✿ Kitap Eleştirisi: Kalbimin Peşinde : Courtney Walsh ✿

7.11.17

Herkese merhabalar...

Yeni bir gün yeni bir yazıdan daha selamla, yazıma hoşgeldiniz :) Bugün sizlerle son okuduğum kitabın eleştirilerini paylaşmak üzere blogumdayım, sizler de merak ediyorsanız o zaman hemen yazıya geçelim :)

Bugün sizlerle gerçekten ama gerçekten harika bir kitap yorumu paylaşmak için adeta koştura koştura bloga geldim, bu kitabı Cumartesi günü bitirdim ve hemen de yorumunu yazmak istedim, çünkü bu kitabı sizlere önermezsem sanırım ölebilirim :) O zaman daha fazla meraklandırmadan sizleri hemen detaylara geçiverelim ^^

Kitabımız, Arkadya Yayınları'ndan ( benim en sevdiğim yayınevlerinden biri, gerçi benim sevmediğim bir yayınevi yok ki ^^), çıkma ve yaklaşık olarak 436 sayfa...


Arkadya Yayınları'nın çıkardığı bu muhteşem kitaplara bayılmamak mümkün değil, ben gerçekten şahane şeyler çıkardıklarını görüyorum, keşke hepsini okumak mümkün olsa! Her neyse, yine de bu kitap da o çıkarmış bulundukları muhteşemliklerden biri, ve benim elime nasıl geçti diye soracak olursanız elbette ki sevgili kız kardeşimin son ziyaretinde kendisi için almış olduğu kitapları yürütmem sayesinde okumuş olduğum bir kitaptı. Tabi ki okuduktan sonra geri verip onun da bu şahaneleri okumasını sağlayacağım :)
*
Kitabın kapak tasarımını söylememe gerek var mı yoksa siz direkt olarak ölüp bittiğimi tahmin eder misiniz? Bu kitabı sanırım sevmeyecek hiçbir hemcinsim yoktur, sımsıcak ve kitapla öylesine alakalı ki anlatamam sizlere... Hem ön kapağa hem arka kapağa gerçekten bayıldım ve kitaba gerçekten çok özenildiğini düşünüyorum, kitap karton kapak ve iç kısımlarda da muhteşem çizimler ve illüstrasyonlar var. Özellikle kitabın sayfa sayısına dahil olmayan son sayfalarında da ayrı güzellikler mevcut. Bu kadar tatlı bir kitabı kim sevmez ki ?


Kitabın konusuna geçmeden hemen önce, biçimsel özelliklerine bir bakalım: Kitabın ilk sayfasında kitap-yazar-yayınevi ismi, ikinci sayfada detay bilgiler, üçüncü sayfada yine kitap-yazar-yayınevi-çevirmen ismi, beşinci sayfada bir atıfla kitaba giriş yapıyoruz. Kitap bölümler halinde kırk yedi bölümden oluşuyor.
*
Kitabın konusuna gelelim, zaten adından da anlaşılabileceği üzere kitabımız romantik dram türünde bir roman. Gönül İşi Gönüllüleri'nin ve senatörün eşi Evelyn Brandt, kocası Christopher ile süslü ve büyük dünyada kendisine biçilen role uyarak yaşamaktadır. Günün birinde görkemli evinin kapısı FBI yetkilileri tarafından çalınıp da eşi zimmetine para geçirmekten tutuklandığında ise hayatı tam bir kabusa döner...Peki eşi gerçekten onun tanıdığı kişi midir, yoksa Evelyn'in daha öğreneceği sırlar mı bulunmaktadır? Peki ya kalbi ve hayalleri... Tüm kasaba onun ve eşinin birer hırsız olduklarını düşündüğünden Evelyn kalbinin sesine ve hayallerine nasıl yön verecektir? Ve bu yolda onu sandığından çok daha fazla sürpriz ve zorluk beklemektedir.


Kitabın orijinal adı, Change of Heart bu arada, Türkçesinin buna yakın ve hatta çok daha güzel olduğunu söylemem lazım, bayıldım yani ! Kalbimin Peşinde de gerçekten ideal olmuş :) Böyle İngilizce'den direkt olmasa da yakın bir şekilde çevrilmesini gerçekten seviyor ve takdir ediyorum.
*
Kitabın inanılmaz akıcı olduğunu söylemem lazım, Cuma akşamı resmen elimden düşüremedim ama ne yazık ki bitiremedim de neyse ki sabaha bitirdim :) Bir günde ya da en çok iki günde bitirmeniz çok olası, çünkü inanılmaz tadı olan bir roman, evet çoğu yerde tekrara düşüyor ve bazı yerlerde karakterlere gerçekten gıcık oluyorsunuz ama yine de okumaya devam edip hikayenin sonunu merak ediyorsunuz. Kitapta beş altı karakter var ama kitap sizi öyle bir bağlıyor ki kendisine özellikle ana iki karakteri okumak için deliriyorsunuz. Benim kitapta en sevdiğim karakter elbette ki Trevor oldu :)


