Film Yorumu : Adım Adım Komplo / Şifreli İstasyon

28.6.14

Herkese merhabalar...

Bugün Ramazan'ın ilk günü, herkese hayırlı ramazanlar dileyerek bugünkü yazıma başlamak istiyorum. Bugün sizlerle hafta içerisinde vakit bulmak suretiyle izlediğim iki polisiye film yorumu paylaşmak istiyorum, zira Haziran ayı içerisinde hiç film yorumu paylaşmadığımı üzülerek fark ettim. Bu arada günlük yaşamdan da haberler vermek isterim, il dışı atamamız sonuçlandı, hayırlısıysa Kütahya - Hisarcık'a gidiyoruz, hoşçakal İstanbul !

Dilerseniz ilk filmimizle başlayalım!

ADIM ADIM KOMPLO / ECHELON CONSPİRACY


İlk filmimizin adı Adım Adım Komplo... Orijinal çeviri yapılmamış olması pek üzücü, nedenini bilmiyorum ama çevrilenleri bari çevirin yahu :) Bu filmin adı da güzel Türkçemize çevrilebilir, eh o halde neden Adım Adım Komplo ? diye sormadan edemiyor insan... 


IMDB : 5.7
Tür : Gizem, Polisiye, Suç, Aksiyon
Oyuncular : Shane West, Ving Rhames, Edward Burns, Martin Sheen, Tamara Feldman
Yapım : 2009- ABD


*

Filmimizin konusuna gelecek olursak; bir tamirci ( ben yaptığı işe bu kılıfı uydurdum ), bir gün bir hediye kutusu alır. İçinden çeşitli zamanlarda çeşitli yönergelerle onu yönlendiren ve milyon dolarlar kazandıran bir telefon çıkar. Ancak bu telefon hem FBI tarafından hem de özel ajanlar tarafından araştırılan büyük bir olayın bir parçasıdır ve zavallı tamirci müthiş bir kovalamacanın içine düşer...Dünyada var olduğuna inanılan Echelon adlı bir telefon dinleme sistemi artık deşifre edilmek üzeredir...
*

Filmin müziklerine bayıldığımı öncelikle söylemeliyim, bayıldığım bir diğer nokta ise elbette başrolümüz. Filmin konusu olağanüstü ilgimi çekti, aslında ilk başlarda anlamadan izlemeye başlamıştım, ancak aksiyon hemen başladığından film başlar başlamaz adapte oluyorsunuz... Aslında polisiye ya da aksiyon filmlerinde bu oldukça önemli, film başlar başlamaz aksiyon da başlamalı, yoksa izleyiciyi kaybediyorsunuz... Bir cacık olmaz bu filmden diye ilk yarım saatte hatta ilk on dakikada kapatılıveriyor güzelim filmler :(
*

Film çeşitli mekanlarda çekildiğinden sıkmıyor, aksiyon sürekli sizinle birlikte. Özellikle de Prag ve Moskova'da geçiyor... Ancak filmde klişeler de göze çarpmıyor değil, örneğin siyahi ve gıcık polisler... Ving Rhames bu rolde oldukça başarılı...

*
Kısacası, kaybedilecek değersiz vaktiniz varsa, ve kovalamacalı bir polisiye izlemek istiyorsanız bence şans verilebilir :)

***


ŞİFRELİ İSTASYON / THE NUMBERS STATİON


İkinci filmimizse ; Şifreli İstasyon...Kapak tasarımının oldukça iddialı olduğunu söylemeliyim, bu filmimiz de yine bir polisiye... Bu kez isminin Türkçe'ye doğru düzgün çevrilmiş olmasına sevindim :)

*

Filmin başlangıcı oldukça ilgi çekici, çünkü oyuncuların vs. geçtiği jenerik kısmında harfler yerine bazı rakamlar kullanılıyor... 

IMDB: 5.5
Tür : Aksiyon, Gerilim
Oyuncular : John Cusack, Hannah Murray, Liam Cunningham
Yapım : 2013- ABD

*

Filmimizin konusuna gelecek olursak; dünya üzerinde ülkelerin kendi güvenlikleri için kurulan bazı istasyonlar vardır. Bunlardan ajanlara bilgi veya gizli görev mesajları verilmektedir. John da yani filmdeki ismiyle Emmerson da bu ajanlardan biriyken işine kendi duygularını karıştırması nedeniyle saha görevinden alınır ve istasyon müdürlüğüne verilir. İstasyonu korumak için görevlendirilen Emmerson için saatler hiç de kolay geçmeyecektir, çünkü istasyondan mesaj göndermek isteyen başka kişiler de vardır...
*

Filmden çok fazla bir şey beklememenizi öneririm, aksiyon filmi olmasına rağmen aynı mekan içinde geçen silahlı atışmalar ve yine Amerika- Rus didişmesinin klasik bir örneği niteliğinde çünkü... Film epey hareketli başlasa da sonrasında sadece istasyona bağlı sahneler ve duygusal sahnelerin bolluğu bende uyuklama etkisi yarattı. Bununla birlikte gerilim sahnelerinde bana göre başarılı denebilir, bir iki yerde yani. Onun dışında filmin müziklerini yine beğendim bu filmde de...

Film hakkında söylenebilecek tek şey Joh Cusack'ın oyunculuğu... Daha güzel filmlerde oynamalı bu cool arkadaş... Hayır ziyan oluyor yani...
*

 Bol silahlı, az kovalamacalı bir polisiye arayanlara, vakit geçirmeye çalışanlara tavsiye edilebilir, ama bence vaktinizi biraz daha kaliteli filmlere de ayırabilirsiniz...

         
Evet arkadaşlar, filmlerimiz bu kadardı, umarım haklarında bir fikir edinebilmişsinizdir. Ben film izlemeye devam edeceğim, Temmuz başlarında nasip olursa, yeni ve daha bol film yorumlarıyla blogumu renklendirmek istiyorum...


Sonraki film yorumunda görüşmek üzere...

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 

























You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. İkisini de izlemeyin diyorsun yani ? Peki izleyemeyiz biz de :)

    YanıtlaSil
  2. Malin Akerman'ı çok seviyorum ama demek ki her filmi güzel olmuyor... Aslında John Cusack'la beraber çok şey vaadediyorlardı tüh ya...

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))

INSTAGRAM