Muz Esintili Bisküvili Pasta Tarifi

24.12.15

Merhaba!

Güzel bir Perşembe gününde daha bir aradayız, umarım gününüz güzel geçiyordur... Bu güzel günde ben de sizlerle acemi aşçılığımla hazırladığım bir güzel tarifi paylaşmak istedim. Tarifle ve çok daha fazlasıyla ilgili detaylar için yazımı okumaya devam edin ^^

Geçen Pazar günüm epey yoğun geçti, zira kayınvalidem ve kayınpederim evimize misafirliğe geleceklerdi, böyle günlerde biraz telaşlı oluyorum :) Ben de biraz pratik biraz da gösterişli bir tatlı arayışındayken eşim alışverişte aldığımız petibör bisküvileri göstererek 'eeee pasta yap o zaman' dedi. Yani bu orijinal ve içerisinde biraz Hasibe dokunuşu bulunan güzel tarif biraz da eşim sayesinde oluştu, laf aramızda kendisi bayılır bu pastaya... Eşim gibi erkek kardeşim de çok sever, annemden hep yapmasını isterdi... Eh ben de aradığım pastayı bulunca sıvadım kolları ve öğle saatlerinde temizliğe başlamadan önce bu tarifi hazırladım... Nasıl hazırladığımı birazdan detaylarıyla öğreneceksiniz zaten... Yalnız ben bu tarifi önceden birkaç kere hazır kakaolu puding ile hazırlamıştım, bu kez pudingini de kendim yaptım, bundan ve aralarındaki farktan da mutlak söz edeceğim sizlere... Bu arada tarifim akşamın yıldızı oldu ve çok beğenildi, hatta eşimden bir parçasını zor kopararak çekebildim, aşağıda göreceksiniz ^^

Hadi başlayalım ! Sıvayın kolları kızlar :))

MUZ ESİNTİLİ BİSKÜVİLİ PASTA



Malzemeler:

Kakaolu Puding İçin:
4 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
7 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı margarin

Sadece kakaolu ev yapımı puding malzeme listesini şu siteden hazırladım, sizler de oradaki tarife göz atabilirsiniz ^^

İçi İçin:
1,5 paket Ülker petibör bisküvi
2 su bardağı muzlu süt

Üzeri İçin:
Hindistan Cevizi

Hadi Yapalım !

Öncelikle orta boy bir tencerede puding malzemeleri ile ev yapımı pudingimizi hazırlıyoruz... Bu ölçülerle gerçekten de hazır puding tadını yakalıyorsunuz, ben bayıldım ve normal zamanlarda da yapacağım, ancak miktarı biraz az oluyor bu ölçülerle o yüzden sadece puding yapacağım zamanlarda iki ölçüden yapabilirim. Bunun haricinde normal puding ile bunun arasında lezzet bakımından hiçbir fark yok, sadece ev yapımı puding biraz çabuk koyulaşıyor, bu yüzden pastayı bekletmeden hazırlamalısınız!


Sonrasında istediğiniz büyüklükte bir borcam alıyoruz ben küçük olanı tercih ettim. Ve bisküvimizi paketten çıkarıp hazır ediyoruz.



Borcama ilk olarak bir kat bisküvimizden diziyoruz ve üzerini ilk kat olduğundan sütle ıslatmadan - alt tabanı çıkarırken parçalanmasın bütün olarak rahat bir şekilde çıksın diye- üzerini hemen pudingle kaplıyoruz.




Üzerine yine bir kat daha bisküvi sıralıyoruz. Sonrasında tatlımıza ad ve artı bir lezzet katan muzlu sütten gezdirerek bolca bisküvilerimizi ıslatıyoruz ve bu şekilde puding bitene kadar bisküvi sıralamayı sürdürüyoruz. Tatlının üzeri için yeterli puding kaldığından emin olmayı unutmayın ^^



Ve tatlımızın en üstüne de bolca hindistan cevizi serpiştiriyoruz. Muz esintili bisküvili pastamız hazırdır arkadaşlar, afiyetle tüketebiliriz ^^






Bugünkü tarifimiz de son buldu arkadaşlar, bir denemenizi mutlaka tavsiye ederim, çok güzel ve basit bir tarif, özellikle çalışan kadınlar ve anneler için mükemmel diyebilirim. Benim gibi sizlerin de kurtarıcısı olabilir bir gün :)) Ben bu güzel tarifi tekrar yapacağım ilerleyen günlerde, tadı damağımızda kaldı zira !

Daha güzel yazılarda ve tariflerde de benden haberdar olmak isterseniz blogumu Google Friend Connect ( GFC ) - blogumun en altında bulabilirsiniz - ile takip etmeyi ve sosyal medya hesaplarımı özellikle de Instagram'ı takip etmeyi unutmayın lütfen ^.^

Görüşmek üzere!

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️

















You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. aysima24.1.16

    Bu pastayı bizde severek yapıyor ve yiyoruz, hem basit, hem de lezzetli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, afiyet olsun sizlere de o zaman =)

      Sil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))

INSTAGRAM