Film Yorumu: Anestezi ( Awake ) / Silmido Adası

16.1.15

Herkese merhaba :)

Hafta sonunun biricik habercisi, mübarek Cuma gününden selamlar... Cumanız mübarek olsun... Son iş gününü de bitirip dinlenme faslına geçenlerdenim çok şükür ):) Bir taraftan dinlenip, diğer taraftan da sizler için yine uzun zamandır yazmadığım ama notlarımda sıraladığım izlediğim filmleri paylaşmak istedim... Dilerseniz hemen başlayalım:

İlk filmimiz internetten seçerek izlediğim Anestezi isimli film... Şuradan ulaşabilirsiniz...

AWAKE ( ANESTEZİ )
IMDB: 6.4
Tür: Dram, Gerilim, Gizem
Oyuncular: Jessica Alba, Hayden Christensen, Terrence Howard, Lena Olin, Sam Robards
Yapım: 2007, ABD


Filmimizde ünlü isimler yer alıyor gördüğünüz gibi... Ancak beni filmi izlemeye asıl teşvik eden şey, konusu olmuştu... Yukarıda linkini verdiğim siteden girip film seçiyorum ve izliyorum, bu siteyi sizlere de tavsiye ederim :) Filmin afişini ise elbette ki konusuna ve türüne oldukça uygun buldum...


Filmimizin konusuna gelecek olursak; Clay doğuştan kalp hastasıdır ve açık kalp ameliyatı olmak zorundadır. Ameliyat olup olmama konusunda epey kararsız kaldığı dönemde annesinin özel asistanı Sam ile bir ilişkiye başlar. Ameliyat günü kararlaştırılır ve Clay ameliyata alınır. Ancak verilen narkoza rağmen Clay, 'anestezik farkındalık' isimli duruma düşer. Bu durumdaki hasta yapılan her şeyi hissetmekte ve görmekte ancak tepki verememektedir. Bu durumdan kendisi dışında da haberdar olan yoktur. İşte böyle bir durumdayken Clay gerçeklerin farkına varır ve zihnindeki ve gerçekteki olayların hiç de sandığı gibi olmadığını görür.


Filmde Alba olunca daha bir güzel oluyor tabi ):) Gerçi bu kez iyilerin tarafında değil ama yine de fark etmez :) Başroldeki Christensen adlı arkadaşın performansı da göz dolduruyordu hani... Gözleri de bazen performansın önüne geçti ama neyse :)) Film tam bir gerilimdi, özellikle sonlara doğru :)) Ancak filmi izlemeye başlar başlamaz ben zaten şaşırmaya başlamıştım...


Bana göre herkes rolünde gayet başarılıydı... Film izleme sitelerinde şimdiden 6. His ve Memento filmleriyle kıyaslanabilecek kadar iyi olduğu yazıyor. Bence de çok iyiydi, bol gerilimli ve yarı tıbbi bir film arıyorsanız bence bakacağınız tek film bu ):)


Filmde gerilmekten ve bir geriye bir ileriye doğru bir de şimdiki zaman dönüşlerinden dolayı müzikler biraz arka planda kalmış gibiydi :( Dikkat edemedim... Ancak film beni 85 dakika merakımdan zerre ayrılmadan ayakta tuttu da diyebilirim :)) Herkese tavsiye edeceğim harika bir film bu :)) Sonu da tam istediğim gibi bittiğinden gönül rahatlığıyla izledim :))) Ancak tek bir şey dikkatimi çekti: Google görsellerde ne kadar az görseli var bu filmin:(
*
İkinci filmimizse eşimle adı duyulmamış bir televizyon kanalında rastgeldiğimiz şahane Kore filmi Silmido adasıydı... Şuradan izleyebilirsiniz...

SİLMİ ADASI / SİLMİDO ADASI

IMDB: 7.2
Tür: Dram, Aksiyon, Savaş
Oyuncular: Sung Kee-Ahn, Kyung-gu Soul, Jun-ho Heo, Jae-yeong Jeong, Seong-jin Kang, Won-hui Lim, Shin-il Kang, Jeong-heon Lee, Yum-mi Jeong, Kang-woo Kim, Won-hie Lim
Yapım: 2003, Güney Kore



Normalde kesseler izleyeceğim bir film değildi ama eşimde olan kumanda sayesinde kanal öylece kaldı ve izlemek zorunda kaldım :)) Ancak film ilerledikçe onun kapatma önerisini ben reddettim :) Film bittiğinde de iyi ki izlemişim dediğim bir film oldu :)


Film tam olarak bir savaş filmi ve afişlerinden de görebileceğiniz üzere savaşın bütün şiddetini gözler önüne serer vaziyette :( Müzikler de yine buna göre seçilmiş diyebiliriz...


Filmimizin konusuna gelecek olursak; 1968'de Kuzey Koreli özel bir birlik, Güney Kore başkanına suikast düzenlemek için Güney Kore'ye sızar. Başarısız olmalarına rağmen Güney Kore hükümeti, Kuzey Kore lideri Kim-II Sung'un öldürülmesi amacıyla suçlulardan oluşan özel bir birlik kurar. Silmi adası kaderleri hükümetlerin elinde olan bu eski mahkumların eğitim sürecini ve yaklaşan hazin sonlarını gözler önüne serer... Filmin gerçek bir olaya dayandığı söyleniyor..


Film bir savaş filmi olduğundan kan ve vahşet benim dayanabileceğimden biraz fazlaydı evet ama dram öylesine yoğundu ki elimde olmadan izlemeye ve merak etmeye devam ettim. Filmin sonu oldukça gerçekçiydi o yüzden filmin gerçek olduğuna inancım tamamlanıyor... 


Sadece bu filmde olduğunu düşünüyorum... Sadece başrol değil, tüm oyuncular inanılmaz gerçekçiydi... Rollerinde inanılmaz başarılıydılar bana göre... Tebrik ediyorum. Güney- Kozey Kore'nin düşmanlığı hakkında küçük bilgilere sahiptim ama yine de böyle bir film düşmanlığın boyutlarını gözler önüne seriyor...


Filmin eğitim sahneleri de olağanüstü gerçekçiydi ve acımasızdı... Bazı yerlerde gözlerimi kapatmak zorunda kaldım :( 41. Grant Bell Ödülünü almış sanırım, afişten anladığım kadarıyla ):) Ve en yüksek bütçeli en özenilen filmmiş... On milyon kadar izlenmiş kendi ülkesinde :O


Normalde izlemeyeceğim bir film olsa da eşimle izlediğim için desteğim oldu da öyle izleyebildim :)) Burdan kendisine teşekkür ederim :) İkimiz de filmden çok etkilendik... Özellikle sonu... İşleniş bakımından da çok iyiydi, arkadaşlıklar, dostluklar ve menfaatler... Komutanların vermesi gereken zor kararlar... Hepsi oldukça gerçekçiydi, bu arada ada komutanına bayıldım :) Tam bir asker gibiydi... Kısacası bu filmi savaş filmi severlere ve özellikle erkek takipçilerime öneriyorum. Kızlar için biraz fazla trajik ve kanlı kaçabilir :(

Daha güzel filmlerde ve eleştirilerinde görüşmek dileğiyle...

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC.








You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))