Havuç Tatlısı Tarifi

21.4.14

Merhabalar...

Güzel bir haftaya daha başlarken herkese bu blogdan selamlar... Güneşli ve inanılmaz yakıcı bir hava var İstanbul'da... Ama ben bu güzel bu sevimli ve bu herkesin canı gönülden sevdiği Pazartesi'yi geride bırakıp evime geldim ve akşam yemeği planları çoktan başladı... Bugün ilk defa denediğim tatlar listesinde yer alan ve annemin tarifiyle hayat bulan Havuç Tatlısı deneyimimi sizlerle paylaşmak istedim... Umarım sizler de bu hafif tatlıyı sever, beğenir ve yaparsınız... Çünkü hem oldukça pratik hem de oldukça ekonomik... Şimdi sizler de malzemelerinde göreceksiniz zaten beş ya da altı malzemeyle yapılıyor... Canınız hafif bir tatlı çektiğinde evinizdeki malzemelerle yapabileceğiniz bir tat... Eh o zaman hadi başlayalım :)

Malzemelerimiz :


2 adet orta boy havuç
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı şeker
1 paket kakaolu petibör bisküvi
1 paket hindistan cevizi
Kürdan

NOT: Ben petibörü kakaolu tercih ettim, isteğe göre sade de tercih edilebilir...

Yapılışı:

Öncelikle havuçlarımızı yıkayıp soyarak rendenin ince tarafında rendeliyoruz.


İncelik oranı aşağıdaki gibi olursa ( anneme sordum :) pişerken daha kolay ve hızlı pişecektir...


Sonrasında havuçlarımızı bir tencereye alıyoruz.


Havuçlarımızın üstüne yarım su bardağı şekeri ve suyu ekleyip kısık ateşte havuçlar suyunu çekene kadar pişiriyoruz.


Havuçlarımız piştikten sonra derince bir yoğurma kabına alıyoruz.


1 paket petibör bisküvimizi açıp olabilecek en ufak şekilde parçalıyoruz. Un ufak ediyoruz bisküvileri :)


Yoğurmaya başlamadan önce ufak bir kaba bir miktar hindistan cevizi döküyoruz. Sonrasına başka bir kaba da biraz şipşipleme suyu koyuyoruz... Sonrasında havuçla petibörü iyice yoğuruyoruz...


Yoğurduktan sonra istediğimiz şekli vererek bir servis tabağına alıyoruz... Ben yuvarlak cevizler yapmayı tercih ettim... Elimize istediğimiz büyüklükte havuç topu almadan önce ellerimizi biraz ıslatıyoruz. Sonrasında yuvarladığımız parçayı hindistan cevizi tabağında hindistan cevizine buluyoruz.



Üzerlerine birer kürdan batırarak sunum yapabiliriz...

havuç tatlısı yapımı, havuç, havuç tatlısı, havuçla tatlı yapalım,

Alternatif bir sunum yapmak isterseniz de kağıt kek kalıplarını kullanabiliriz...


Havuç tatlısı, havuçtatlısı, havuçtan tatlı, yap, yemek tarifleri,

Afiyetler Olsun...

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 










You Might Also Like

1 yorum oku / yaz

  1. Çok beğendim resimleri, çok nefis gözüküyor :) Tam misafirlik bunlar yahu :) Kürdanla da çok şık olmuşlar. :*

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))