Film Yorumu: Hızlı ve Öfkeli 8 / Kolonya Cumhuriyeti / Recep İvedik 5 / Tatlım Tatlım

27.4.17

Merhaba!

Yeni bir yazıdan daha selamlar... Umarım keyifler yerindedir, bugün sizlerle uzun süredir film yorumu paylaşmadığımı fark ettiğimden ve son zamanlarımı neredeyse her anımı bir şeyler izleyerek geçirdiğimden film yorumları paylaşmak istiyorum. Umarım keyifle okur ve de izlersiniz ^^

Son zamanlarda bahar aylarının da gelip çatmasıyla bende birtakım bir haller, bir uyuşukluklar aman Allah'ım bir yerinden kıpırdamak istememeler... Gerçekten son zamanlarda her anımı bilgisayarda bir şeyler izleyerek geçiriyorum, içimden pek bir şey yapmak gelmiyor, zaten çalıştığımdan dolayı yemek bulaşık neredeyse tüm gecemi alıyor, kalan zamanda da hem dinlenip hem bir şeylerle uğraşmak zor geldiğinden saldım iyice... Gerçekten Mart- Nisan ayları benim için biraz daha zor geçti... Neyse ki bugün parmaklarımda biraz güç buldum ve nicedir yazmadığım ihmal ettiğim canım bloguma bir şeyler yazmak ve kendi kendimi azıcık da olsa motive etmek istedim, çünkü ne kitap okuyorum ne de bir şeylerle uğraşıyorum, bari bunu yapayım.

Son dönemlerde yaptığımız en sık şey herhalde sinemaya gitmek, kafa dağıtmanın ve de eğlenmenin en ucuz ve keyifli yolu da diyebiliriz. Bugün sizlere bahsedeceğim dört güzel filmi de sinemada izledik ve bazıları halen daha vizyonda olduğundan hemen yazıp gidecek olanlara bir fikir vermek istedim. Hadi başlayalım.


İlk filmimiz; en en en çok beklenen kalplerimizde yeri doldurulamayacak bir serinin devam filmi; Hızlı ve Öfkeli serisinden bahsediyorum elbette, muhteşem serimizden, nihayet ve nihayet sekizincisine de kavuşmak nasip oldu ^^ Biz de vizyona girer girmez çok da büyük bir keyifle salonda yerimizi alıp izledik... Bakalım yorumlar nasıl?

THE FATE OF THE FURİOUS 8 / HIZLI VE ÖFKELİ 8

IMDB: 7.3
Tür: Aksiyon, Gerilim, Suç, Macera
Oyuncular: Vin Diesel, Charlize Theron, Dwayne Johnson, Jason Statham, Michelle Rodriquez
Yapım: 2017- ABD


Filmi elbette ki sabırsızlıkla bekliyordum, eşim de ben de fanıyız çünkü bu serinin. Öncekileri açıp açıp izlemekten de büyük keyif alıyoruz. Açıkçası sekizincisinin nasıl bir konusu olacağını ve Brian olmadan serinin nasıl toparlanacağını merak ediyordum ancak bir fikrim yoktu. Bu filmle tüm sorularıma yanıt aldım.


Bu kadar ani bir değişikliği sekizinci filmde beklemiyordum açıkçası, biraz erken davrandılar bence aileyi dağıtma konusunda. Filmin konusuna geçiyorum hemen : Sokak yarışlarından kocaman bir aileye dönüşen muhteşem ekibimiz, Brian'ın ailesiyle birlikte sakin bir hayat sürmesiyle birlikte kendileri de sakinliğe alışmak üzeredir. Dominic ve Letticia balayında, Küba'dalarken gizemli bir kadın Dom'u bulur ve kendisine çalışmasını ister. Ekibini geride bırakacak ve onlardan ayrılacak olan Dom ise Chipher isimli bu kadına güvenmemektedir ancak yine de onun hizmetine girer. Ekip, bu olayın şokuyla baş etmeye çalışırken Chipher dünya çapında olaylar başlatmış ve çoktan harekete geçmiştir. Deckard Show'un ve Hobbs'un yardımıyla ekibin geri kalanı Chipher ve Dominic'i durdurabilecek midir? Peki ya Dom? Ekibe neden ihanet etmiştir?