Karakter demişken karakterlerin fiziklerine dair çok fazla bilgi verilmedi diye düşünüyorum, Trevor hakkında tek bildiğimiz uzun boylu olduğu, Evelyn'in ise sarışın ve mavi gözlü olduğu .) Daha fazla bilgi edinmek isterdim doğrusu. Gönül İşi Gönüllüleri'nin ise adına da grubuna da ve grup üyelerine de bayıldım, kitabın içerisinde şahane bir renk olmuşlar. Her biri ayrı tatlı ve ayrı renktiler.
*
Kitabın sonunu da elbette çok sevdim ama kitabın bitimine son on sayfa kala gelmemeliydi bu mutlu son, çok daha önceden olmalıydı diye düşünüyorum. Biraz ani bir karar olmuş gibi geldi bana :)


Kitapta betimlemeler ve karakter tahlilleri de gayet dozundaydı bence, özellikle çiftliği betimlemelerde vs. gayet başarılıydı. Bu tahlillerin ve betimlemelerin kitabın ana içeriği olan aşka balta vurmamalarını çok sevdim. Çünkü bizim asıl meselemiz elbette Trevor ve Evelyn aşkıydı :))
*
Kitabı, içindekileri çok sevdiğimi ve severek okuyup bitirdiğimi eklemem lazım. Aslında bu tarz umut ve hayata dair yorumlar ve bolca aşk içeren romanları okumayı seviyor fazlaca eleştirmeyi ise sevmiyorum. Zira bu tür romanların aslında amaçları bellidir, okunmak ve okuyanı eğlendirip keyifli vakit geçirtmek ve ona hayata dair umut aşılamak. Bu kitap emin olun bunların hepsini yerine getiriyor, elimden bırakmak istemedim ve tabi kitap da bitsin istemedim :) Benim için bu kulvardaki yazarlarıma bir yenisi daha eklenmiş oldu : Courtney Walsh. Bu arada yazarla ilk tanışmam ve okuduğum da ilk kitabı ^^


Kitabın dili, günlük akıcı bir konuşma dili, hiçbir şekilde zorlanacağınızı düşünmüyorum. Ayrıca konu itibariyle özellikle ikinci bir şans konusuna değindiği için hayatını yeniden kurmak isteyenlere de özellikle tavsiye edebileceğim bir roman, orta yaş grubuna çok hitap edeceği düşüncesindeyim ama aynı zamanda aşka inananların da kesinlikle ilgi alanına giren bir kitap. Ama büyük puntoları ve kafa yormayı gerektirmeyen anlatımıyla sıcak, samimi bir aşkın resmen kelimelerle çizimini yapmış da diyebiliriz. Bu sebeple ben özellikle orta yaş bayanlarımızın sevebileceği bir kitap olduğu görüşündeyim, ha sen ne diye okudun diye sorarsanız ben yoğun bir kitaptan çıktığım için araya böyle sıcak bir roman alıp kafamı dağıtmak ve okumama biraz hız katmak için okudum :)
*
Kitaba mutlaka bir bakmanızı ve şans vermenizi tavsiye ederim, güzel ve fazla sıkıcı olmayan bir roman arayışındaysanız özellikle tavsiye ediyorum. Ayrıca böyle kitaplar kitap okumayı sevmeyen ya da soğuk duranlar için de iyi bir başlangıç olabilir ve kitap okumayı sevdirebilir, yine okuma hızını arttırabilir ve size ve okumanıza da akıcılık kazandırabilir. Aynı zamanda çok kafa yormayan konusuyla da sizlere bir nefes aldırabilir, böyle kitapların da kendilerince bence birçok avantajı var :)


Sımsıcak ve şipşirin, inatçı bir aşk hikayesi okumak isteyenlere, bir günde okunacak akıcı kitap arayışında olanlara, dediğim gibi orta yaş grubu hemcinslerime ve içerisinde hiçbir +18 öğe bulundurmadığı için açıkçası her yaş grubuna tavsiye ediyorum. Mutlaka edinin ve bu sımsıcak hikayeye ortak olun derim ben .)

Yazımın sonuna geliyoruz, umarım yazımı ve bu şahane kitabı sevdiniz :) Yeni yazılarda da görüşelim mi? Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşmayı ve blogumu sağ üst köşeden takibe almayı unutmayın :) Eğer beni sosyal medyadan da takip ederseniz yeni yazılarımdan ilk haberdar olanlardan olabilirsiniz...


Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

H. ♥️ 

You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))