Film Yorumu : Gizli Kimya / Parker / Herkül Özgürlük Savascısı

11.8.14

Herkese merhabalar...

Tatilimin büyük bir kısmını Bursa'da geçiriyor olsam da yazılarımı aksatmamaya ve tatilde de yayınlamaya gayret ediyorum... Bugün de izlediğim filmler malum tatilde olduğumdan bayağı bir çoğaldığından sizlerle üç filmin yorumlarını paylaşıp 'Gelsin yeni filmler :)' demek üzere bloguma uğradım... Dilerseniz lafı uzatmadan başlayalım :

İlk filmimiz demin Moviemax kanalında izlediğim ve bitirdiğim Gizli Kimya...

GİZLİ KİMYA / UPSTREAM COLOUR



İlk filmimizin adı Gizli Kimya.... Orijinal adının kapağa çok daha yakıştığını düşünüyorum : Upstream Colour...Çevirmeye gayret ettiğimde ben 'Nehrin Yukarısındaki Renk' şeklinde uydurdum... 


Aslında demin otururken annemle bir film izlemek istedik ve rastgele kanalda bu filme denk geldik, özellikle bendeniz tarafından bir seçilmişliği yok malesef... Ancak iyi ki izlemişim dediğim güzel bir film oldu...


IMDB : 6.8
Tür : Bilim Kurgu, Dram, Romantik
Oyuncular: Amy Seimetz, Frank Mosley, Shane Carruth, Katy Carruth, Ashton Miramontes, Myles McGee, Carolyn King
Yapım: 2013- ABD


Konusundan kısaca bahsedecek olursak, Kris isimi bir kadın bir adam tarafından zorla tutulmakta ve beyni yıkanmaktadır. Bu yolla tüm birikimini kaybeder. Adam tarafından psikolojik baskı altında tutulsa da olay çok başkadır. Adam Kris'e nehrin yukarısında yetişen orkide çiçeklerinin solucanlarından birini yutturmuştur ve organizma Kris'in içinde büyürken, adam Kris'i serbest bırakır. Gerçeklik ve hayal dünyasında kapana kısılmış bir halde yaşayan Kris hem vücudundaki bu yabancılardan hem de başındaki türlü belalardan kurtulmak için normal hayata geri döner. Ancak durum sandığından daha vahimdir. 


Konuyu sizlere kısaca özetlemeye çalıştım ancak araştırdığınızda tüm siteler farklı açıklamış konuyu. Benim anlattığımdan farklı olarak konu ve fragman için bir de buraya bakabilirsiniz.


İlk defa demeyeyim ama aralıklı olarak bilim kurgu izlememe rağmen filmde beni çeken bir şeyler vardı, annem tabi hiç beğenmedi ama ben beğendim. Bir kere filmin esas oğlanı - şu yukarıdaki kıza sarılan çocuk- ve yönetmeni aynı kişi. Bu iş tek başına bile yeterince zorken ikisini de yapmak bravo doğrusu.


Filmle ilgili olarak yazılan yorumlardan birinde okuduğum kadarıyla film Henry David Thoreaun'un 'Walden' isimli kitabından ya uyarlanmış ya da etkilenmiş. Zaten filmde de kitabı bolca görüyoruz.


Özellikle etkileyici bazı sahneleri var... Beni etkileyenler, örneğin, domuz yavruları öldükten sonra nehrin yukarısındaki çiçeklerin mavileşmesi. Kris'in vücudunda dolaşan solucanlar vs.


Filmin genelinde diyalog değil de sanki festival filmi edasında boş bakışlar ve müziksiz doğal bırakılan sahneler var. Diyaloglarsa yok gibi, bu nedenle filmi ancak sonlarına doğru anlayabildik, hem de önceden konuya kısaca göz gezdirmemize rağmen :(


Filmde iki başrolü de yani Seimetz ve Carroth'u da beğendim, zorlu bir roldeydiler... Her ne kadar tür olarak romantizm dense de romantik birkaç sahne dışında olabildiğince bol mekanlı, duygusal durağanlıklarla örülü bir festival filmi niteliğindeydi... Festival filmlerinde de bana göre normal filmlere oranla daha fazla özenilir...


