Film Yorumu : Yılbaşı Yıldızına Yolculuk / Sanal Hayatlar / Sihirli Dadı / Sihirli Dadı ve Büyük Patlama

30.5.15

Merhabalar ^.^

Çok çok çok erken başlayan ve benim için bir ilki gerçekleştirdiğim şahane soğuk + yağmurlu bir Cumartesiden selamlar... Evet bugün çok erken başladı zira ömrümün ilk gözetmen öğretmenliğini Açık Öğretim Liseleri / Meslek Açık Öğretim Liseleri II. Dönem sınavları I. oturumunda bu sabah saat 8.00-12.30 arasında yapmış bulunmaktayım :)) İnanılmaz bir deneyimdi gerçekten, gözcü olarak yer alsam da henüz başkanlık görevi verilmemiş olsa da her şeye rağmen başarıyla tamamlayabildim :) Bu güzel deneyimi bitirip şimdi de evime gelmiş bulunmaktayım. Bu ayı bir film yazısıyla açmıştım, şimdi de bir film yazısıyla kapayayım dedim ve son zamanlarda izlediğim dört güzel filmin yorumlarıyla sizlerleyim :)
*
Tüm filmleri internetten izledim, ilk filmimiz Yılbaşı Yıldızına Yolculuk ile başlayalım. Site bu şekilde çevirmişti ama gerçekten Türkçesi hakkında bir fikrim yok :(

REİSEN TİL JULESTJERNEN / YILBAŞI YILDIZINA YOLCULUK

IMDB: 5.9
Tür: Fantastik, Macera, Aile
Oyuncular: Vilde Zeiner, Anders Baasmo Christiansen, Agnes Kittelsen, Kristin Zachariassen, Evy Kasseth Rossen
Yapım: 2012, Norveç


Filmi internetteki sitede görüp merak edip izlemiştim, gerçek bir macera umarak ve isminden bir şey anlamayıp konu kısmına yazılan cümlelerle idare ederek. Ancak umduğumu bulduğumu pek söyleyemeyeceğim.


Filmi alt yazılı olarak izledim ve gerçekten de hiç duymadığım bir dildeydi, zorlandım diyebilirim hangi dilde olduğunu anlamada. Filmin konusuna gelecek olursak; Uzun uzun yıllar önce bir krallık ve o krallıkta da tahtın varisi bir prenses yaşarmış. Bu prenses her yılbaşında çam ağacının tepesine konan yıldızı gökyüzünde ararmış ve bulmak istermiş. Aynı zamanda ülkeyi Krismıs adında bir yıldızın koruduğuna inanılıyormuş. Bir gün prenses ortadan kaybolmuş. Yıldızı bulmaya gittiğine inanılıyormuş ancak prenses uzun yıllar ortalarda gözükmemiş. Baba kral ise yıldızı lanetleyip yok etmiş. Kayıp prenses Krismıs Yıldızı'nı bularak geri dönecek miydi, yoksa zaten prensens kralın gözünün önünde miydi? Pek Krismıs Yıldızı neredeydi? Hepsinin cevaplarını filmde buluyoruz.


Filmin konusu gerçekten de havalı gözükmüştü ancak izlediğimde büyüklere de hitap eden bir film olmadığını anladım. Oldukça çocuksu bir düzeydeydi ve efektleri gerçekten de korkunç basitlikteydi. Çocuklar için uygun olabilir ancak afişleri kadar dikkat çekici ve yetişkinlere de hitap eden kapsamlı bir yapısı yoktu filmin. Afişler çok havalı, konu havalı evet ama işleniş sıradan ve kurgu basit.


İşlenişi hiç başarılı bulmadım, kutup soğuklarının ve kış temasının bile yeterince hakkını vererek çekilmiş bir film değildi malesef. Her şey çocuksu düzeydeydi, kötü karakterlerin kötülükleri bile. Ben izlerken hiç eğlenmedim, sadece sonunu merak ettim gerçekten de . Göründüğü kadar havalı değil yani film malesef. Müzikler de oldukça azdı ve dikkat çekici değildi. Sadece girişteki çizimleştirme ve masallaştırmayı sevdim. Ayrıca bana sanki biraz üstünkörü işlenmiş gibi geldi film. Örneğin, başlarda var olan dış ses devam etseydi de bize orman cücelerinin, ayıların vs. hayatını ve bu krallığın mahiyetini aktarsaydı. Kralın sarayında da üç beş kişi vardı. Resmen on kişiyle film çekmişler yani. Beğenmediğim ve zaman kaybı olarak gördüğüm bir film oldu malesef. Önermem.


*
İkinci filmimizse yine ismini merak ettiğim ve izlediğim 'Sanal Hayatlar' filmiydi...

DİSCONNECT / SANAL HAYATLAR

IMDB: 7.6
Tür: Gerilim, Dram
Oyuncular: Jason Bateman, Hope Davis, Frank Grillo, Paula Petton, Andrea Riseborough, Max Thireirot
Yapım  2013, ABD


Filmi aslında çok uzun zamandır izlemek istiyordum. Nasip bu zamanaymış. Filmin konusu oldukça ilgimi çekti ve oldukça da güncel bir konusu var. Bence her internet kullanıcısının ya da bağımlısının diyeyim mutlaka izlemesi gerekiyor.


