✿ Kitap Eleştirisi: Baharı Beklerken - Julie Garwood ✿

20.6.17

Herkese yeniden merhaba!

Salı gününden selamlar... Bugün blogda son okuduğum kitabı ve yorumlarını paylaşıyor olacağım, nihayet uzun zaman sonra blogda yeni bir kitap yorumu olacak yani, son dönemlerde blogda istediğim kadar aktif olamıyorum, umarım yazımı keyifle okursunuz ^^

Kütüphaneden aldığım kitapları eritmeye devam ediyorum, sıradaki kitabım ise benim çerezlik diye nitelendirdiğim kitaplardandı, Julie Garwood da adını ve namını duyduğum yazarlandandı, ben özellikle arka kapağı okuduktan sonra çok beğenmiştim kitabı ve kesinlikle okurken bolca keyif aldığım bol keyifli kitaplardandı...

Kitabımız, Epsilon Yayınevi'nden çıkma ve yaklaşık olarak 375 sayfa...


Aslında aşk romanı okumayı sevmiyorum hep dediğim gibi ancak arka kapak yazısı o kadar muhteşem bir şeydi ki aşkı değil de daha ziyade polisiyeyi ön plana çıkarmıştı, eh polisiye denince akan suların durduğu birine böyle bir kapak yazısından sonra bu kitabı okumak yakışırdı, ben de ne kaybederim dedim ve okudum. Kitabın ön ve arka kapaklarına yeri gelmişken değineyim hemen; bayıldım! Hele ön kapak tam benlik, zaten arada sırada aşk romanları da okuduğum için böyle kapaklar beni biraz ikna ediyor da diyebiliriz. Fazlasıyla romantik ve asil...


Kitabın konusuna hemen geçiyorum ve sizleri arka kapak yazısıyla baş başa bırakıyorum, daha iyisini yazabileceğimi sanmıyorum ve bunu mutlaka okumanızı istedim: Cole Clayborne kandırılarak rozet sahibi olur ve Daniel Ryan tarafından polis şefliği görevine getirilir. Elinde olsa bu sorumluluğu reddedecektir ama Blackwater Çetesi yine iş başında olduğundan geri planda kalamaz. Ryan iki senedir - bir banka soygununda karısını ve kızını kaybettiğinden beri - çeteyi takip etmektedir ve meseleyi çözmesi için onun yardımına ihtiyaç duymaktadır. Rockford Falls Bankası soyulduğunda tanıklardan sadece biri sağ kurtulmuştur. Fakat sorgulanmaktan korkan görgü tanığı ifade vermeye yanaşmamaktadır. Bu kişinin kimliğine dair Cole'un ve Daniel'ın elinde bulunan tek ipucu o öğleden sonra bankada işlem yapan üç kadının isminin bulunduğu listedir. Hayatta kalmayı başarmış olan tanık aristokrat Rebecca James midir yoksa sevimli Grace Winthrop mu? Peki ya baştan çıkarıcı Jessica Summers? Cole ve Ryan banka soygunu meselesini çözerken ve katillerin peşine düşerken üç kadını da bir şekilde güvende tutmak zorundadırlar. Ancak en büyük tehlike bu güzellerden birine kalplerini kaptırmalarıdır. 


Konusu görebileceğiniz gibi tam çerezlik ve kafa dağıtmalık... Ben arada böyle yazıları kocaman kocaman aşk romanları okumayı ve gerçekten sadece kafamı dağıtmayı seviyorum, sizlere de tavsiye ederim. O nedenle kitabı hemen okuyup bitirdim ancak kendimden beklemediğim bir şekilde oldukça yavaş bir şekilde okudum kitabı ve bu beni şaşırttı. Sizler çok daha kısa sürelerde bitirebilirsiniz tabi :)
*
Kitaptaki karakterler çok belirgin öncelikle bunu söyleyebilirim, her bir karakteri öylesine sağlam kurmuş ki yazarımız adeta gözünüzde canlanıyorlar. Buna bir de karakter azlığını eklediğimizde bayağı sağlam bir kitap ortaya çıkmış oluyor. Kitaptaki karakterler kadar aşklar, cinayetler de gerçekti, epey gerçekçi bir kitap olmuş, yazar okura bence ne istediğini gayet güzel anlatabilmiş ve hissettirebilmiş.


