✿ Kitap Elestirisi: İnsan Ne İle Yasar ? - Lev Nikolayeviç Tolstoy ✿

3.4.15

Herkese merhaba ^.^

Herkese haftanın son gününden hayırlı Cumalar dileyerek başlıyorum yazıma :) Bugün güneşli bir Cuma gününe uyandık, gün ölürken de hala güneşi hissedebiliyoruz. Malesef bugün büyük usta Kayahan'ı kaybettiğimizin haberiyle güne başladık, Allah'tan rahmet dilerim kendisine, şarkıları gerçekten herkes için olduğu gibi benim için de eşsizdir... Allah gani gani rahmet eylesin :(
*
Bugün sizlerle en son bitirdiğim kitabın eleştirilerini paylaşmak üzere blogumdayım... Dilerseniz başlayalım:
*
Kitabımız Beyan Yayınları'ndan çıkma ve yaklaşık olarak 125 sayfa...


Bu kitap benim kütüphane ganimetleri vol. 5'den aldığım bir kitaptı... Kütüphanede klasik görünce dayanamıyorum malesef... Bu ganimetleri ve hakkındaki ilk izlenimlerimi Instagram'da ayrıntılı şekilde paylaştım, şuradan ulaşabilirsiniz... Ayrıca Instagram'da çok aktifim, beni şuradan takip edebilirsiniz....

*
Kitabı alış sebebim elbette ki büyük usta Tolstoy'a olan sevgimdi, Rus yazarlardan Dostoyevski ve Tolstoy okumayan yoktur artık herhalde diye düşünüyorum. Ben de okumadığım diğer eserlerini de almayı ve okumayı düşünüyorum. Aslında lisedeyken özellikle bir sürü klasik okumama rağmen onları da tekrar okuyup blogumda yorumlamak niyetindeyim :))
*

Kitap daha önce adını hiç duymadığım Beyan Yayınları'ndan çıkmış. Beyan Yayınları diğer klasik eserleri de kendince yeniden çıkarmış. Elim bir diğerine gitti ama yukarıdaki güzellikler beni cezbedince bir sonrakine dedim :)
*
Tolstoy hakkında az buçuk malumatım vardı zaten ama kitabın girişinde aslında her kitapta olmasını istediğim yazar hakkında az buçuk bilgi yer alıyordu. Tanımayanlar için güzel olmuş.
*

Kitabın ön ve arka kapağı nefti yeşil renginde etamin kumaş görüntüsünde... Ön kapakta yazarımızın pul şeklinde tasarlanmış bir resmi yer alıyor. Yukarıdaki resmi birebirini bulamadığım için eklemek durumunda kaldım :( Ancak bendeki versiyonunu resimlerden görebilirsiniz.
*

Kitabımızın konusuna gelecek olursak; benim gibi almadan önce bir roman zannettiyseniz çok yanılırsınız çünkü kitabımız dört hikayeden oluşan bir hikaye kitabı. Kitabın içindeki ilk hikaye kitabımıza ismini veriyor. Kitaptaki hikayelerin isimleri ise şöyle: İnsan Ne İle Yaşar?, Üç Soru, Surat'taki Kahvehane, İnsana Ne Kadar Toprak Lazım?
*
Kitabın isminin bir soru olması, kitabın merak ettirici özelliğini arttırmış, ben sorunun cevabını çok merak ettim örneğin. Cevabı ilk hikayede bulsanız bile hikayeler sizi okuma konusunda isteklendiriyor. Bu açıdan başlık güzel seçilmiş bence :)


İlk başlarda elbette ki kitabın kısalığını göz önünde bulundurarak diğer dört kitaba katkı sağlasın ve de kolay okuyabileyim diye almıştım kitabı, çok da haklıymışım. Zira 125 sayfalık bir kitap bu ve kısa otobüs yolculuklarında bile bitirilebilir. Keşke bir klasik daha alsaymışım demedim değil. Ama yine de çok sevdiğim bir kitap oldu.
*

Yukarıda değinmedim ama genel olarak hikayelerin içeriği dini. Dini ve ahlaki konularda öğüt verici bilge hikayelerden oluşuyor kitabımız. Her bir hikayede aslında yeni bir şey öğrenmiyorsunuz ama Tolstoy öyle güzel hikayeleştiriyor ki bizim bildiklerimizi. Okurken hem tekrar hatırlıyor hem de merakla hızlıca okuyup keyifli vakit geçiriyorsunuz.
*
Kitapla ilgili olumsuz tek eleştirim ise hikayelerin ve doğal olarak kitabın kısalığıydı. Çarçabuk biten bu hikayelerin devamını arıyorsunuz ve daha fazla hikaye okumak istiyorsunuz.


