Film Yorumu : Lucy / Kusursuz Yabancı

25.10.14

Herkese merhabalar...

Umarım keyifler yerindedir, çünkü benim muhteşem bir tatil gününe uyanışımla da alakalı olarak keyfim oldukça yerinde :) Bugün soğuk, gürültülü bir Cumartesi benim için ama olsun, ne yan tarafta saçma sapan bir yavaşlıkta sürüp giden- ve aylarca da gidecek olma izlenimi yaratan- inşaat, ne de titreten soğuk ve yağışlı hava, keyfime engel değil :) Çünkü bugün tatil :) Birazdan misafirliğe kayınvalidemlere gidecek olmamız da cabası :) Her neyse, bugün tatile çıkmadan önce - Pazartesi'ye kadar- sizlerle izlediğim iki güzel ve inanılmaz muhteşem filmin yorumlarını paylaşmak istedim... Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan başlayayım...

İlk filmimizin adı Lucy... Daha geçenlerde sinemalarda gösterime giren filmi, sinemada izlemek kısmet olmasa da, ancak izleyebildim sonunda :)

LUCY

IMDB: 6.6
Tür: Bilim Kurgu, Aksiyon, Gerilim
Oyuncular : Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min- Sik Choi, Amr Waked
Yapım : ABD, Fransa , 2014


Filmimiz zaten afişiyle bile inanılmaz şeyler vaad ediyor - Scarlett Johansson var daha ne lazım - ancak benim esas izleme sebebim birçok blogger'ın bu filme sinemada izleyip de yaptığı blog yorumları... Şöyle de diyebiliriz : Biraz tavsiye üzerine izlediğim bir film oldu bu :)


Filmde iki sevdiğim oyuncu yer aldığı için zaten filmden beklentim acayip yüksekti, beklentilerimi büyük ölçüde karşıladığı için bayıldığım bir film oldu... Scarlett'i zavallı kadın rollerinde görmek beni pek sarmasa da - kadın zavallı kelimesinin yakınından bile geçemeyecek kadar çekici, güzel, tatlı, hoş ve cool zaten- yine de rolünde epey başarılı buldum...


Filmimizin Türkçe afişinde yazıyor zaten ama ben de konuya bir el atayım : Tayland'da kendi halinde arkadaşlarıyla yaşayan genç ve güzel bir kadın olan Lucy, bir haftalık erkek arkadaşının zorlaması - daha doğrusu kazığıyla- Koreli bir uyuşturucu- mafya çetesine bir çanta teslim etmek zorunda kalır... Uğradığı kötü muameleler sonrasında çantadan çıkan uyuşturucu mafya babasının Lucy'e iş teklif etmesini sağlar... Lucy kabul etmese de çoktan mal midesine konulmuş, o da uyuşturucu gönderimine yerleştirilmiştir... Ancak kendini bilmez bir serserinin tekmeleriyle Lucy'nin midesindeki paketin yaklaşık yarısı Lucy'nin vücuduna dağılır ve Lucy 500 gramlık bir uyuşturucu yüzünden beyninde farklı bir takım anormallikler sezer... Artık gitgide insan olmaktan uzaklaşmaktadır ve birçoklarının hayallerini süsleyen bazı gizemli yeteneklere kavuşmuştur... Ancak bu durum göründüğü kadar eğlenceli değildir...
*


Filmin 'Limitsiz' filmine benzediği doğrudur... Ancak ben direkt kopya edildiğini düşünenlerden değilim :) Çünkü bu filmde bir kadın var ve feminist bir işleniş... Konu itibariyle benzeyen ama bence Limitsiz'den çok daha fazla izlenen, daha öne çıkmış bir film bu...


Konu zaten inanılmaz çekici, hele benim gibi bu beyinsel ilerlemeleri sevenler için falan... Ancak bir de Scarlett ve Morgan aynı filmde olunca tadından yenmedi... Filmi kısa buldum ama hemencecik bitti, yaklaşık 1 bir saat yirmi dört dakika...


