Ürün Yorumu: Koleston Krem Boya - 7/77 Işıltılı Kahve / Saç Boyama Deneyimlerim

16.5.17

Merhaba!

Yeni yazıdan selamlar... Bugün sizlerle yine bir ürün yorumu paylaşmak istiyorum, hem de buna ilaveten saç boyama maceralarımdan da bahsetmek istiyorum. Hem bu ürünle olan saç boyama maceram hem de diğer ürünlerle yaptığım boyamaları da aktaracağım sizlere... Hemen başlayalım.

Saç boyama biz kadınların olmazsa olmazlarından... Ben de kendi saç rengim çok koyu olduğundan ve daha açık renkleri sevdiğimden farklı renklerde birkaç boyama deneyimi geçirdim. Önce sizlerle bunları paylaşmak sonrasında da Koleston ile olan boyama maceramdan bahsetmek istiyorum. Saç tipim bildiğiniz üzere yağlı ve saç tellerim orta incelikte. İlk saç boyamamı ne zaman yaptım hatırlamıyorum ama sanırım lisedeydim :) Bu zamana kadar saçlarımı çeşitli ve değişik sürelerle değişik birkaç renge boyadım. İlk boyamam kızıldı ama ondan eminim. Yine Koleston kullanmıştım ve o saç rengini epey bir süre saçlarımdan tamamen akana dek kullandım. Sonrasında Voila ile siyah-maviye boyadım ve bu boyamadan hiç memnun kalmamıştım, birkaç yıkamada hemen akmıştı. Devamında da fındık kabuğu, kahve tonları ile devam eden bir boyama sürecim mevcut. Saçlarımı şimdiye dek sadece sarı ve tonlarına boyatmadım açıkçası düşünmüyorum da çünkü kendim de beyaz tenli olduğumdan yakışmayacağını düşünüyorum. Ama belli de olmaz yani :)) Son zamanlarda ise kahve tonlarından genelde vazgeçemiyorum ama çok yakında daha radikal değişikliklere girişeceğim, yani en azından deneyeceğim, ne de olsa denemekten ne çıkar? Bu konuda uzunca bir süredir -altı yıl gibi bir süre- saçlarımı hiç boyatmadığım ve kendi orijinal renginden çok sıkıldığım için bir de beyazlarım olduğu için çok cesurum açıkçası. Bi' daha mı gelecez dünyaya?

Saçlarımı genelde evde kendim boyadığım için uzunca bir süredir de saçlarımı boyatmaktan kaçındığımdan artık zamanı geldi dedim ve en güvendiğim ve sevdiğim saç boya markası olan Koleston'dan bir boya aldım. Şimdi sizlerle bu boyayı ve içerisinden çıkanları öncelikle konuşalım sonrasında da yorumlayalım :)

Karton büyükçe bir kutuda yer alan Koleston saç boyaları, ambalajlarıyla göz dolduruyor... Ön ve arka yüzlerinde çok çeşitli bilgilendirmeler mevcut...






Kutuda ve içerisindeki bilgilendirme broşüründe de bolca görebileceğiniz gibi her türlü bilgilendirme ve uyarı bolca yapılmış, güvenli bir boyama için bunları lütfen okuyalım :) Bakalım kutunun içerisinden neler çıkıyor?


Kutunun içerisinden; bir adet tüp formlu bir krem boya, bir adet oksidasyon şişesi, bir adet renk aktifleştirici saç kremi, iki adet saç bakım kürü ve bilgilendirme broşürü ile bir de plastik eldivenler çıkıyor. Ve evet saçlarımızı boyamaya hazırız !

NASIL UYGULUYORUZ?