Filmde aynı anda birçok konuyla karşı karşıyasınız. Bir çok olayın içinde buluyorsunuz kendinizi. Kısaca filmin konusuna internette karşılaşabileceğimiz ve hayatımıza derinden etki edecek sorunları aktarıyor da diyebiliriz. Bu sorunları detaylandıracak olursak; dolandırılmak, chat sitelerinde sömürülmek, sizden fotoğrafınız istenmesi sonucunda rezil olmanız, cinsel obje olarak kullanılmanız, yanlış insanlarla tanışmanız ve onların tuzağına düşmeniz vs. Filmde ayrıca aile içi bozuk ilişkilerin çocuklara etkilerinden de bahsediliyor. Özellikle ebeveyn çocuk ilişkisinin bozukluğunun gençleri ya da çocukları internete yönlendirmesinden ve bunun sonucunda da çocukların tuzağa düşürülmesinden dem vuruyor diyebiliriz. Hem ailelerin hem de gençlerin bilinçlenebileceği şahane bir film olmuş.




İzlediğime sevindiğim ve bir kez daha internette karşılaşabileceğim sorunlarla yüzleştiğim bir film oldu, filmde en çok Andrea Borough'u sevdim, gerçekten çok güzel bir kadın rolünün hakkını da vermiş gerçekten de. Filmin müzikleri konunun oldukça gerisinde kalsa da sevdiğim bir film oldu, izlemenizi hatta çevrenizdekilere de izletmenizi tavsiye ederim.


Film verilen puanı gerçekten de hak ediyor, adı üzerinde zaten tam çeviri yapılmamış olsa da güzel bir ad verilmiş filme. İnternetin hayatımıza olumsuz etkilerini bir de bu insanların gözünden görmek isterseniz bu filme bir bakın derim :)


*
Üçüncü ve dördüncü filmler ise bir seriye ait. Benim uzun zaman önce izlediğim şahane bir seriye. Sihirli Dadı daha doğrusu Nanny McPhee serisine. Bildiğim kadarıyla iki tane film çekildi, üçüncüsünü sabırsızlıkla bekliyorum. Ama kesinlikle ilk film bence çok daha başarılı. Bu iki filmi bir arada yorumlayacağım.

İlk filmimiz benim en sevdiğim ve ilk tanıştığım film Sihirli Dadıyla. Afişi de bir şahane. Tam bir komedi, eğlence filmi, üstelik hem yetişkinlere hem de çocuklara hitap ediyor.

NANNY MCPHEE / SİHİRLİ DADI

IMDB: 6.6
Tür: Aile, Komedi, Fantastik
Oyuncular : Emma Thompson, Thomas Brodie Sangster, Colin Firth, Angela Lansbury, Imelda Staunton, Kelly Macdonald
Yapım: 2005, Birleşik Krallık




Bu filmde gerçekten de sihir var. Konusu ise şöyle: Mr. Brown yedi tane çocuğu olan bir duldur. Çocukların yaramazlıkları yüzünden bulunan her dadı evden kaçmakta bulmaktadır çareyi. Bu çocuklardan herkes yaka silkmektedir. Bir gün en çaresiz anlarında gaipten kendisine dadı Mcphee'yi çağırması söylenir. Yine böyle yaramaz gecelerden birinde dadı eve gelir ve çocukların ıslah süreci de öylece başlamış olur.


Filmde hem çocuklar ıslah olur hem de işe çok çirkin başlayan dadı gittikçe gençleşir ve güzelleşir. Yukarıda da söylediğim gibi benzeri bizim Yeşilçamda da yapılmış olan bu güzel filmi izlerken hiç sıkılmıyorsunuz çünkü oldukça eğlenceli...



Bu dadı başka dadı ve oldukça komik bir dadı. Neyse ki işini oldukça iyi yapıyor ama bunu biraz da elindeki sihirli asasına borçlu :)) Bu dadının bir düsturu da şu:


Bu filmde işler yoluna girince dadımız da geldiği gibi ortadan kayboluyor. Hayatımda izlediğim en güzel filmlerden. Hala izlesem sıkılmam doğrusu. İkinci film ise bambaşka hayatları konu ediniyor ve dadımız yine bir ailenin hayatını kurtarıyor.

NANNY MCPHEE and THE BİG BANG / SİHİRLİ DADI ve BÜYÜK PATLAMA

IMDB: 6.0
Tür: Aile, Komedi, Fantastik
Oyuncular: Emma Thompson, Maggie Gyllenhaal, Asa Butterfield, Ralp Fiennes, Maggie Smith, Rosie Taylor Ritson, Eros Vlahos, Oscar Steer, Lil Woods
Yapım: 2010, Birleşik Krallık



Bu filmde de taşrada yaşayan ve II. Dünya Savaşı zamanlarında yardıma ihtiyacı olan bir ailemiz var. Bu ailenin yanına bir de şehirde yaşayan gıcık kuzenler geliyorlar. Bir de paragöz bir amcamız var. Sihirli dadı yine başlıyor marifetlerine.


Bu filmi pek o kadar sevemedim ama bu da en az diğeri kadar eğlenceli. 


Çeşitli değişik öğelerle süslense de amaç hep aynı. Yardıma muhtaç bir ebeveyne çocuklarını düzene sokarak yardımcı olmak ve bu zor durumdan onu kurtarmak.



Kısaca büyüklü küçüklü izleyebileceğimiz şahane aile filmleri ikisi de. Üstelik hayvan sevgisi, doğa sevgisi ve çiftlik hayatını öven filmler özellikle ikincisi. Hem eğitiyor hem de sevdiriyor yani. Benim çok sevdiğim karakterlerden biridir Nanny Mcphee. Emma Thompson da bu rolde devleşiyor benim gözümde.




Evet arkadaşlar benim son zamanlarda izlediğim filmler böyleydi. Sizleri sıkmadan kısaca aktarmaya çalıştım. Umarım size de bir fikir sunmuştur yazım, üç filmi kesinlikle izlemenizi öneririm. Daha güzel film yorumlarında da görüşmek dileğiyle..

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

HC.


















You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))