Filmi genel olarak çok beğendim, müzikleri de çok hoştu... Özellikle filmin giriş kısmına bayıldım... Filmi çok güzel dekore etmişler, araya giren üniversite dersleri, beynin yüzde kaçının kullanıldığını belirten rakamlar, belgesel özetleri :) Tekdüze bir film değildi...

Morgan Freeman'ı çok fazla göremedik filmde ama yine de renk katmıştı... Ne cool adam ama ! Bu arada aksiyon düzeyi de bence dozundaydı... Fazlasının sıkma durumu olabilirdi...


Filmin geçmişle ve Darwin teorisiyle olan bağlantısını gereksiz bulsam da yine de ilk kadın saçmalığını sevdim... İnananlara tabi... Ben maymundan geldiğimizi düşünmüyorum ama Cem Yılmaz'ın da söylediği gibi maymuna gittiğimizi düşünüyorum...



Filmin sonunu mantıklı bulsam da böyle bitsin istemezdim, sondaki sosyal mesaja da aşık oldum :)


İkinci filmimiz ise Halle Berry'nin oyunculuğuyla hayat verdiği Kusursuz Yabancı...

KUSURSUZ YABANCI / PERFECT STRANGERS

IMDB: 5.5
Tür: Dram, Suç, Gizem, Gerilim
Oyuncular : Halle Berry, Bruce Willis, Giovanni Ribisi
Yapım: 2007- ABD


Yine bu filmde de iki sevdiğim oyuncunun başrol oynaması beni filmi izlemeye itti... Bruce Willis ve Halle Berry birlikte harika bir ikili olmuşlar...


Muhteşem kelimesi ne kadar yeterli bilemiyorum ama kesinlikle izlenmesi gereken elli film listesine de girmiş, herkesin izlemesi gereken bir film... Ben de böyle filmlere hastayım abi... 


Filmimizin konusuna gelecek olursak; araştırmacı gazeteci Rowena Price, arkadaşının öldürülmesinin güçlü reklam müdürü Harrison Hill'le bağlantılı olabileceğini düşünür. İş arkadaşı Miles Haley'in yardımıyla kimlik değiştirerek Hill'in şirketinde Katherine olarak işe başlar... Bir yandan da Hill'in flörtlerinden Veronica rolüne bürünen Rowena gerçeklerin peşine düşer, ancak tek kimlik değiştiren kendisi değildir...
*
Konuyu bir internet sitesinden okuyup yorumladığım doğru ancak bence bu yazılan gerçek konuyu anlatmıyor, ancak gerçek konuyu anlatmaya başlarsak da filmin gizli yönleri ortaya çıkar, bu nedenle ben de böyle bırakmayı tercih ettim :)


Filmin konusuydu elbette beni filme çeken... Bu zamana dek de izlemediğime pişman olduğum bir film oldu... Halle Berry iyi iş çıkartırken, bakış açısının önemine vurgu yapan bir film diye düşünüyorum... Filmin sonu çünkü sizi gerçekten de şaşırtıyor, ancak böyle izleyiciyi ters köşeye yatıran filmlerin ikinci izlenişlerinde aynı heyecanı yaratmaması da ayrı bir konu... Ama ilk kez izlediğinizde olaya nerden bakmanız gerektiğini görüyorsunuz...Ben bu filmi Agatha Christie kitaplarının sonlarına benzettim, o da okura bazı bilgileri vermeyerek sonunda onu bilmediği şeylerle şaşırtıyor, bu filmde de okurun bilmediği şeyler sonunda önüne getirilip konuyor... Ancak ne olursa olsun, oha dediğim bir film oldu :)


Mutlaka izlemeniz gereken filmlerden biri daha... Ben daha pek çok kez izleyebilme potansiyeline sahibim yalnız :)


Filmin geriliminden müziklere pek konsantre olamayabilirsiniz ama yine de her şeyiyle bence mikemmel bir film :p


Evet arkadaşlar, muhteşem güzellikteki, tadından yenmeyen iki filmi sizlerle paylaşmış oldum böylece... Mutlaka ama mutlaka izleyin diyorum, izlemeden geçmeyin...:)

Daha güzel ve daha bol film yorumlarında görüşmek dileğiyle...

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 




You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))