✿ Kitap Eleştirisi: Limon Yapraklarının Kokusu: Clara Sanchez ✿

19.9.13

Herkese merhaba :)

İki gün önce bitirmeme rağmen yeni yazabiliyorum eleştirisini, okulların açılmasıyla günüm yoğunlaşmaya başladı ve üçe kadar evde olmamam da yazıları geciktiriyor malesef:( Ama olsun ben de ilk boş bulunduğumda yazmaya gayret edeceğim:) Şimdi bugün eleştireceğim kitap, popüler olalı bayağı bir geçmesine rağmen geç okuduğum kitaplardan biri, bir İspanyol kitabı. Daha önce İspanyolcadan çevrilen bir kitap okumamıştım:) Clara Sanchez'i de ilk defa okuduğumu söylemeliyim..

*
Önce isterseniz kitabın isminden başlayayım çünkü beni çok rahatsız etti. Özgün adını çevirmeye uğraştığınızda 'Saklı Kalan İsimler', ' Gizlenen İsimler' tarzında uyarlanabilecek hani tam çeviri değil de yine de orijinal isme saygıdan kaynaklanan bir çeviri olacaktı ancak çeviren arkadaş ya da bu ismi kim bulduysa nasıl bulmuş merak ettim, çünkü kitapla alakası bile yok. Yani şöyle bir alakası var, kahramanlarımızdan Sandra'nın kız kardeşinin yazlık evinin bahçesinde portakal ve limon ağaçları var:) Nasıl bir isim bulmadır bilmiyorum, ama nette gördüğüm kadarıyla İngilizcesi de aynı şekilde isimlendirilmiş

Görüldüğü üzere sadece kullanılan yazı tipimiz ve rengimiz farklı, neden böyle yapılmış anlayamadım?
*
Akabinde bir kere kitap olağanüstü derecede akıcı bir kitaptı, nerdeyse üç günde sayfaları yutarak okudum:)
*

Sayfa sayısı çok olmasına rağmen tam bir roman olduğundan çok hızlı bir şekilde okuyorsunuz. Okumasını ilerletmek ya da hızlandırmak isteyenlere tavsiyedir:)
*
Alman Nazileri ve İspanyol Cumhuriyetçilerine ait bir romandı, düşündüğünüz zaman sıkıcı bulabilirsiniz ama kesinlikle öyle değil, bir de kitap alırken arka sayfada yazanları ciddiye alın derim ben...Bu kitabın methini duymuştum elbette çok önceden ama yine de arkadakiler de beni al diye diretti:)
*
Kitabın sonu tam da istediğim gibi bitti diyemeyeceğim, Alberto ve Sandra beni bir kez daha aşkın var olmadığına, var edilemediğine inandırdı çünkü:( Biri vazgeçiyor işte, çabalamıyor...
*
İntikam dolu bir adam masumluğunu nasıl geri kazanırmış anladım bu romanla... Masum bir kız nasıl aklı başında bir anneye dönüşürmüş bunu da anladım...
*

İnsanların değişip değişmediğiyle ilgili ise hala kafam karışık...
*
Akıcı bir dil ve her kesimden insana hitap edebilecek bir dil...Sevdim, zorlanmadan okudum, hatta yuttum!
*

Sandra'yı başından beri bebek için istediklerini ve onunla bu sebepten dolayı ilgilendiklerini ise zaten biliyordum:) Yani kitabın başında düşünüp tahmin etmiştim...
*
Vee son olarak şu cümlede takılı kaldım...CANAVARLAR DA SEVER...Mİ?

Kitaba puanım: 4


Severek, gülerek okuyun...

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️

                                                       



You Might Also Like

2 yorum oku / yaz

  1. Adsız21.7.15

    Bende okudum bir harikaydı ve bu yazarı sevdiğimi söylemem lazımm
    💥💥💥SPOİ💥💥💥
    Amaaa sandrayla yılan balığı ahhhh ahh bu kadar çileden bu kadar dramdan sonra belki de sonu güzel biter dedim ama ama aşk sandra'nın yüzüne gülmedi 😪😪

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle oldu :) Yorumunuza teşekkür ederim...

      Sil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))