Filmi özellikle bilim kurgu sever ve hayvan severlere tavsiye edebilirim, sırf performansları görme adına da izlenesi... Puanını hakettiğini düşünüyorum :) Eğlenceli değil ama izlenesi...

***

PARKER 


İkinci filmimiz Parker... Bunu da bayram tatilinde Kütahya'dan Bursa'ya gelirken otobüste izlemiştim :) Gayet vakit geçirtici bir filmdi...


IMDB : 6.1
Tür: Polisiye, Aksiyon, Gerilim
Oyuncular : Jason Statham, Jennifer Lopez, Nick Nolte, Michael Chiklis, Cliffton Collins Jr.
Yapım : 2013 - ABD


Filmimizin konusuna gelecek olursak; Parker son derece profesyonel ancak prensipleri olan bir hırsızdır. Prensipleri yüzünden vazgeçtiği bir soygun sonrasında ölüme terk edilir, intikam almak için çabalayan hırsızımız kendini ve tabi bizleri müthiş bir maceraya sürükler.


Filmi elbette aksiyon filmleri kategorisinde gördükten sonra izlemek istedim... Yolculuklarda film izlemek hem keyifli hem de vakit geçirtici oluyor... Herkese tavsiye edebilirim...


Film bana göre standartarı aşmayan sıradan bir filmdi, filmi izlenesi kılabilecek belki iki şey olabilir : O da Jennifer Lopez ve Jason Statham'ın aynı filmde yer alıyor olması. Özellikle polisiye, aksiyon denince akla gelen Jason Statham zaten izleyin diyor ancak filmlerde görmeye alışkın olmadığımız şarkıcı Jennifer Lopez'in oynaması beklentiyi yükseltiyor...  Ama bana göre yukarıda da söylediğim gibi sıradanlıktan kurtaramamış. :(


Bol koşturmacalı, bol maceralı ve silahlı, bol Florida manzaralı klasik Hollywood filmlerinden... Keyifli ve boş vakit geçirmek isteyenlere tavsiye edebilirim :)


***

HERKÜL ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI / HERCULES


Son filmimizse Cuma akşamı 17.45 seansında kardeşlerimle Bursa Zafer Plaza' Cinematech'te izlediğim Herkül filmi... 


IMDB: 7.9
Tür: Epik, Aksiyon, Macera, Fantastik
Oyuncular: Dwayne Johnson, Irına Shayk, John Hurt, Ian McShane, Joseph Fiennes
Yapım: 2014- ABD ( Vizyonda )


Filmimizin konusuna bakacak olursak; sinemalar.com'dan öğrendiğime göre film Hercules: The Tharcian Wars isimli çizgi romandan esinlenerek çekilmiş bir efsane filmi. Filmde klasik Herkül hikayesinin sonrası anlatılıyor. Bu bakımdan bir devam filmi diyebiliriz....


Filme rastgele girdik ancak ben epey beğendim, hatta bazı sahnelerde gözlerimi kapattım. Çünkü biraz vurdulu kırdılı bir film.


Dwayne Johnson'ı ilk etapta tanıyamama rağmen ilerleyen dakikalarda Hızlı ve Öfkeli serisinden tanıdım. Bu rol de ancak ona yakışabilirmiş zaten, maşallah hakikaten de Zeus'un oğlu gibi :)


Genellikle epik veya fantastik filmlerin hepsini sevmem ama bu epey bir şey vaadediyor... Mutlaka izlenesi... Puanını her şekilde haketmiş....


Eğer müsaitseniz bir gidip sırf Dwayne Johson'ın performansını görmek adına da olsa izlemenizi tavsiye ederim...

Takipte Kalın 

^.^




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC 














You Might Also Like

3 yorum oku / yaz

  1. Gizli Kimya hakikaten de değişikmiş :) Ha izler miyim bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli Kimya'yı izleyeceksen sabrını biraz zorlaman gerekecek ):

      Sil
  2. Dwayne Johnson varsa izlemeden geçmemek lazım :)

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))