyorsanız-başka bahane bulamıyorum, bana göre her Müslüman bu kitabı ve bu tarz kitapları okumayı sevmese bile sırf bilgilenmek amacıyla okumalı- bu kitaptan durabiliyorsanız! uzak durun derim ben :))
*
Kitaba puanım: 5

Daha güzel kitap eleştirilerinde de görüşmek dileğiyle...
Sevgiyle Kalın

ve

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler,

HC.




















You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))