Film Yorumu : Aramızdaki Katil / Imparatorice ve Savascıları / Gizemli Adaya Yolculuk

10.9.14

Herkese merhabalar...

Bol yağmurlu bir akşam üzerinden selamlar... Günlerden Çarşamba ve ben yine sizlerle yorum paylaşmak üzere bilgisayarımın başındayım, umarım keyifler yerindedir... Okulların açılmasına az bir süre kalmışken yazılarımı bol bol paylaşıp yenilenmek istiyorum. Dilerseniz bugün sizlerle paylaşacağım üç filmden ilkinin yorumlarıyla başlayalım...


İlk filmimiz Digiturk'ün doğum günüm sebebiyle hediye olarak sunduğu 2 günlük süreç içerisinde televizyonda Moviemax'te rastgele denk geldiğim ve annemle birlikte izlediğim şahane bir polisiye-gerilim filmiydi... Aramızdaki Katil...

A KİLLER AMONG US / ARAMIZDAKİ KATİL

Film afişini bulamadım :( Sanırım bir tv filmi olduğu için :(
Orijinal ismiyle birden fazla film ya da dizi var ... Bu nedenle bulana kadar beni epey zorladı diyebilirim... Filmin isminde ise düzgün çeviri yapılmasına sevindim :)


Şöyle bir bakalım neymiş bu derken bir de bakmışız ki filme dalmışız :) İzlemeye başlarken hakkında hiçbir fikrimiz yoktu ama güzel bir film çıktı karşımıza :)


IMDB: 5.6
Tür: Suç-Polisiye- Gerilim
Oyuncular: Tess Atkins, Tom Cavanagh, Boris Codjoe
Yapım : 2013, Canada



Filmimizin konusuna gelecek olursak; Kanada'da normal bir hayat süren Alex Carleton bir gün sabah saatlerinde annesinin iş yeri önünde 4 kurşunla infaz edildiğini öğrenir ve o andan itibaren ailenin hayatı kabusa dönüşür. Cinayetin ardından iki kardeşine ve babasına bakmaya ve annelik görevini üstlenmeye başlar. Ancak zamanla katilin bulunamamasından dolayı Alex çözüm sürecine dahil olur ve hayatını tamamen değiştirecek ipuçlarına ulaşır. Daha detaylı bilgi için lütfen tık tık :)


Konuyu özetlemeye çalıştım sizlere, ben konuyu okumadan başlamıştım yukarıda da söylediğim gibi :) Filmde en başta Alex rolünü oynayan Tess Atkins'i ilk kez bir filmde görmeme rağmen rolünde çok başarılı bulduğumu söylemeliyim ve elbette Boris Codjoe de polisiyenin hakkını verme konusunda çok başarılıydı...





Polisiyeyi ne kadar çok sevdiğimi her fırsatta yazıyorum ama bence bu film bana bir kez daha polisiyeyi sevdirdi diyebilirim... Benim Agatha Christie romanlarında sevdiğim gibi ipuçları yavaş yavaş ve akıl kullanılarak ortaya çıkartılıyordu bu filmde de ve ipuçları bizi en doğru sonuca götürdü...


Filmin konusuyla ve daha çok polisiye olmasından dolayı heyecanıyla ortaya çıktığını düşünüyorum, müziklere fazla dikkat edemedim bu sebeple... Ayrıca yine filmde manzaralar ve değişik ortamlar yok, boşuna aramayın... Bir aile içerisinde geçtiğinden filmin büyük kısmı ailenin evinde geçiyor, arada bir de market, kafe, polis karakolu gibi mekanlar devreye giriyor... Ama film kesinlikle sıkıcı olmuyor, olamıyor çünkü devam eden bir atraksiyon ve koşturmaca var... Olaya dahil olduğunuzdan sadece katilin kimliğine odaklanıyorsunuz... Benim en sevdiğim filmlerden biri oldu ve filmi ilk kez izlerken beni epey şaşırttı, kesinlikle izlemelisiniz diyorum :)

***

AN EMPRESS AND THE WARRİORS / İMPARATORİÇE ve SAVAŞÇILARI




İkinci filmimizse otobüs yolculuğu sırasında vakit geçsin diye izlediğim bir filmdi... Bu kez konusunu okuyarak izledim :) Çevirisi doğru filmleri daha bir seviyorum..


IMDB: 5.7
Tür : Savaş, Dram, Aksiyon
Oyuncular: Donnie Yen, Leon Lai, Kelly Chen, Xiaodong Guo, Zhenghai Kou
Yapım : 2008- Hong Kong / ÇİN


Filmimizin konusuna gelecek olursak; eski Çin'de birleşme öncesi birçok krallık vardır ve bunlar savaşmaktadır. Erkek varisi olmayan Çin imparatoru suikast sonucu savaş esnasında yaralanır. İmparator tahtını öncelikle en çok güvendiği generale bırakır ve ölür. Ancak general fedakarlık yaparak daha çok genç olan prensesi tahtın sahibi olarak sunar. Ülkenin başına geçen prenses bir imparatoriçe olmak üzere zorlu sınavlara ve eğitimlere tabi tutulur. Ancak savaş esnasında bunu fırsat bilen iç ve dış düşmanlar nedeniyle imparatoriçe yaralanır ve hayatını tümden değiştirecek bir maceraya sürüklenir.




