İrmikli Kartopu Tarifim

8.11.13

Herkese iyi akşamlar arkadaşlar...

Uzun zamandır yemek tarifi yani daha doğrusu denediğim bir tarif paylaşmıyordum, en sevdiğim ve tadını muhteşem bulduğum bir tatlı tarifiyle karşınızdayım efendim :) Bu güzel tarifi her zamanki gibi Nefis Yemek Tarifleri'nden edindim, çok güzel bir sayfa bence. Orijinal tarif için buradan  buyrun... Giriş yaparak kendi kişisel tarif defterinizi oluşturuyorsunuz, ben istediğim tarifleri ekleyip daha sonra kolay bir şekilde bulabiliyorum. Üstelik sürekli güncellenen değişik yemek tarifleri, tatlı tarifleri de var. Kısaca ne zaman yeni bir şeyler arasam kendimi bu sitede buluyorum. Herkese de tavsiyedir efendim:)) Şimdi isterseniz bu güzel tarifin yapımına geçelim:

İRMİKLİ KARTOPU

Bunlar malzemelerimiz:
1 lt süt
10 su bardağı irmik
10 su bardağı şeker
Bir paket şekerli vanilin
2 paket krem şanti



1- Sütümüzü genişçe bir tencereye alıyoruz.
2- İçerisine irmiğin tamamını boşaltıyoruz.
3- Şekeri de ekliyoruz.
4- Şekerli vanilini de ekliyoruz.


5- Karıştırıyoruz.
6-7-Şeker eriyinceye kadar hızlı bir şekilde karıştırıyoruz.
8- Bu da benim karıştırmam:)) Biraz kaynamasına izin verip iki üç tıngırdadıktan sonra ocaktan alıyoruz.


9- Ocaktan indirdikten sonra krem şantileri ekliyoruz. Ben ilk önce ne kadarı yeter diye bilemediğim için bir paket kullandım ama az gelince iki paketi de kullandım...
10- İyice karıştırıp soğumaya bırakıyoruz. Bir gece buzdolabında bekletiyoruz.

ERTESİ GÜNKÜ MALZEMELERİMİZ

Bir kap hindistan cevizi
Ufak bir kap su
Bir kap pasta süsü
Yaptıklarımızı koymak için yayvan bir tabak



11- Dolapta bir gece bekleyen krem şantili irmiğimiz işte bu kadar katılaşıyor.
12- 13- İlk irmik topunu yapmak için : Önce elimizi ıslatıyoruz. Ardından irmik yığınından bir tutam alıp elimizde yuvarlıyoruz. Tam yuvarlak olmak zorunda değil. Daha sonra hindistan cevizine bulayıp yayvan tabağımıza alıyoruz.
14- Kalanları da tabağımız dolana kadar istediğimiz şekilde hindistan cevizine ya da pasta süsüne buluyoruz.
Ve tamamlıyoruz.


Kalan irmiği de bir kaseye alıp üstüne muz dilimledim. Bu şekilde tükettim. Gerçekten enfes bir tadı var. Ben bayıldım, herkese de tavsiye ediyorum. Yapanlara afiyetler olsun :))


Takipte Kalın




hasibecengizkarakuzu@gmail.com
Herkese sevgiler, 

Hasibe ♥️






















You Might Also Like

1 yorum oku / yaz

  1. harika görünyor deneyeceğim=))
    http://waffletadinda.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Fikrini paylaşırsan çok sevinirim:)))