Kitabın biçimsel özellikleri ise şöyle: İlk sayfada kitap ismi, ikinci sayfada editör bilgileri, üçüncü sayfada kitap-yayınevi-yazar-çevirmen isimleri, dördüncü sayfada bir alıntıdan sonra Kısım I ile kitaba giriş yapılıyor. Kitap kısımlar halinde; üç kısımdan ve bölümler halinde de on bir bölümden oluşuyor. Her kısım girişinde kitabın başında alıntılanan şiirden birkaç mısra yer alıyor, özellikle bu kısımları çok sevdim :)
*
Yazarın açıkçası başka bir kitabını okumadım ve bu okuduğum ilk kitabıydı ama diğer kitaplarını da bundan sonra okumak istiyorum. Zaten bildiğim kadarıyla aynı kulvardaki iki meşhur ismin de kitaplarını okumuş oldum: Bunlardan biri; Julie Garwood, biri de Judith McNaught... Bu iki yazarın da kitaplarını aralarda eğer bulursam okumak istiyorum, kafa dağıtmak ya da bir nevi ağır kitaplarda mola vermek için. 


Kitabın puntosu gayet büyük seçilmiş, bu elbette çok hoşuma gitti, çünkü orta ve büyük boy puntolar beni yormuyor, gözlerimi zorlamıyor ve kolay okunuyor ancak küçük puntolu kitapları ben pek sevemiyorum, gözlerimi ciddi anlamda zorluyor, okuma gözlüğüm vs. de olmadığından böyle kitapları her zaman her yerde okuyamıyorum malesef. Keşke her kitapta normal bir punto tercih edilse :(
*
Bu tür kitaplara genelde ön yargıyla yaklaşılmış olsa da ben asla böyle düşünmüyorum, her kitabın gerçekten amacı vardır; kimi kitaplar sadece bilgi verir, kimi kitaplar sizi düşündürür, kimi kitaplar da kafanızı dağıtır ve size hayata kısa bir mola verip düğmeyi kapama şansı tanır. Bu nedenle asla hiçbir kitaba ön yargıyla yaklaşmayın, her kitabın bir zamanı vardır ve doğru zamanda okunan hiçbir kitap da boşa bir uğraş olmayacaktır... Bu arada bizlerin aslında her türden kitaba ihtiyacımız var, yani aşk romanları saçmadır ya da boştur, gereksizdir diye düşünmemek gerekir bence, sadece hoşlandığınız tarzı doğru belirlemeli ve bu doğrultuda okumalısınız ama arada her şeye bir mola vermek de isteyebilirsiniz, işte o zamanlarda bu tür kitaplar kurtarıcınız olacaktır ! Ha bu arada, gerçekten bu kitapları saçma bulanlar kadar cebindeki her kuruşu tarihi aşk romanlarına harcayanlar da çoktur...


Kitap oldukça akıcı, zaten bolca diyalog mevcut içerisinde, hatta kitap tamamen diyalogdan oluşuyor dersek yalan olmaz. Birkaç güne bitirmeniz çok olası, dediğim gibi kolay okunan çerez kitaplardan. Mekan, yer, manzara tasvirlerini çok başarılı bulmasam ve kitapta gözüm arasa da yine de çok fark etmedi açıkçası çünkü bir olay romanıydı bu nedenle çok takılmadım. Kişi tasvirleri ise büyük ölçüde başarılıydı. Kitap eski zamanlarda Teksas ve civarında geçtiğinden neredeyse her hafta sonu Pazar günleri TRT'de yayınlanan Western filmlerden birinin içinde gibiydim, kıyafetler ve o dönemin ortamı vs. de güzel yansıtılmıştı. 
*
Kitapta birkaç yerde +18 sahneler mevcuttu belirtmem gerek, okurken dikkat etmekte fayda var, her şey de bayağı ayan beyan yazıldığından küçük yaş gruplarının okumaması gerekir diye düşünüyorum. 
*
Kitabın sonuna bayıldım, bayıldım ve tekrar bayıldım! Mutlu sonlara gerçekten bayılıyorum, okumalara doyamıyorum. Zaten bu kadar tatlı bir hikayeye de sonunda mutluluk yakışırdı, umarım Cole ve Daniel'ı başka bir kitapta daha görürüz, okumayı ve bu harika karakterlerle yepyeni yolculuklara çıkmayı çok isterim !



Benim bu güzel kitaba dair yorum ve görüşlerim işte bu şekildeydi, umarım yazımı keyifle okudunuz! Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle o halde! Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşmayı ve blogumu sağ üst köşeden takibe almayı unutmayın :) Eğer beni sosyal medyadan da takip ederseniz yeni yazılarımdan ilk haberdar olanlardan olabilirsiniz...


Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

H. ♥️ 

You Might Also Like

1 yorum oku / yaz

  1. Mutlaka bakacağım önerin için teşekkür ederim canım benimde temmuz ayında kitabım çıkıyor inşallah böylee beğenilir odaa 😊💜

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))

INSTAGRAM