Filmde Charlize Theron'u görmek beni gerçekten çok şaşırttı ama bence rolüne oldukça fazla uyum sağlamıştı. Filmi açıkçası bu kadar vasat beklemiyordum, diğer filmlere göre oldukça geride kalmıştı ne yazık ki. Benim serideki en sevdiğim film Rio Soygunu'nun hele yanından bile geçememişti, afilli silahlar ve bolca göz boyama mevcuttu filmde. Deniz altı falan yani. Eski filmleri arattı malesef, ayrıca ben aksiyonu da film boyunca devam eden ama vasat bir skala çizen olarak nitelendiriyorum. Malesef izleyen bir sürü fan gibi ben de tam olarak istediğimi alamadım filmden :(


Seri zaten Brian ve Mia olmadan eksik iken, konuyla bu açığı kapamaya çalışmak yerine böyle bir yol çizmek ne kadar mantıklı bilemiyorum ama özellikle beşinci ve yedinci filmleri kendilerine baz alıp üzerine çıkmalılar. Kesinlikle serinin en berbat ve vasat filmi olmuş, fanlar zaten öyle ya da böyle izleyecekler, ben de elbette seriye devam ederken izlemenizi tavsiye ediyor ve dokuzuncu filmi hararetle beklemeye koyuluyorum.


İkinci filmimiz ise tam bir Made in Turkey. Komedi filmlerine bir yenisini daha ekleyen Kolonya Cumhuriyeti...

KOLONYA CUMHURİYETİ

IMDB: 6.7
Tür: Komedi, Bilim Kurgu
Oyuncular: Çağlar Çorumlu, Büşra Pekin, Ersin Korkut, Mahir İpek, Uğur Bilgin
Yapım: 2017, Türkiye


Çağlar Çorumlu son zamanlarda ivmesi yükselen oyunculardan, özellikle Güldür Güldür'ün bu konuda çok fazla etkisi olduğunu düşünüyorum. Yine diğer oyuncuları da yakından tanıyoruz, çok komik bir film olacağı belliydi zaten, ben de birkaç yorum okuduktan sonra eşimle beraber izlemeye gittik ve gerçekten çok eğlendik.


Oyuncular gerçekten de rollerinin hakkını verenler olunca ortaya emeği büyük bir iş çıkmış. Konuya gelelim: Gavarya ülkesinin en uç kısmındaki ada kasabası Dikburun, belediye başkanlığı seçimlerinde Peker Mengen, başbakanı ve Rihanna'yı beldeye getireceği vaatleriyle başkan olur. Aradan geçen üç yılda hiçbiri gelmeyince halk galeyana gelir ve başbakanı ister. Zar zor başbakanı getiren Peker Mengen kutlamalarda pare top atışını uygun bulur. Ancak başbakan geldiği esnada yaşlı topçu yanlışlıkla Amerikan savaş gemisini bombalar ve gemi batar. Sonrasında Gavarya ülkesi Dikburun'u sınırlarından ayırır ve Kolonya Cumhuriyeti böylece kurulur. Ancak Amerika gemisinin batırılmasına çok sinirlenir ve belde boyutundaki bu ülkeye savaş açar... Ve komedi başlar..


Gerçekten bence konu olarak çok yaratıcı bir konu olmuş, oyunculuklar ve oyuncular da cuk oturmuş. Büşra Pekin'i zaten çok severim, bu filmde Mualla karakteri aralarda bayağı biraz Havuçlu Anne'ye kaçmış olsa da yine de başarılıydı. Çağlar Çorumlu ise filmi tek başına üstlenmiş gibiydi zaten. Kurulan plato da çok bizden çok samimiydi. En çok uzaylıya güldüm ama ben :))


Ailecek izlenebilecek, güzel yerli filmlerden biri olmuş, keyifli vakit geçirmek isterseniz bu filme bir şans vermenizi tavsiye ederim :))

*

Üçüncü filmimiz ise Recep İvedik 5... Yine şahane bir serinin devam filmi...

RECEP İVEDİK 5

IMDB: 3.4
Tür: Komedi
Oyuncular: Şahan Gökbakar, Orkan Varan, Deniz Ceylan
Yapım: 2017, Türkiye


Kim ne derse desin kafa dağıtmak ve bolca gülmek için kesinlikle Recep İvedik filmleri birebir, eşim de ben de çok seviyoruz bu seriyi, sürekli de kendini geliştiren bir seri olduğunu düşünüyorum. Çok da başarılı buluyorum.