1- Öncelikle her şeyden önce kutunun içinden çıkan harika dizayn edilmiş bilgilendirme broşürünü iyice okumanızı tavsiye ederim. Hele de benim gibi saç boyama konusunda tam bir acemi iseniz muhakkak iyice okumalısınız. 
2- Bilgilendirme broşüründe de adımlar resimli bir şekilde anlatılıyor ama ben yine de yazıyorum. Öncelikle eldivenlerimizi giyiyoruz.
3- Oksidasyon şişesinin içerisine krep tüp boyayı tamamen boşaltıyoruz. Burada tüpün içerisinden ürünün tamamen çıkmasına dikkat edin, çünkü boyanın renginin etkisinin azalmasını istemeyiz. 
4- Krem tüp boyayı oksidasyon şişesine boşalttıktan sonra oksidasyon şişesinin kapağını iyice kapatıp iyice çalkalayıp homojen bir karışım elde ediyoruz.
5- Boyama yapacağınız yere eski bir örtü sermenizi ve eski bir tişört giymenizi öneririm. Akışkan olan boya her yere sızabiliyor çünkü. Yanınıza boyadıktan sonra saçınızı sarıp bekletebileceğiniz; streç film, havlu ya da poşet gibi ürünleri ve de bir tane tarağı alıyoruz. Ve saçlarımıza boyayı uygulamaya başlıyoruz.
6- Saçların pis olmasının boyamanın etkisini arttırdığını daha öncesinden duyduğum için ben genelde boyamalarımı bu şekilde yapıyorum ama tercih sizin. Boyayı krem tüpten direkt saçınıza akıtarak uygulayabileceğiniz gibi bir adet maske fırçasıyla da uygulayabilirsiniz. Özellikle maske fırçasının diplerde çok etkili olacağını düşünüyorum. Ben fırçayı kullanmayı bu kez unuttuğum için klasik olarak şişeden uyguladım. Şişeden boyayı öncelikle saç diplerine iyice yedirip her yedirme sonrası tarayarak boyanın saça iyice nüfuz etmesini sağlıyoruz. Sonrasında saçı parçalara ayırıp saç boylarına sırayla uyguluyoruz ve her uygulama sonrası tarıyoruz. Saç uçlarına da aynı işlemleri tekrarlıyoruz. En sonunda ben boyayla saçımı iyice hamur gibi yoğuruyorum ve elimle saçlarımı sıvazlıyorum. Bunlar benim yaptıklarım arkadaşlar, siz daha farklı da uygulayabilirsiniz elbette :)
7- Uygulama tamamen bittikten sonra ben genelde havludan ziyade poşet ya da streç film kullanarak saçlarımı iyice kıstırıp kapatıyorum ve beklemeye alıyorum. Genelde evde streç film yokken poşet kullanıyorum zaten aynı etkiyi alabiliyoruz her ikisinden de :)
8- Bilgilendirme broşüründe yer alan süre kadar bekleyip saçlarımızı yıkıyoruz. Bu aşamada şampuansız yıkama öneriliyor ama ben şampuanla yıkıyorum, zaten öncesinde saçlarımızı yıkamadığımız için şampuan şart oluyor. Ama ben bunun herhangi bir zararını görmedim :) Saçlarımızı güzelce yıkayıp her zaman kullandığımız saç bakım kremi ya da maske yerine kutudan çıkan ve hemen boyama sonrası kullanım için üretilmiş olan saç bakım kürünü uyguluyoruz. Boyamadan 15 gün sonra renk aktifleştirici kremi, 30 gün sonra da yine diğer saç bakım kürünü saçımıza uyguluyoruz.
9- Yıkama sonrasında ben her zaman kullandığım saç bakım ürünlerimi kullanıyorum yine bunların da herhangi bir yan etkisini ya da zararını görmedim. Doğal kurutarak ya da saç kurutma makinesiyle kurutup şekillendirerek saçlarınızı kullanabilirsiniz. Ben gözlemlerime dayanarak kuaförde olsun evde olsun yaptığım boyamalarda saçımda boyanın rengini hemen göremiyorum, çünkü dediğim gibi saç rengim oldukça koyu, belki de bundan sebeptir. O yüzden gün ışığında daha net görüyorum rengi, sizler de herhangi bir değişiklik olmadı diye düşünmeyin, bir hafta süre içerisinde zaten farkı göreceksiniz :)


Ben uygulamamı bu şekilde sonlandırıyorum. Kapalı olduğum için elbette ki saçımın önceki ve sonraki rengini burada paylaşmıyorum ama cümlelerle sizlere anlatmaya çalışacağım. Ben açıkçası son dönemlerde kapalı da olduğumdan saçıma herhangi bir şey yaptırmamıştım, en son saçımı beş-altı sene önce boyamıştım ve ondan sonrasında saçlarımı doğal haline bıraktım. Ancak beyazlarım diplerde çoğalmaya başladığı için ve de artık doğal renginden çok sıkıldığım için renginde birtakım değişikliklere gitmek istedim. Bunu yaparken de çok iddialı bir renk seçmek yerine daha yaşıma uygun ve bana gidebilecek kahve tonlarında yaptım seçimimi. Koleston'un krem saç boyalarından 7/77 rengini Işıltılı Kahve'yi tercih ettim. Bu rengi çok da sevdim.

Gelelim boyamadan sonrasına... Benim beyazlarımı çok güzel kapatan bir boya oldu, rengini çok iyi verdi saçıma, bu arada ben saçlarım kısayken bir kutu uzunken ise iki kutu boya kullanıyorum maksimum düzeyde renk elde etmek için, bu şekilde istediğim verimi de alabiliyorum, ancak bu boyamada boyanın kalıcılığının düşük olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir ay gibi bir sürede diplerim çıktı ve beyazlarım da tabi :( O nedenle çok sevemedim ama şimdiye kadar kullandığım en kalıcı marka bu, onu da eklemem lazım. 

Şimdiden sonra saçlarıma kuaförde bir uygulama yaptırmayı düşünüyorum, artık saçlarımla daha çok oynayacağım sanırım, renk değişikliği bile çok iyi geliyor. Kuafördeki uygulamadaki sonuçları da belki daha sonra eklerim :)


Benim bu güzel ürüne ve saç boyama maceralarıma ilişkin yazım işte böyleydi, umarım yazımı severek ve de keyifle okudunuz! Yeni yazılarda da görüşmek dileğiyle! Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşmayı ve blogumu sağ üst köşeden takibe almayı unutmayın :) Eğer beni sosyal medyadan da takip ederseniz yeni yazılarımdan ilk haberdar olanlardan olabilirsiniz...


Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

H. ♥️ 

You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))