Havuçlu Tarçınlı Kek Tarifi

31.8.15

Herkese merhaba ^^

Güzel bir haftaya daha başladık ve ben sizlerle Ağustos ayının son yazısını yazmak ve güzel bir tarif paylaşmak üzere blogumdayım... Bu ayın yazılarını şöyle bir gözden geçirdiğimde fark ettim ki tek paylaşmadığım kategorim yemek tariflerimmiş. Malesef .( Bu nedenle ben de hemen sizlerle hazırladığım tariflerden birini paylaşayım istedim, hemen başlayalım!

Peki bugün ne yapacağız? Bugün sizlerle benim tüm zamanların gelmiş geçmiş tüm kek tarifleri içerisinde en sevdiğim tarif olan Havuçlu ve Tarçınlı Kek tarifi yapacağız... Özellikle havuç sevmeyen ve normal zamanlarda yemeyen çocuklar ve kişiler için çok faydalı bir tarif olduğunu düşünüyorum... Tarçın da her tarifte kullanamadığımız çok baskın lezzetlerden biri... Özellikle bardak bozanın üstünde kış geceleri mahalle bozacımızdan aldığımız bozaları hatırlatıyor bana sıklıkla... Ne güzel günlerdi ! Her neyse, kekimiz bu baskın lezzeti de içerisine katarak doyumsuz bir tada dönüşüyor... Hadi gelin yapalım şu lezzzeti ^^

HAVUÇLU TARÇINLI KEK



MALZEMELER

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 adet orta boy havuç ( Havuç severseniz arttıradabilirsiniz )
2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın ( Ben bir buçuk kullandım, tarçın seviyorum, ama buçuğu sakın geçmesin tadını acıtıyor.)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin

YAPALIM !

Öncelikle havuçlarımızı yıkayıp baş ve son kısımlarını bir bıçak yardımıyla kesiyoruz. Havuçlarımızı soyup rendenin en ince yerinde yavaş yavaş tel tel olana dek rendeliyoruz.


Sonrasında derince başka bir kapta yumurtalarımızı ve şekerimizi şeker iyice eriyinceye kadar çırpıcı yardımıyla çırpıyoruz.



Kek yaparken her kekte olduğu gibi öncelikle sıvıları sonrasında da toz malzemeleri ekliyoruz. Bu enfes kekimizde en son olarak ince rendelediğimiz havuçlarımızı ve tarçını da ekliyoruz.



Kek kalıbımızı yağlayıp kekimizi aynı yöne doğru iyice karıştırıyoruz. Ve sonrasında kalıbımıza döküyoruz.



180 derecelik ısıtılmış fırınımızda 40 dakika pişiriyoruz ve kürdanla pişip pişmediğini kontrol ediyoruz. Benim kekim pişti, her kekimde olduğu gibi orta kısımları biraz yüksekçe oldu ve pişmedi ama olsun, her türlü yedim yani ^^ Hatta pişer pişmez kenarından bir parça kopardım bile '' 


Afiyet Olsun ^^ Umarım dener ve beğenirsiniz :)) Ben süslemede kuş üzümü ve Dr. Oetker Hazır Çikolata Sos kullandım, sizler tarifi dilediğinizce süsleyebilirsiniz, ceviz de hiç fena olmaz ama ben kekin içinde sert malzemeler sevmiyorum o sebeple eklemedim. Sonraki yemek tariflerimde de görüşmek dileğiyle... Lütfen takipte kalın ^^






Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

HC



You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))