Her film ayrı bir güzel, her filmde ayrı bir heyecan ve aksiyon, her filmde kemik kadro aynı olsa da oyuncular da değişiyor. Kısacası özenildiği her filmden belli oluyor, ben severek izliyorum. Filmin konusu ise şöyle: Recep İvedik (Şahan Gökbakar) mahallesinde yaşayan bir şoför tanıdığının vefatı sonrası taziye evine gittiğinde, adamın aldığı, ancak ömrü yetmediği için tamamlayamadığı son işi yerine getirmek için gönüllü olur. Bu da Avrasya Gençlik Oyunları’na katılacak milli takım kafilesini Makedonya’ya götürmektir. Yolda Recep’in yaptığı kuru fasulye, sporcuların zehirlenmesine neden olunca kafile başkanı, takımı oyunlardan çekmekten başka bir çare düşünemez. Ancak o noktada Recep kafile başkanlığını ele alır ve rahatsızlanan sporcuların yerine kamyoncu arkadaşlarını çağırır.


Bu filmini de çok beğendim ve serinin diğer filmlerinin oldukça üstünde olduğunu düşünüyorum, gülmekten katılmak isteyenlere de tavsiye ediyorum elbette :)

Dördüncü filmimiz ise bir Yılmaz Erdoğan filmi; Tatlım tatlım...

TATLIM TATLIM

IMDB: 6.2
Tür: Romantik,Komedi
Oyuncular: Gupse Özay, Büşra Pekin, Şebnem Bozoklu, Aylin Kontente, Çağlar Çorumlu, Bülent Emrah Parlak, Fatih Artman, Serkan Keskin
Yapım: 2017, Türkiye


Genel olarak Yılmaz Erdoğan'ı beğeniyorum ve filmlerini de severek izliyorum, en son Kelebeğin Rüyası'nı izlemiş ve mest olmuştum ne yazık ki Ekşi Elmalar'ı eşimin huysuzluğu yüzünden sinemada izleme keyfini kaçırdım ama izleme listesinde, izlenince mutlaka yorumu gelir. 


Filmde inanılmaz isimler var ve bu filme inanılmaz değer katmış. Bütün oyuncuları çok sevdiğimden bu filmi mutlaka izlemeliyim dedim ve sinemada bir seans da kendisine ayırdık. Çok beğendiğim ve de sevdiğim bir film oldu.


Filmin aslında net olarak bir konusu yok, Demet Akbağ ile Yılmaz Erdoğan'ın Haybeden Gerçeküstü Aşk oyununun devamı niteliğinde dört çiftin ilişkilerinin konu edildiği bir film. Afişe öldüm bittim ama, çok başarılı. Aynı şekilde konu da öyle, bu arada Yılmaz Erdoğan edebiyatla içli dışlı olduğundan üslubunu iyi tanırım ve bu film de kendini hemen belli ediyor, üslup filme yedirilmiş.


Filmde sadece, Büşra Pekin ile Serkan Keskin'i birbirine yakıştıramadım o kadar, haricinde çiftler başarılı seçilmiş. Her kesimden ilişkiyi konu edinmesini ve bildik sorunlar üzerine eğilmesini de çok sevdim: Kültür çatışması, yaş, ikinci evlilikler, kıskançlık, eğitim uyuşmazlığı, geç yapılan ve korkulan evlilikler, ailesel sorunlar vs. Toplumun her kesiminin yaşadığı her türden ilişki sorunları işte...


Benim çok severek izlediğim bir filmdi, bu arada romantik komedi olmasına rağmen ailecek de izlenebilecek bir film. Çok başarılı buldum ve sevdim, sadece komedisi bir tık eksik kalmış sanki, azıcık daha güldürseydi iyiydi :)))

*

Benim bugün sizlerle paylaşacağım dört güzel vizyon filmi işte böyleydi, umarım yazımı keyifle okudunuz ! Yeni yazılarda da görüşelim lütfen ! Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşmayı ve blogumu sağ üst köşeden takibe almayı unutmayın :) Eğer beni sosyal medyadan da takip ederseniz yeni yazılarımdan ilk haberdar olanlardan olabilirsiniz...


Yeni yazılarda görüşürüz :))

Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

H. ♥️

You Might Also Like

6 yorum oku / yaz

  1. bende fırsat bulabilsem sinemaya gitmek istiyorum ama ufaklık olunca malesef bu aralar olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun müsait olduğunuz bir vakit gidersiniz elbette, içimizdeki bu beyazperde aşkı hiç solmasın :)

      Sil
  2. Kolonya cumhuriyeti'ni izlemedim ama işin içinde şevket hoca varsa çok iyidir.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, adam tek başına filmi göğüslemiş ve başarılı bir performans sergiliyor, Eşofmanlı Şevket Hocamız...:)

      Sil
  3. Hızlı ve öfkeli 8 izledim gayet başarılı, Dom'un çocuğu filmin ana konusu olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ama ben eski tadı bulamadım :( Brian ve Mia yok belki de ondan :(

      Sil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))

INSTAGRAM