Savaş filmlerini genelde sevmem, çok fazla kan ve gözyaşı vardır. Ama buna rağmen feminist duygularımın eşliğinde bir imparatoriçe ve onun yaptıkları söz konusu olduğu için izledim. İyi ki de izlemişim...


Filmin başrol kadın oyuncusunu değil belki ama general rolünü oynayan Donnie Yen'i çok başarılı buldum. Gerçek bir savaşçı gibiydi :) 



Filmin konusu ilk etapta vasat ve klasik gibi görünse de görsel efektler epey yoğundu. Üstelik yukarıda da görebileceğiniz gibi kıyafetler orijinaldi, özellikle savaşçı kostümlerine bayıldım :)



Filmin sıkıcılığını azaltmak amaçlı mıdır bilinmez araya oldukça romantik ve bir o kadar da hazin bir aşk hikayesi sıkıştırılmış... Ama olmadı ki bu ? İzlediğim nerdeyse tüm Çin savaş filmlerinde aşıklar mutsuz bir sona sürükleniyor, ibret olsun diye mi böyle bilinmez :(



Film içerisinde özellikle balonlu ve romantik dakikaları sevdim, ki romantizmden pek hazzetmem yapmacık bulurum filmlerde ancak bu filmde her şey öyle dozundaydı ki... Bana Hero'yu aratmadı :(



İzlenesi ve bakılası diyorum.. Üstelik romantizm ailelerin de birlikte izleyebileceği dozda. Kesinlikle tavsiye ederim, bir tek sonunu beğenmedim :(

***

JOURNEY / GİZEMLİ ADAYA YOLCULUK


Üçüncü filmimizse televizyonda denk geldiğim ve severek izlediğim bir filmdi... Gizemli Adaya Yolculuk... Çevirisini pek beğenmesem de afişi ve Türkçe ismi genel olarak beğendim... 


IMDB: 7.4
Tür: Macera, Gizem, Aksiyon, Komedi
Oyuncular : Dwayne Johnson, Vanessa Hudgens, Josh Hutcherson, Michael Caine, Kristin Davis, Luis Guzman
Yapım : 2012- ABD


Filmimizin konusuna gelecek olursak; Sean Anderson okyanus ortasında herhangi bir yer olmayan gizemli bir şeyden sinyal alır. Onu durduramayan üvey baba Hank ile birlikte inanılmaz bir maceraya atılırlar... 


Filmi hala izlemeyen var mı bilemiyorum ama Jules Verne seven herkesin çoktan izlediğini düşünüyorum. Ben de Jules Verne hayranı biri olarak onun eserlerinden etkilenip yapılan tüm filmlere de hayranım. Denk geldiğim her zaman yüz kez izlemiş de olsam mutlaka izliyorum :) Çünkü gerçekten verilen puanı hak ediyor...


Filmin macerayı doruklarda vaad edip yaşatması bir yana bir de oyuncuların süperliği göz dolduruyor... Film sitelerinden birinde okuduğuma göre bu film 2008 yılında çekilen Dünyanın Merkezine Yolculuk isimli yine Sean ismiyle Josh Hutcherson'un da oynadığı bir diğer Jules Verne ilhamlı filmin devamı niteliğindeymiş... Ve yine Jules Verne'in Esrarlı Ada'sından ilhamlanıp çekilmiş bir film... İnanılmaz !


Jules Verne okuyanlar bilir, okumayanlara da tavsiyedir, hikaye ve romanlarında hep fantastik ögeler taşıyan yerler betimler. Böyle yerleri hayal ederken birden karşınızda görmek gerçekten harika oluyor...  Görselliğe doyuyorsunuz bu filmde desek hani yeridir :) Film bitiminde aynen aşağıdaki arkadaşlar gibi oluyorsunuz :)


Görselliği o kadar yoğun bir macera yaşıyorsunuz ki müziklere dikkat bile etmiyorsunuz, yani ben edemedim :( Ama kesinlikle onlar da filmin tamamlayıcısı niteliğinde.


Jules Verne hayranlarının kaçırmaması gereken bir film. Aynı zamanda Jules Verne kitaplarının da özendiricisi diyebilirim. Filmdeki görselliklerin anlatımlarını da merak edebiliriz öyle değil mi ? 




Daha ayrıntılı bilgi için lütfen tık tık :)


Kısacası mutlaka izlenmesi gereken filmler kategorisine giren ve girmesi gereken şahane efektli bir film... İzlemeniz şiddetle tavsiye edilir :)

Evet arkadaşlar, yorumlarım bu şekildeydi, bu  üç filmi de izlemenizi tavsiye ediyorum... Daha güzel ve bol film yorumlarında görüşmek dileğiyle...

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Sevgiler,

HC 

















You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))