Limonlu, Naneli, Tavuk Sulu Arpa Şehriye Çorbası Tarifi

1.7.17

Herkese yeniden merhaba!

Yeni yepyeni bir yazıyla daha bir aradayız, öncelikle yazımı okumak için hoş geldiniz :) Bugün sizlerle şahane bir tarif paylaşmak istiyorum. Şaka gibi ama blogda herhangi bir tarif paylaşmayalı tamı tamına üç ay falan olmuş, inanılmaz bir durum, bu süreçte evet yemek yapmadım mı yaptım ama çekimlemeye çok fırsatım olmadı vs. vs. Ramazan'da da neredeyse gün aşırı kayınvalidemlerde iftar yaptığımızdan dolayı bu süreç fazla aktif geçemedi malesef... Ama yaz tatili tam anlamıyla olmasa da çok şükür biz öğretmenlere de başladı ve bu süreçte olabildiğince daha fazla aktif olmaya çalışacağım ve bir sürü bir sürü tarifler gelecek umuyorum ki ^^ Her neyse, yine çenem düştü, hadi geçelim bugünkü konumuza...

Bugün sizlerle benim çocukluğumdan beridir çok sevdiğim bir çorbayı ve yapılışını paylaşacağım. Aslına bakarsanız bu çorbayı herkes farklı yapıyor ve herkes farklı bir şekilde sunuyor, aynı zamanda terbiyelisi de mevcut, eşim terbiyeli çorbaları çok sevmediğinden ben sık sık yapmıyor olsam da yine de en kısa sürede deneyeceğim terbiyeli şehriye çorbasını :) Bugünkü çorbamız ise, bol limonlu, naneli, tavuk sulu ve tam bir şifa kaynağı ^^


Tarifin orijinaline Kadınca Tarifler sitesinden ulaşabilirsiniz :) Ama üzerine birkaç Hasibe dokunuşu ekledim, hadi o zaman başlayalım ^^

MALZEMELER

1 çay bardağı arpa şehriye
1 yemek kaşığı domates salçası
1 adet domates rendesi
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz
Nane
2 adet tavuk bulyon
Göz kararı limon suyu
6 su bardağı su

YAPALIM!

Öncelikle sıvı yağımızı tencereye dökerek her zamanki gibi ocağımızı açıyoruz. 1 yemek kaşığı domates salçasını ve 1 adet domates rendesini tenceremize alıp güzelce karıştırarak pişiriyoruz. Üzerine 6 su bardağı suyumuzu döküp tavuk bulyonları ( sonra da atabilirsiniz ) içerisine alıp eritiyoruz. Suyumuz kaynayınca 1 çay bardağı arpa şehriyemizi içerisine atıyoruz. Ben arpa ve yıldız şehriyeyi karışık yapmıştım, fark etmiyor. Sonrasında şehriyeler pişene dek çorbamızı kısık ateşte kaynatıyoruz. Çorbamız pişmesine yakın göz kararı limon suyunu, tuzumuzu ve nanemizi ekleyip biraz daha kaynatarak ocaktan alıyoruz ve afiyet olsun! İşte çorbamız hazır :)



Umarım keyifle okudunuz ve denersiniz bu güzel tarifi, gerçi bu tarifi bilmeyen yoktur diye düşünüyorum ama ben bol limonlu, naneli ve tavuk bulyonlu halini daha çok sevdim :)) Denemenizi tavsiye ederim ^^ 

Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle o halde! Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşmayı ve blogumu sağ üst köşeden takibe almayı unutmayın :) Eğer beni sosyal medyadan da takip ederseniz yeni yazılarımdan ilk haberdar olanlardan olabilirsiniz...


Takipte Kalın





hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

H. ♥️ 

You Might Also Like

1 yorum oku / yaz

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))