✿ Kitap Eleştirisi : İnternetin Kararttığı Hayatlar : Prof. Dr. Osman ÖZSOY ✿

18.12.13

Herkese iyi akşamlar arkadaşlar...Bu akşam biraz geç kalan bu yazımda sizlerle son bitirdiğim kitap olan araştırma - inceleme tarzı kitabı paylaşacağım... Günümüzün tek meşgale kaynağı olan internet hakkında çok kapsamlı incelemeler ve tespitler sunan bu kitap adıyla da dikkatleri üzerine çekiyor...Bu kitap bana yine sevgili kütüphanemiz www.kitapokumakistermisin.com'dan geliyor...Hatta gelen diğer kitapları da okumaya başladım bile:)) Gelen kitaplar sırasıyla şöyle:






*
Kitabımız Pozitif Yayınları'ndan çıkma ve tamı tamına 343 sayfalık bir kitap...Normal kitap ebatlarında yazılmamış olduğu ilk bakışta pek anlaşılmıyor ama ele geçince anlıyorsunuz...Şahsen ben de bu etkiyi yarattı :)
*
Kitabın kapak tasarımında bir araştırma ve bir inceleme kitabı olduğundan dolayı sadelik esas alınarak cazibe katıcı nitelikte sadece birkaç logo ve popüler isim yer alıyor:))
*
Öncelikle samimi bir itirafta bulunayım bitirmek için çok uğraştım bu kitabı. Hani derler ya oku oku bitmedi :(
*
Kapak tasarımını bu alanda yazılmış başka bir kitap okuyup görmediğimden eleştirmek istemiyorum. Konuya uygun düşünülmüş diyebilirim :)) 
*
Bir araştırma kitabı olması eleştiri gücünü zayıflatıyor ama yine de ben bir şeyler not aldım kendimce. Mesela bir sürü güncel olayı kapsaması açısından gayet başarılı. Bahsi geçen konular da zaten güncel olduğundan ve konu aşina olduğumuz her gün kullandığımız internet olduğundan okunabilirliği açısından olumlu. Yani evet bir araştırma kitabı olmasına ve araştırma kitaplarının sıkıcı oldukları düşünüldüğünden okunmamasına rağmen güncel bir konuyu içerdiğinden okunabilirlik olasılığı yüksek bence :)
*
Kitapta toplam on altı bölüm var ve kitap tamamıyla internetin hayatımıza etkilerini anlatıyor. Bu bölümlerden şöyle bahsedebiliriz : İnternetin Çocuklara Etkisi, İnternetin Gençlere Etkisi, İnternetin Aileye Etkileri, Bilgisayar Oyunlarının Çocuklara ve Gençlere Etkisi, İnternet Kafelerin Tehlikeleri, bilgisayar Kullanımına Bağlı Sağlık sorunları, sosyal paylaşım siteleri, İnternette Sık karşılaşılan şantaj ve tuzaklar, internetteki yazışmalar, güçlü şifre oluşturmanın yolları, internetin güvenlik sorunları ve olası riskler, internet üstünden işlenen suçlar, internetin suçları aydınlatmaya etkisi, internetin oluşturduğu fırsatlar, intenetin iş hayatına etkileri, cebimizdeki internet... Hepsinin de birbirinden faydalı başlıklar olduğu aşikar :)
*
Bütün itibariyle güzel bir kitaptı ve bilmediğim bir sürü şey öğrendim bu kitaptan...Herkese tavsiye ederim:))
*

*
Kitaba yönelik olumsuz eleştirim de bir örneğin bir çok farklı yerde kullanılarak okuyucunun malesef sıkılmış olması :( Aynı örneği en az beş kere okumuş hissi yaratıyor malesef, konuya uygun olabilir ama örneksiz bir konuyu, aynı örnekli konuya tercih ederim...
*
Kitapta birçok istatistiki bilgi de var. Bu açıdan çok geniş kapsamlı bir araştırma olmuş yazarımızın da söylediği gibi. Ancak bazı yerlerde arka arkaya sıralanan bu rakamsal analizler beni sıktı:(
Aralıklı olarak sıralansa ya da araya açıklayıcı bir iki cümle katılsaymış daha rahat bir okuma sunabilirmiş...
*
Kitapta interneti hiç kullanmayan bilmeyen birilerine de hitap edilmiş, bizim gibi arkadaşlar arasında adı bilgisayar kurduna çıkmış olanlara da...Bu açıdan her kesime hitap eden akıcı ve net bir dil kullanılmış da diyebiliriz :)
*
Bu güzide eserimizde anne babalara da bir sürü güzel öneriler ve açıklamalar getirilmiş. Bu bakımdan çocuklarıyla internet konusunda başı dertte olan bir sürü anne babanın da okumasını tavsiye ederim. Bu konuda benim kardeşim de bir oyun bağımlısı olduğundan anneme ve babama da tavsiye edeceğim ): Ve öğrendiklerimi onlarla paylaşacağım...
*
İnternet kullanmayı bilmeyen anne babalara göre anne baba olduğumuzda internet kurdu olduğumuzdan çocuklarımıza daha iyi birer rehber olabileceğimize inanıyorum. Ama internet bilmiyorum diyerek çocuklarını internetin sanal dünyasına atıp başından savma derdinde olan anne babaları da bu kitabı okumaya ve önerileri dikkate almaya davet ediyorum:)
*

Kitapta özellikle gençler ve çocuklar ele alınıyor. Mesela ben çocuğu veya genci internete iten bazı başka sebepler olabileceğinden bahsettiğinde bunu ergenlikle bağdaştırdım. Şöyle ki; interneti en çok kullanan yaş aralığı genel olarak 16-25 olduğundan ve bu dönem ergenliği de kapsadığından diyebiliriz ki internet kullanımı çözümlenemeyen veya göz ardı edilen sorunlardan da ilgisiz anne babaların sorumsuz tutumlarından da kaynaklanabilirmiş...Sayın hocamın tespiti...:)
*
Kitaptan bir sürü şey öğrendim dedim ya - bu açıdan öğretici de bir kitap olmuş - bunlardan biri de 2 yaş altı çocuklara televizyon izlettirilmemesi gerektiği. Çünkü yaş küçüldükçe etkilenme oranı ve radyasyona maruz kalma olasılığı artıyor. Hatta yanılmıyorsam kitapta bununla ilgili bir beyin tümörü örneği de mevcut :( Malesef...
*
Bu kitap internet bağımlısı olmak ne demek ona da vurgu yapıyor. Kısacası güncel internet sorunlarının tamamı yani hayatımıza olumsuz internet aktarımlarını da anlatıyor bizlere... Tek kelimeyle bilgi edinmek ve hayatınıza daha bilgili ve bilinçli bir internet kullanımı dahil etmek istiyorsanız lütfen okuyun...Ara sıra sıkılabilirsiniz ara verin tekrar okuyun. Ben ödünç aldığımdan ve daha çok kitap okumak istediğimden hızla okumaya çalıştım. Ama siz bir baş ucu kitabı yapın bunu! Her an başvurulabileceğiniz bir yerde olsun ya da...Özellikle ergenlik döneminde çocuğu olanlara öneriyorum :))

Keyifle Okuyun,
Sevgiyle Kalın!!!

Kitaba puanım: 4



Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️









You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))