Mutfakta Kıs Hazırlıkları # 2

21.9.14

Herkese merhaba :)

Güneşin kandırdığı soğuk bir sonbahar gününden selamlar... Üç dört gündür yazı yazamıyorum, çünkü açık söylemek gerekirse okulların açılması benim planlarımda olmayan bazı şeyleri de beraberinde getirdi ve ben de yazılarımı organize edemiyorum :( Bugün aslında dün sizlerle bir kozmetik yazısı paylaşmayı planlamıştım ancak evdeki hesap çarşıya uymadı :( Ben de halihazırdaki yazılarımdan birini paylaşıyorum sizlerle :) Ama kozmetik yazım da en kısa sürede sizlerle buluşacak :) Bir haftadır okula gidiyorum ve alışmaya çalışıyorum, eh bunun da bloguma etkisi olumsuz oldu, yine de boş bırakmamaya, gece de olsa yazmaya gayret ediyorum. Beni izleyenler ve yazılarımı okuyanlar bilir, yazılarımı genelde Cumartesi günleri yazmayı tercih ederim ama bu hafta önce Gediz Pazarı'na ardından da Dereköy'e kayınvalidemleri ziyarete gittik... Bugün de sizlerle paylaşmaya can attığım gözleme ve köttü yaptık :) Kış hazırlığı olarak, ama bu seferkileri çekemedim aceleye geldi, inşallah bir sonraki yapışımızda resimleyip sizlere de göstermek istiyorum :) Her neyse, yine acayip çok konuştum :)

Bugün sizlerle önceki yazımda şurada bahsettiğim eğlenceli kahvaltılık domates suyu - sosu yapacağız... Eh hadi o zaman, annemden kopyalarını aldığım bu güzel kışlığımızı yapmaya başlayalım :)
*

DOMATES SOSU

Öncelikle annemin tavsiyesi bizim uzun domates dediğimiz domateslerden yapmamdan yanaydı ama ben evde yuvarlak ve sulu domatesler olduğundan onlarla yapmayı tercih ettim, ne kadar domatesten yapacağınız size kalmış tabi :)



Genişçe iki tane leğene ihtiyacımız olacak... Leğenlerin biri benim şu üstteki sıcak su koyabilmek için, diğeri de domatesleri koyabilmemiz için :)



Su ısıtıcımızda ısıttığımız -benim domateslerime ancak iki sefer yetti :)- iki ısıtıcı suyu, geniş ve büyük leğenimize döküyoruz.


Domatesleri içine aldığı kadar koyuyoruz. Suyun domateslerin üzerini geçmesi şart :) Bu arada domatesleri suya atmadan önce birkaç yerinden çatalla ya da bıçakla delmeyi unutmuyoruz ki domatesin kabukları kolayca açılsın :)



Domateslerin kabukları açılanlarını küçük leğenimize alıyoruz.


Sudan çıkardığımız domatesimiz işte böyle gözüküyor :)


Domatesimizin kabuklarını soyuyoruz.


Ardından da küçük küpler şeklinde doğruyoruz.


Doğradığımız domatesleri sularıyla birlikte başka bir kapta biriktiriyoruz.



Domatesleri şişelere sularıyla birlikte dolduruyoruz. 



Evet millet :) Domates soslarımız kahvaltı sofralarınızı süslemek için hazırlar :) Derince bir kazanda 5 dakika düz şekilde kaynattıktan sonra kışın çıkarıp yağda kavurup tuz ekleyerek hazırlayabilirsiniz... Afiyet Olsun ve de Kolay Gelsin :)) Bir sonraki hazırlığımız patlıcanlarla olacak :)

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 



























You Might Also Like

1 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))