Patatesli Pogaça Tarifi

9.2.15

Herkese merhabalar ^.^

Yeni bir haftaya yepyeni umutlarla başladığımız, sömestr tatilini de bitirdiğimiz ve sabah sabah 'okul sütlerimizi' içtiğimiz harika bir günden selamlar... Umarım keyifler yerindedir, ben bütün işlerimi bitirip dinlenme faslına geçenlerdenim çok şükür :) 100 Takipçi Çekilişim dün gece itibariyle sona erdi, 7 Şubat dememe rağmen bir gün uzatarak 8 Şubat'ta bitirme kararı aldığım doğrudur :)) Sonucu en kısa sürede açıklamaya çalışacağım, katılan herkese de teşekkür ediyorum ):)
*
Bugün sizlerle uzun bir süre önce internetten bulup rastgele denediğim bir tarifi paylaşacağım, nicedir bekliyordu bu güzel resimler, paylaşma zamanım çoktan geldi diye düşünüyorum :) Bu arada tatil bitip normale döndüğümüzden artık paylaşımları eskisi gibi iki günde bir yapacağım, bilginize :))) Hadi başlayalım o zaman :)))
*
Bu güzel tarifi Instagram'da şahane bir hesabı olan Züleyha'nın Mutfağından edindim, hesabına şuradan ulaşabilirsiniz...

PATATESLİ POĞAÇA TARİFİ


Malzemeler

Hamuru İçin:

2 orta boy haşlanmış patates
Yarım su bardağı ılık süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket instant ( kuru ) maya
1 yumurta ( beyazı içine sarısı üzerine )
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

İç Harcı için:

3 orta boy haşlanmış patates
Arzunuza göre maydanoz
Pul Biber (İsteğe Bağlı )

Yapılışı:

Öncelikle gördüğünüz gibi patatesi bol bir tarif bu. Hem iç harcında hem de hamurunda patates olduğundan ben öncelikle patatesleri ufak ufak doğrayıp haşladım...


Patatesleri haşlayıp tamamını eziyoruz. Sonrasında ayrı bir kapta hamur malzemelerini hazırlıyoruz. 
Sıvıyağ, süt, kabartma tozu, kuru maya, 1 yumurta beyazı, şeker ve ezdiğimiz iki patatesi ekleyerek azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde ediyoruz.




Hamurdan ufak parçalar kopararak elimizde yuvarlıyoruz, iç harcı olarak ben sade patates kullandım, siz isteğinize bağlı olarak çeşitlendirebilirsiniz, harçla birlikte elimizde yuvarlıyoruz. Üzerlerine yumurtanın sarısını sürüp, susam ve çörekotuyla birlikte 200 derecelik ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.







Vee muhteşem poğaçalarımız hazırlar... Afiyetle tüketebilirsiniz, deneyip beğendiğim şahane tariflerden biridir kendisi ve her zaman da yapacağım tariflerdendir... Denemenizi tavsiye ederim :)






Daha güzel tariflerde görüşmek dileğiyle...

Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com

Herkese sevgiler, 

HC.





You Might Also Like

0 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))