Hikayelerin birinci ve dördüncüsü diğer ikisine göre oldukça akıcı ve uzundular. Aradaki iki hikayenin uzunlukları ise biraz kısa.
*
Hikayeleri ilk okumada alınan lezzetin bir sonraki okumalarda alınamayacağı görüşündeyim; zira hikayelerin bazılarında sürpriz sonlar ve gelişmeler var. Bilerek okumak, hiç bilmeden okumayla aynı tadı vermeyecektir malesef :(
*

Kitabın uzunluğu aslında biraz daha kısa olabilirmiş çünkü paragraf araları sanırım bir buçuk satır aralığıyla düzenlenmiş. Bu yüzden kitap aslında daha kısa. 
*

Dini hikayelerden pek hoşlanmam diyebilirsiniz ama bu hikayeler Tolstoy'un hikayeciliğiyle ele alınmışlar. O nedenle gerçek birer klasik sınıfına giriyor bu hikayeler...
*

Sayfalarımız saman sarısı ve sol alt kısmıyla sağ üst kısmında çok güzel süslemeler yer alıyor. Aşağıda bir örneği var.
*

Aslında en beğendiğim hikaye olarak sınıflayamam; hikayelerin hepsini beğendim. Ancak en çok İnsan Ne İle Yaşar'dan etkilendim.
*

Hikayeler oldukça akıcılar. Bir günde bitirdim diyebilirim kitabı, hem de hiç zorlanmadan :)
*

Hikayelerin dili oldukça yalın, sade. Tolstoy bu hikayelerde dili dolandırmadan söyleyeceğini söylüyor, ancak bunu da insanları sıkmadan yapabiliyor.
*
Kitabın en sonunda 'Doğudan Batıdan Klasikler' adı altında 25 eser sıralanıyor. Bulursam okuyacağım 25 eser daha :)
*
Yine kitabın başındaki 'İçindekiler' bölümünü sevdim.

Kısacası, hemen bitirilebilecek bir kitap arayışındaysanız, kısa hikayelerden hoşlanıyorsanız, kısa ve hemen biten bir klasik arayışındaysanız, otobüste okunacak akıcı bir kitaba ihtiyacınız varsa, Tostoy hayranıysanız, bir Tolstoy severseniz, kitabın sorduğu sorunun cevabını merak ediyorsanız, yorumum ve eleştirilerim sizleri meraklandırdıysa bu kitabı edinip okumanız tavsiye ederim. Ancak dini sorgulamalar ve öğütlerle ilgili hikayelerden hoşlanmıyorsanız, Tolstoy sevmiyorsanız, daha uzun hikayelerden hoşlanıyorsanız bu kitaptan uzak durun derim ben !
*
Kitaba puanım: 5

Daha güzel kitap eleştirilerinde görüşmek dileğiyle...

Sevgiyle Kalın

ve

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler,

HC.













You Might Also Like

3 yorum oku / yaz

  1. Adsız9.5.15

    çok güzel bir inceleme olmus ellerinize sağlık ayrıca sitedekı muzik seçimlerınızıde çok begendım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama bunlar daha bir şey değil, Youtube'daki oynatma listelerime bakabilirsiniz ( Youtube : Hasibe Cengiz ) orada çok daha geniş bir müzik listesi var. Ayrıca hoşunuza gidebilecek favori playlistlerimi de blogumda yayınlıyorum, Favoriler sekmesinden ulaşabilirsiniz :) İncelemem için yaptığınız nazik yoruma da ayrıca teşekkür ederim ^:^

      Sil
  2. Seven Tanrı’ya, Tanrı sevene yaklaşır. Sevgiyi var eden sadece O’dur çünkü.

    ”Tanrım!” dedi korkuyla. Yalnız olmadığını, onu esirgeyen biri olduğunu düşünüp ferahladı.

    Tolstoy – İnsan ne ile yaşar: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/tolstoy-insan-ne-ile-yasar/

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))