Kolay Pogaça Tarifim

9.12.13

Herkese iyi akşamlar...

Bu akşam sizlerle hayatım boyunca yaptığım ilk poğaça olması sebebiyle kalbimde derin anısı bulunan bir kolay poğaça tarifi paylaşacağım. Evet bu benim ilk poğaçam, haliyle acemi poğaçası da denilebilir:) Ama ilk denemeye göre sonuç pek de kötü değil:)) Bu arada söylemeden geçmeyeyim bu güzel tarifi www.nefisyemektarifleri.com'dan edinmiş bulunmaktayım. Orijinal hali için lütfen buyrun: Kolay Poğaça Tarifi-Nefis Yemek Tarifleri :) Eee ne duruyoruz o zaman? Hadi başlayalım!

Malzemelerimiz:

1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
Bir tatlı kaşığı tuz
1 adet kabartma tozu
Alabildiğince un

İç harcı için: 

1 patates
1 çay kaşığı karabiber

Üzeri için: 

1 yumurta sarısı

Yapılışı:


1- Öncelikle hamur için verilen malzemelerle hamurumuzu yoğuruyoruz.
2- Patateslerimizi haşlayıp karabiberle bütünleştiriyoruz.
3- Fırın tepsimizin içerisine yağlı kağıdımızı seriyoruz.


Hamurdan yeterli büyüklükte ( kendiniz belirliyorsunuz) parçalar koparıyoruz. Yukarıdaki resimde örnek olarak ikisini de çektiğim iki yayma işlemi var. Hamurdan kopardığınız parçayı avucunuza yayarken ilk resimde suyla şipşiplediğinizde ( ben böyle diyorum) elinize yapışıyor. Su yerine un kullandığınızda ise ikinci resimde yapışma olmuyor. Benim gibi acemilere kolaylık olsun :))


4- Hamurdan koparıp avucumuzda un ile açtığımız dairelerimizin ortasına iç harcımızdan koyuyoruz. ( İki elim de dolu olduğundan resmini çekemedim:) Ve etrafından büzerek yuvarlıyoruz. En son elimizde şekil verdikten sonra yağlı kağıt serilmiş tepsimize aralıklarla şekilde görüldüğü gibi diziyoruz.


6- Yuvarlak poğaçalarımızın üzerine yumurta sarımızdan sürüyoruz. 
7- Yumurtaladığımız poğaçalarımızın üzerine susam ekiyoruz. 180 derece fırınımızda üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.


İşte güzellerimiz hazır :) Afiyet bal şeker olsun :)))



Hehe bu resmi www.nefisyemektarifleri.com'dan kopya çektiğimi itiraf etmeliyim:))



İyi akşamlar...

Sevgiler...


Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️































You Might Also Like

3 yorum oku / yaz

  1. hasibecim bloğunu tamamen tesadüf eseri buldum. bulduğuma da çok sevindim. bendeki resminin üstüne tıklamıştım acaba bloğu var mı diye baktığımda ama görünmediği için ulaşamamıştım.
    poğaçalara ise bayıldım çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel iyi ki de bulmuşsun:)) Ben seni severek takip ediyorum...Teşekkür ederim güzel sözlerin için:)) Ne güzel bir tesadüf olmuş bu böyle...Çok sevindim...

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))